Gå til innhold
baard

156 jtd

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet/kan/har et svar på hvorfor bilen stopper av og til? Når det skjer at bilen stopper lyser lampen for innsprøytingen!! Når jeg har ventet ca 10-15 min. starter den igjenn.!!!???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er enn 2000 mod. km 86000. Kan det hjelpe å skifte diesel filter?? Glødepluggene er skiftet for kort tid siden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikkje heilt usannsynlig,men står det noe i instruksjonsboka om feilmeldinger etc? eller...-du har vel kanskje en importbil :)

du og? med utenlandsk gebruijksanviisnung eller noe sånt...( siden det er en 2000mod)

er ikkje så stiv i flamsk/italiensk at eg klarer å finne ut noe som helst av boka mi.har forøvrig prøvd en stund å desciffrere de belgiske servicepapirene som fulgte med :-\

Kanskje noen andre JTD`er på forumet har en Norsk bok å lese litt i?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har noen sånne papir fra Belgia ja!!!

Jeg kjøpte innstruksjonsbok hos motorforum, men det står bare "kontakt verksted". Lite utfyllende om hva årsaken kan være. Ellers en god bil. Skal sette på powerboks og gjøre om luft filter innsatsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hebben jullie die auto's uit België gehaald?

Het is toch niet zo moeielijk met vlaams of nederlands. Het is gewoon te verglijken met heel omstandelijke en ouderwetse noors....

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hebben jullie die auto's uit België gehaald?

Het is toch niet zo moeielijk met vlaams of nederlands. Het is gewoon te verglijken met heel omstandelijke en ouderwetse noors....

;)

Annuleerteken u vertalen welk te Noors , wees zo goed?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annuleerteken u vertalen welk te Noors , wees zo goed?

"U" hoef niet hoor, gewoon "je"... Je hebt het woordenboek gepakt, of niet?

(Har dere hentet bilene fra Belgia? Flams og nederlandsk er da ikke så vanskelig. Det er omtrent som omstendelig og gammeldags norsk...)

Nou, mijn nederlands is niet zo goed noch mondeling noch schrijftelijk. Maar ik kan het vrij makkelijk lesen.... ;D Het gaat gewoon om een beetje duits en een beetje engels en wat fantasie... Dat kom je ver mee...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadddda, eineste eg fekk forståelsen av når eg var i Oranje-staaat, var dette:

U rijt te scnell( tror det var noe slikt), som betyr Du kjører for fort ;D ;D ;D ;D ;D,

men det var i 50 sone i Rotterdam i 90km/t med semi.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå drenert dieselfilteret, men det ble "faktisk værre".

Nå stopper bilen etter ei lita stund. venter i 5-10min. bilen starter igjenn, for så å stoppe etter kort tid!!!??? Lurer på om det kan være diesel pumpen eller hva????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå drenert dieselfilteret, men det ble "faktisk værre".

Nå stopper bilen etter ei lita stund. venter i 5-10min. bilen starter igjenn, for så å stoppe etter kort tid!!!??? Lurer på om det kan være diesel pumpen eller hva????

BDP-sensor slår meg først, men man skal ikke se bort fra dieselpumpen, nei.... :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er temmelig sannsynlig at det er filteret (dieselfilteret ;-)), som er årsaken. Om du drenerer vann, blir ikke et tett filter fritt for gørr av den grunn, og filteret er hyppigste årsak til problemer med dieselmotorer. Det er også billig feilsøking å bytte dette.

mvh

10564

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondensfjerner er ikke "dumt".!!! Etter å ha drenert og hatt på kondensfjerner virker det som problemet er borte!!!!

Enkelt og billig.

NB!!

Man skal ikke bruke for mye kondensmiddel. ett bedre alternativ er å bruke rødsprit blandet med litt 2-taktsolje. Da får mottoren bedre smøring!.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondensfjerner senker overflatespenningen i vann i drivstoffsystemet (samt hindrer det i å fryse), At det hjelper, indikerer at du bør skifte filteret. Jeg har ikke sjekket intervallet for filterveksel, men anbefaler bytte uansett ved problemer med dieseltilførselen, da dette filteret er årsaken til problemer i de aller fleste tilfeller.

mvh

10564

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...