Gå til innhold
Frankie

Endelig! Min første Alfa Romeo!

Anbefalte innlegg

:D Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! Jippi! :D

I dag tok jeg steget! Har siklet etter en 156 SW i nesten to år...I dag hadde jeg ventet lenge nok! (Har kjørt en Ford Fokus i 4 år, god å kjøre, men sjarmløs...?)

Min drømmebil finner veien til meg i starten av juni...i mellomtiden blir jeg pappa for første gang!

Denne sommeren kommer jeg nok ikke til å glemme med det første....

Specs:

Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2004 modell

Motor 1,8 TS

Farge: Alfarød!! ;)

Naturfarget skinn

Sportspakke

17" originale alfa eikefelger (ny av året) med Goodyear dekk.

VDC (ikke standard på 1,8 literen)

Soltak!

Jeg gleder meg!! Takk til alle dere som har bidratt med råd på forumet. Dere har virkelig fått meg hektet...

Vi sees på banekjøring! 8) Yohoooooo!

Frankie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med valget av bil! Du blir helt skkert strålende fornøyd! Jeg digger også soltak, selv om bilene idag har klimaanlegg som standard.

Lykke til også med famileforøkelsen.

mvh Thavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min drømmebil finner veien til meg i starten av juni...i mellomtiden blir jeg pappa for første gang!

Gratulerer, vi er i samme bås! Jeg blir pappa i juli, og jeg har bestilt den samme bilen som deg! Litt andre spesifikasjoner..

Hva er dette VDC? Det har jeg ikke hlrt om.

Hva kostet soltaket?

Lykke til! Det blir rått!!!

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth!

VDC = Vehicle Dynamic Control

Andre bilmerker kaller det ESP.

Det er et stabiliseringsprogram som hindrer at du får sladd på bilen.

I tillegg inneholder det antispinn.

Det koster hele 9.000,-!!! Men man gambler jo ikke med sikkerheten!

Soltak kommer på 7.500,- (tror jeg)

Grattis med ditt kjøp!!!De er jo så lekre!!

Bare så synd at det er 16 ukers leveringstid....

Frankie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer, vi er i samme bås! Jeg blir pappa i juli, og jeg har bestilt den samme bilen som deg! Litt andre spesifikasjoner..

Hva kostet soltaket?

Mvh. Kenneth

VDC= Vehicle dynamic control!

skulle du få sladd , så retter bilen seg opp igjen .

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kostet soltaket?

Mvh. Kenneth

VDC= Vehicle dynamic control!

skulle du få sladd , så retter bilen seg opp igjen .

;D

Gratulerer begge to med både baby og bil :).

Jeg kjøpte og med alt utstyr på min nye 156 og

VDC fungerer utmerket, før du omtrent oppfatter hva som skjer har bilen rettet seg opp igjen, fantastisk sier bare jeg.

Med hilsen

BB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth!

VDC = Vehicle Dynamic Control

Andre bilmerker kaller det ESP.

Det er et stabiliseringsprogram som hindrer at du får sladd på bilen.

I tillegg inneholder det antispinn.

Det koster hele 9.000,-!!! Men man gambler jo ikke med sikkerheten!

Soltak kommer på 7.500,- (tror jeg)

Grattis med ditt kjøp!!!De er jo så lekre!!

Bare så synd at det er 16 ukers leveringstid....

Frankie

Hei Frankie!!

Ifølge min katalog og min bilselger er VDC standard på lusso-utgaven, den eneste som leveres i Norge. Bestillt din gjennom Danmark?

Distinctive-versjonen leveres i Norge, den har dette utstyret.. Jeg har iallefall ikke betalt noe ekstra for dette..

Det med leveringstid: 16 uker?? Jeg fikk bekreftet MAKS 12 uker/3mnd, men de har opplevd at det kun tar 1 mnd.. Kommer an på datoen man bestiller, mengde biler bestillt(i verden) og produksjonsdato!

Stemmer ikke dette overens med din info?? Har du bestilt i Danmark så er det store forskjeller på utstyr, priser og levering etter hva jeg har forstått...

Mvh. Kenneth ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth!

Jeg har kjøpt min bil gjennom motorforum på Østre Aker vei.

1,8 TS har IKKE VDC som standard. Desverre....

Det har den norske importøren valgt å fjerne fra standarden.

I danmark er VDC standard på alle utgaver.

Hadde det ikke vært for at kusen mot danske kroner er 120 norske for 100 danske,hadde jeg garantert kjøpt i danmark.

Det som er dårlig i Norge er jo at importøren er lite flink til å informere Motorforums avdelinger om priser/standard osv.

Synes i det hele tatt at den norske importøren ikke henger helt med, blant annet på nettsidene som er utrolig utdaterte...

Og leveringstiden er desverre ca. 16 uker....

Jeg kunne gråte blod....

Frankie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis! Finnes det bilder av de felgene?

Bildet av felgene finnes i den nye katalogen, og på forsiden av farvekartet.

Jeg har sett de i virkeligheten, og de kler bilen VELDIG godt!

