Gå til innhold
Gjest Svein

Alfa motor

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Kan få kjøpt en Alfa motor og trenger litt veiledning angående dette. Det er en 1500 motor som er bygd om til 1700, portede topper, kvassere kammer og 40 m/m forgassere.

Motoren er gått 5000 km etter ombygging.

Hva vil en fornuftig pris på en slik motor være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går utifra at det er en boksermotor du snakker om..

hva menes med byggd om til 1700? er den borret opp fra 1500 til 1700?

litt rart å gjøre det i så fall siden man kan lett få tak på en standard 1700og trimme den opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada det er en boxermotor.

Jeg vet ikke hvorfor det er gjort slik, har ikke peiling på Alfa motorer. Det er derfor jeg spør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer vel helt ann på hva annet som er gjort med motoren..ble det overhalt i samme slengen? byttet pakninger og diverse? hvor langt er motoren gått?

det hjelper lite at motoren er gått 5000km etter ovehaling hvis den ikke var overhalt med det samme..da må man gå utifra den opprinlige km standen..

er forgasserene nye eller overhalte..eller er det bare satt på brukte som er gått langt?

blir dyrt å begynne å skifte sånne ting med en gang..

er jo vanskelig å sette en pris..hvis man ikke vet sånne ting

har det blitt nevnt en pris? eller er det bare å gi ett bud?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele motoren skal være overhalt, og forgasserene er nye.

Den skal inn i en kitcar bygget på boble bunnplate.

Jeg kan få kjøpe motor og IRS girkasse med akslinger og adapterplate for under 7000,-. Girkassen med adapterplate har en verdi på omtrent 3000,- kroner så dermed betaler jeg omtrent 4000,- motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns egentlig ikke prisen var så gal hvis den er overhalt i tillegg.......samme motor som jeg skal ha i min Sud racer, bare at den er på 1500 ccm for å kunne kjøre i supernatinal inntil 1600 ccm. Har litt andre gromdeler på den i å da. Artig å se hvor mye vi kan få ut av den, riktig porting har mye å si. Hvor mye hk skal det være i denne klumpen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne motoren skal være bygget av en danske som heter Bjarne Hassellund. Jeg vet ikke hvem dette er, men har er vistnok en Alfa guru i Danmark.

Er det noen som har hørt om denne personen?

Mvh

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...