Gå til innhold
TEM

GTV6 Callaway Biturbo kit selges!

Anbefalte innlegg

Har lest historien til denne karen fra før, som leverte sin Callaway til oppussing så for deretter å finne at alle relevante deler var stjålet av restauratøren. Han fikk etterhvert igjen delene og fikk pusset opp bilen hos et mere seriøst verksted. Han forandret ladeluftkjøleren til vannkjølt via luftkondisjoneringen og fikk ut mere hester. Det ser ut til at det er blitt en del deler til overs etter overhalingen. Når han nå kan tilby et komplett Callaway kit tyder på at fikk laget noe nytt og bedre hele veien slik at det originale ble overflødig. Ellers virker ikke 5000$(35000 Kr) så galt når alt er i orden og overhalt og det hadde vært artig fått en slik bil her. Kunne blitt Europas eneste. Så slå til den som har lyst, det blir en fin bil, det er sikkert!

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som har utgangspunkt i en GTV6 2,5 eller 3,0 eller en tilsvarende 75, og som har stor virketrang til å sette igang med et slikt prosjekt, kan jeg opplyse at jeg sitter inne med nevnte dokumentasjon over turbosettet. Der er det beskrivelse av dimensjonene på eksosmanifolder og rørføring forøvrig. Personlig ser jeg for meg ladeluftkjøleren heller plassert foran radiatoren enn oppå sylindrene som på Callaway. Med stemplene dreid ned ca. 1mm og med moderne digital integrert innsprut og tenning så snakker vi om en morsom bil med over 300 Hk. Dette ment bare som en tankespinn, men veien er gått opp. Er det noen som har lyst å prøve seriøst?

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel gjøre det jeg og du pappa? :D

Mvh. E.Kovacs

det var vel en veldig lett tilslørt

" om pappa betaler , så er jeg med " ;)

eller ?

asn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, asn, når du sier det så ligger nok noe slikt innbakt i den setningen :) , men det er nok ikke aktuellt for meg ihvertfall dessverre. Det blir nok et litt for stort prosjekt for meg. Men for ungdommen...

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel gjøre det jeg og du pappa? :D

Næmmen, så søtt.... :P

Måkke mobbe papper med stor bilinteresse her asså ;D ;D ;D

Fattern har vært med i garasjen fra jeg begynte og skru bil som 15åring droppa mopped og kjøpte bil. :D

Dobbla norske fartsgrenser før jeg fikk lappen kan love at fartsblindheten jeg opplevde da ga STOR respekt for fart. :-X

Så stooooooooor takk til fatter`n for all hjelp og gode ideer og hefteg diskusjoern mm de siste 15 åra. :D :D :D

Sammen har vi konstruert og lager MYE rart og hat mange artige stunder i garasjen til modern og dama sin store frustrasjon.

Er nå gift med ei som gjerne er med i garasjen og skrur og konstuerer.

Like stoooooor takk til kona.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen var med på første Alfatreff som baby og har som ungdom vært med på store motorombygningsprosjekter , så det er ikke så mye dill dall pompen, kjære mor her nei. Det er nok mere ment som alvorlige lokketoner. Hadde du(GM) fulgt med litt så hadde du forstått at det ikke bare var tull. :)

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo egentlig et helt greit prosjekt for de som har plass og tid til å gjøre sånt.og det kosta ikke all verden heller.Men det finnes mange muligheter.

Har bare hatt min GTV6 i 4-5mnd,og skal til å selge Min Argenta Abarth nå,så jeg har nok å syssle med.Men tror et slikt prosjekt ville vært rått.

Mvh.E.Kovacs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo egentlig et helt greit prosjekt for de som har plass og tid til å gjøre sånt.og det kosta ikke all verden heller.Men det finnes mange muligheter.

Har bare hatt min GTV6 i 4-5mnd,og skal til å selge Min Argenta Abarth nå,så jeg har nok å syssle med.Men tror et slikt prosjekt ville vært rått.

Mvh.E.Kovacs

Ja tror da et sånt prosjekt er mulig og få til uten og gå konk.

Etter og ha sett og hørt Ron sin 3.5 24v er jeg ikke i tvil med skikkelige kammer og sprut er du i nærheten av 300hk i en deilig motor.

Ron sin mener jeg han sa hadde 340 eller 360hk i race trim (litt usikker på talla).

Mvh

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gabor !

Kontakt dan hvis du er på jakt etter en V6 24V Alfa Motor

Han har en med alt utstyr , ledningsnett..osv..

Bare å plompe nedi! som vi gjorde for 10 år siden

Per ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som en dèja-vu, det Per. Jo det hadde vært skikkelig moro, men først skulle den få i 3,5 stempler og ventiler. Men med en slik bil kunne jeg kjørt fra din Sportwagen baklengs(med henger!) :) :)

Men alvor snakka send meg noe om tilbudet via mail!

Hilsen Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke til noen forkleinelse, TEM, men dette er tolvventilsmotoren som er ombygd til 3,5Lmed anslagsvis 245Hk. Bra, bevares, men litt under målet på 350Hk med en 3,5L 24V som jeg kunne tenke meg om jeg satte igang på nytt.

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Igjen Gabor !

Tar tak i det og spør Dan i løpet av neste uke .

Jeg mener dette er en 164 Super V24 1994 modell , men er ikke helt sikker.

Hadde vært moro det med 3,5, V24 motor og en girkasse med en annen Utveksling( enda raskere akselrasjon + en mye høyre topphastighet)

Sånn den er i dag , så blir det kjedelig for meg å kjøre fra deg med en slitt gammel 156 JTS uten henger ;D;)

Men bevares !

Den Gamle GTV 'n din holdet seg godt den.

Både på og utenfor "the race track"

Bilen trenger bare en sjåfør som trekker ned rullgardina noen ganger ;D

Tar kontakt med deg til uken !

Da med tanke på pris , levering osv…

Ciao!

Per .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...