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg kjøpte min 1,8 03 modell på Motorforum ØA. Den er med allt. Mangler selvfølgelig det nye karosseriet :-\ ellers meget fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjøpte den første -04 utgaven av 156 (1.8 ts) i Norge gjennom Bilhuset Kråkenes. Den har alt av utstyr bortsett fra skinn. Det eneste som fraviker ifølge den utdaterte importørsiden er prisen. Vår bil kostet langt mer enn den veiledende prisen på 291 800,-

Dessuten er ikke VDC og ASR systemer som du merker noe særlig til bortsett fra at du av og til blir litt forundret når "ting har skjedd" som har reddet deg fra ubehagelige situasjoner. Det er i hvertfall ikke nødvendig å skru noe som helst av for kjøregledens skyld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kontakta MF nok engang, og ETTER at jeg har bestilt bilen bekrefter daglig leder at bilen leveres UTEN VDC. Jeg er mektig forbanna.

Jeg legger ut langt over 300 000,- og får brosjyrer som jeg skal forholde meg til, og med garanti for at dette er det utstyret som er STANDARD på bilen. Og tilfeldigvis finner jeg ut at de "lyver"/ikke vet hva de holder på med....

Takk til Frankie ;);D

Skal få sjekka opp om det er flere feil også.

Er dette kontraktsbrudd??

Skal ikke formidle det som skjer i saken før den er løst, med hensyn til at de skal få en sjanse. Men jeg har absolutt ikke lyst å handle med dem lengre. Bilen vil jeg jo ha men..

Noen som har gransket loven, og kan gi meg tips?

Mvh. Kenneth

PS. Dette med prisen og det som står på nettsiden: En selger på Østre Aker sa at dette var korrekt, men at vi måtte legge til frakt og klargjøringsgebyr i tillegg i prisen(hele Norge). Dette beløper seg på ca 10 000,- DS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kontakta MF nok engang, og ETTER at jeg har bestilt bilen bekrefter daglig leder at bilen leveres UTEN VDC. Jeg er mektig forbanna.

Jeg legger ut langt over 300 000,- og får brosjyrer som jeg skal forholde meg til, og med garanti for at dette er det utstyret som er STANDARD på bilen. Og tilfeldigvis finner jeg ut at de "lyver"/ikke vet hva de holder på med....

Takk til Frankie ;);D

Skal få sjekka opp om det er flere feil også.

Er dette kontraktsbrudd??

Skal ikke formidle det som skjer i saken før den er løst, med hensyn til at de skal få en sjanse. Men jeg har absolutt ikke lyst å handle med dem lengre. Bilen vil jeg jo ha men..

Noen som har gransket loven, og kan gi meg tips?

Mvh. Kenneth

PS. Dette med prisen og det som står på nettsiden: En selger på Østre Aker sa at dette var korrekt, men at vi måtte legge til frakt og klargjøringsgebyr i tillegg i prisen(hele Norge). Dette beløper seg på ca 10 000,- DS.

Hvis dette er riktig så er det jo alvorlig.......

Men, vi fikk vitterlig beskjed om at alle systemen var med (VDC,EBD,ASR) ? ? ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er alvorlig. >:(

Det er masse penger det er snakk om!!!

Jeg har jo i så måte flaks at jeg tilfeldigvis fant det ut nå da.. Men daglig leder ved Bilcentrum i Trondheim ringte importøren idag og de bekreftet, som Frankie har så rett i(litt synd men..) den har IKKE VDC, resten vet jeg ikke før i morgen, skal informere dere!!

Daglig leder skulle ringe importøren for å sjekke ALLE punktene.(Noe som forøvrig skulle vært gjort i 2003.)

Mvh. Kenneth :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er alvorlig. >:(

Det er masse penger det er snakk om!!!

Jeg har jo i så måte flaks at jeg tilfeldigvis fant det ut nå da.. Men daglig leder ved Bilcentrum i Trondheim ringte importøren idag og de bekreftet, som Frankie har så rett i(litt synd men..) den har IKKE VDC, resten vet jeg ikke før i morgen, skal informere dere!!

Daglig leder skulle ringe importøren for å sjekke ALLE punktene.(Noe som forøvrig skulle vært gjort i 2003.)

Mvh. Kenneth :)

Hei igjen Kenneth!

Vi sjekket imidlertid kjøpekontrakten og vi har ikke "Lusso" men "Distinctive" ! Kanskje det forklarer saken? Siden vi kjøpte den første -04 utgaven i Norge så kan jo dette innebære at vi har den eneste i Norge med denne utstyrspakken?

Ps! Vi har også sendt en mail til Bilhuset Kråkenes for å få klarhet i dette - skal poste svaret så snart som mulig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ifølge "min" selger er Distinctive den eneste som leveres i Norge, og Distinctive leveres kun som Lusso-utgave.

Men jeg får vite mer i morgen jeg også. Poster det til deg/dere her.

Mvh. Kenneth

PS. Bra vi "passer på" hverandre.. ;D

(Studerer forresten det du "molto pericoloso" studerer/ er lærer-stipendiat-professor ved, så på mailadressen din.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...