Gå til innhold
alfajohn

Vannlekasje i 156

Anbefalte innlegg

Fant i høst ut at det kom vann inn i 156'en min.... Fikk mange tips fra alle guruene her i tillegg til at jeg sjekket opp en del på ander nettsider.

I går ble bilen satt ned til Motorforum på Lillestrøm hvor det meste innvendig ble skrudd ut. Fikk høre i dag at de hadde funnet ett hull i en av hjulbuene inn mot torpedoveggen (hvis jeg skjønnte det riktig). De har tatt bilder av dette og sendt det til importøren som nok må ta seg en tur ned til Lillestrøm og ta seg en titt.

Dette problemet har tydeligvis vart en stund fordi det har dannet seg en del rust under mattene!! Asfaltplatene og matta må skiftes. Bilen må sandblåses innvendig og lakkeres....

Hvis ikke importøren tar dette som en reklamasjon er jeg konkurs....... :o

Hvis det er int så kan jeg holde tråden oppdatert....

Kommentarer tas i mot med takk.... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ille da mann!!

Jeg har en 98. mod. 156 og jeg har merket at teppene er fuktige på undersiden, men ikke åpnet opp og sjekket noe mere. Kan dette dekkes av importøren når nybilgarantien er gått ut da??

eller må en "håpe" det ruster hull før rustgarantien går ut?

venter med skrekk og gru på svar.

Må vel ribbe vogna og sjekke jeg også nå da :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andy: Fant ut at den lakk ved at jeg en dag i høst la merke til at det luktet litt rart i bilen....

Så sjekket jeg litt på nettet og hørte om mugg i ac og mulige lekkasjer... Mugg kunne det ikke være i og med at jeg kjører med ac på hele tiden... så da var det å vippe bort førersetet og opp med gulvmatta... SPLÆSJ... :o:o:o

Ragnar: hvis du har fukt under mattene så er det bare å få sjekket det ut med en gang eller selge bilen til en du ikke liker... Hos meg har det som sagt vært sånn en stund og det ender med at rusten setter seg i sveise-skjøter osv og blir på sikt et seriøst problem...

På MotorForum lurte de på om jeg hadde skiftet ruta noen ganger fordi de mente at påsetting av ruta kunne gi lekkasjer, ikke vet jeg.... høres jo litt snodig ut... uansett, så har ikke ruta vært skiftet...

Etter alle rapportene om at dette er en kjent feil med 156 (nå også noen tilfeller med 147) så regner jeg med at dette dekkes av reklamasjonsretten i Norge... Men.... som vi vet... importøren har siste ordet... :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uææh.. jeg tør ikke se etter... slipper jeg unna da? :-\

Har ikke merket noen annen lukt enn den gode fra skinnet og har ikke

merket noe antydninger til fukt. Får vel bite tennene sammen og sjekke en dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er dessverre et kjent problem på noen årsklasser av Alfa 156. Det er ytterligere info om dette på http://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/wet.html

Min kones 1.8 hadde samme problem, men det i fra hjulbuene bak så vidt jeg forsto. Men vi fant ut av det så tidlig at det ikke har vært noe problem. Takk o lov.

Alfa Alfa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med MotorForum i Lillestrøm i dag... De hadde desverre ikke hørt noe fra importøren enda men jeg fikk litt mer info ang problemet...

De har lokalisert foringer i hjulbuen på begge sider som ikke er tette....Var absolutt værst på førersiden og det stemmer jo med det jeg fant ut, at det ikke var noe særlig vann på passasjersiden.... Disse har de tettet igjen med bilglass-lim, så de var tette som bare det nå....

Blir spennende å høre hva importøren sier... bare å krysse fingrene.... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

YES!!!!!

Per fra importøren har vært nedenom MF Lillestrøm i dag..... De pakningene som lakk var en kjent feil for importøren. Fikk beskjed om at dette skal ikke jeg stå for... ;D;D;D;D;D

Nå er jo sprm om hvor lenge vannet har vært der og hvor langt ned rusten har gått!?? :o Har rusten gravd seg ned så blir jo sprm hva som må gjøres... går jo ann å håpe på en "ny" brukt Alfa, men med alt det jeg har gjort med min nå så er vel kanskje ikke det så smart heller.... Med min flaks så dukker vel da evnt de samme problemene opp på den også... (bærearmer, linkarm....) hehe...

Dette har nå tatt èn og èn halv uke fra jeg leverte den så jeg får lånebil og greier..... Lars på skadeavdelingen på Lillestrøm er en bra mann!! Alfa'en blir vel stående der i et par uker til.... Rensing av matta, sandblåsing, tectyl, lakking.......

Men.... alt løser seg til slutt for snille barn!! ;)

NB!! Anbefaler alle med 156 og 147 å ta løs lista ved døra, vippe opp matta og stikke hånda under.... man vet aldri... ikke for å være kjip, men bedre føre var..... 8)

Bra jobbet MF og importør!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...