Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
jonhc

Pris på 100.000 km service

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca pris på 100.000 km service på 156 1,6 i Norge?

100.000km service er lik i Norge og Sverige?

Har pris fra Rosso: 6075,- SEK = 4921,- NOK :)

Hvis det er under 5000,- så er det tollfritt hvis jeg er borte i mer enn 24 timer?

Mvh

Jon Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifg. tollvesenet skal det betales moms på ALT arbeid som gjøres på en bil i utlandet, uansett sum. Hvis du drar innom tollen på vei hjem er du nok ærligere (og dumsnillere? ;))enn de fleste.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifg. tollvesenet skal det betales moms på ALT arbeid som gjøres på en bil i utlandet, uansett sum. Hvis du drar innom tollen på vei hjem er du nok ærligere (og dumsnillere? ;))enn de fleste.... :)

Det tror jeg ikke er riktig..... Norge ligger utenfor EU og Sverige er innenfor. Derfor mener jeg å huske at reglene er slik at en kan få reparert bilen for 2000,- kr momsfritt dersom en er i Sverige under 24 timer og 5000,- når oppholdet varer over 24 timer.

Det enkleste er (kanskje...?!) å ringe til en tollstasjon å spørre - de burde vite slikt fordi de bør (!) oppleve det daglig.

Når det gjelder pris på service så sparer jeg over 2000,- på 20k service når jeg drar til Arvika i desember... ;)

Det som gjøres på service burde være det samme i Sverige som i Norge - uten et jeg vet det sikkert.

Lars G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man virkeli å betale toll på service i sverige?kan da ikke vere så vanskeli å vri seg unna de.Tollen vet vel ikke om du har tatt service på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...