Gå til innhold
snorre.s

166`n skal få nye sommerhjul!

Anbefalte innlegg

Ikke det at det haster, men har begynt å tenke på sommerhjul til 166`n. Hva velger man? Dimensjonen blir 8"x18" med 225x40x18 dekk. Jeg har tenkt på Zender Siena og Novitec N5... klarer ikke helt å bestemme meg. Andre forslag taes i mot med åpent sinn. Når det gjelder dekk har jeg tenkt på Pirelli P-Zero Rosso eller Bridgestone S03 PolePosition. Komentarer... forslag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med alfafred; 18" blir for mye av det gode.

Har en forkjærlighet for italienske dekk til Alfa. Prikken over i-en når det står Pirelli eller Marangoni på dekksidene. Er kjempefornøyd med mine Pirelli P7, (men det er jeg med Michelin Maxi Ice også (gode vinterdekk med fantastiske barveg-egenskaper).

Linken nedenfor har et bra 166 billedgalleri med mange forskjellige felger, deriblant Siena.

http://www.cuoresportivo.ch/alfas/gallerye.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med alfafred; 18" blir for mye av det gode.

Har en forkjærlighet for italienske dekk til Alfa. Prikken over i-en når det står Pirelli eller Marangoni på dekksidene. Er kjempefornøyd med mine Pirelli P7, (men det er jeg med Michelin Maxi Ice også (gode vinterdekk med fantastiske barveg-egenskaper).

Linken nedenfor har et bra 166 billedgalleri med mange forskjellige felger, deriblant Siena.

Maxi Ice??? Det er jo tidenene skitdekk! Har kjørt ca 50 tusen på det, og makan til sirupdekk skal man lete lenge etter..

:-[

Men gjør meg en tjeneste da.. Styr unna pålimte skruer.. Det bare er og blir det teiteste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse var jo råe ;) Momo M1 blir for jålete 8)

166-davide-side.jpg

Dette er Mille Miglia felger.. Tror de heter Evo eller noe sånt. Kamerat av meg hadde slike på sin BMW 316!!

;D

Pene felger.. men pålimte skruer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tanklokket slikt man får kjøpt på biltema, eller ekte vare?

;D

Sienna felgene er fine de.. Men så var det disse skruene da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for støtte i denne vanskelige tid ;D

Var en svipptur i dag og tittet på felger hos ett par forhandlere i Trondheim...kjedelige greier, som Alfafred sier... den fortjener så mye mer!

Zender Siena leder hårfint foran Novitec N5 felgene...

http://novitec.net/com/Bilder/166/_166Hauptbild.html

Og det skal handles Zender frontspoiler... det ser ut som det mangler noe under fronten på de lyse bilene

http://www.zender.de/tuning/images/489_5901015_silber.jpg

Det e bærre lækkert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis valget står mellom Zender Siena og Novitec N5: Gå for Siena 8) Passer bedre til bilens stil, og vil "holde" seg lenger siden Siena har mer klassisk Alfa design...

Syns jeg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siena felgene er utrolig fine på alle dagens modeller. Kanskje litt vel

vanlig? Men de ser jo uansett svinebra ut!

Den sølvfargete på Zender sin side var jo et meget bra eksempel på hvordan

det ser ut til slutt da. Jeg hadde helt klart vurdert full pakke der hvis du

har økonomi til det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Postet av: Andy156 Postet: I dag kl. 22:09:45

Siena felgene er utrolig fine på alle dagens modeller. Kanskje litt vel

vanlig? Men de ser jo uansett svinebra ut!

Den sølvfargete på Zender sin side var jo et meget bra eksempel på hvordan

det ser ut til slutt da. Jeg hadde helt klart vurdert full pakke der hvis du

har økonomi til det!

Postet av: TEM Postet: I dag kl. 22:06:56

Hvis valget står mellom Zender Siena og Novitec N5: Gå for Siena Passer bedre til bilens stil, og vil "holde" seg lenger siden Siena har mer klassisk Alfa design...

Syns jeg da

enig i alt faktisk...

jeg skylder økonomi ;D så det får bli hjul nå, spoiler senere, resten enda senere... har lyst på innsugsrøra fra GTA`n og en UNICHIP også! sukk...Itte lett å bygge bil nårn itte eier nåla i veggen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bor i Trondheim ja. Jeg leverte bilen til service på Bilcentrum i dag. Synd å se at de har hivd ut Alfaene til fordel for honda. En trøst å se at 3 av 4 Alfaer de hadde inn var SOLGT. Den som ikke var solgt var en SW med fete hjul, Alessio 17" og Marangoni. Verdt å kikke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne med Zender Siena felger og lett diskret Zender styling er jo bare flott da:

Alfa166zender.jpg

Det tanklokket ødelegger jo hele bilen! Er vel bare et klistremerke fra Biltema. Men ellers så den nydelig ut. Novitec felgene er knallbra, men Siena er fete de også, jeg falt jo for de selv.... Jeg har aldri sett en 166 med Siena, og tror vel heller ikke det er skjenerende vanlig heller. Helt enig i at de er mest klassiske og passer alfa best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maxi Ice??? Det er jo tidenene skitdekk! Har kjørt ca 50 tusen på det, og makan til sirupdekk skal man lete lenge etter..

Oj, oj. Her er vi igang med dekk igjen ;D. Rart at vi har så forskjellige erfaringer. Det kan da ikke skyldes forskjellig dekkdimensjon. Jeg har 215/55/16. Dekket har lavt støynivå, sporer aldri, oppfører seg forutsigbart både på snø og is. Nesten som et sommerdekk på bar og våt asfalt ved NORMAL kjøring. Når du har kjørt 50.000 må jo dekket være veldig slitesterkt også. Hva mener du med sirup? Klarer ikke motoren din å dra rundt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Maxi Ice i dim 185/65-15, og har vært misfornøyd fra dag 1!

Elendig på is og snø, samt forferdlig upresist og grøtete på tørr asfalt. eneste jeg er enig i er lydenivået. Det er veldig bra!

At jeg har kjørt 50 tusen på det grunnes rett og slett at jeg ikke har prioritert å kjøpe nye. De var utslitt etter 25.

Det er vel slik at et dekk kan fungere utmerket i en dimensjon på en bil, og være elendig i en annen dim på en annen bil.. Hmmm.. ikke lett å kjøpe dekk da.. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmm!!!! Er det ingen som liker mine 18" supertourismo asså???

Jaja, alle kan ikke vere enig.. hehe. Ihvertfall syns jeg de kler 166'n.. Og de er Meget gode å kjøre med!! Jeg har 235/40-18 bake og 225/40-18 fremme. Jeg har forresten solgt den blåe 2.0 TS som de er avbildet på, men beholdt 18"erene (til alle deres STORE ERGRELSE!!)

I dag fikk jeg skilt på min 99 mod 166 3.0 V6 Super!! Woooooooohooo!!! En utrolig bil med fantastisk motor! Har 17" originalfelger, de med 5 hull. Syns de er finest av de 3 typene du får til 166.. Men 18" Supertourismo skal på til sommeren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmm!!!! Er det ingen som liker mine 18" supertourismo asså???

Jaja, alle kan ikke vere enig.. hehe. Ihvertfall syns jeg de kler 166'n.. Og de er Meget gode å kjøre med!! Jeg har 235/40-18 bake og 225/40-18 fremme. Jeg har forresten solgt den blåe 2.0 TS som de er avbildet på, men beholdt 18"erene (til alle deres STORE ERGRELSE!!)

I dag fikk jeg skilt på min 99 mod 166 3.0 V6 Super!! Woooooooohooo!!! En utrolig bil med fantastisk motor! Har 17" originalfelger, de med 5 hull. Syns de er finest av de 3 typene du får til 166.. Men 18" Supertourismo skal på til sommeren...

18 toms superturismo er fantastiske felger!! Helt enig med ditt valg! :D

Og 166 3 liter... aahh.. Det er en drømmebil ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...