Gå til innhold
Amæn

Kjøpte nye sommerdekk igår....NYBIL!!!!!

Anbefalte innlegg

På min -91 164 3.0 så har jeg 8x16" felger......og hadde 225 breie dekk.....Uniroyal.....sinnsykt elendige.....positive var at bilen føltes som om det var 350 hk...da hjulspinn var umulig å ungå på 1 og 2 giret ved pådrag....bløtt føre var det helt sprøtt!

Men....det som var fælt var at ved gasspådrag måtte jeg holde tunga bent i munnen og tviholde i rattet..jeg vinglet fælt...den var livsfarlig.....skremte vettett av en som skulle prøve den.....han holdt på å dra av veien ved gasspådrag.....Jeg trodde at noe var riv ruskendes galt med forhjulsstillingen.....et annet symtom var ved sakte fart og fullt utaslag på svingen, så hoppa bilen mer fremover enn den svinget.....?????......så jeg trodde absolutt at det var forhjulstillinga mi som var helt på tryne.....

Men...IGÅR....da kjøpte jeg nye dekk pga at de var slitt og hadde ubalanse...gadd ikke ha de på mere.....jeg valgte 205 i bredden og merket var Continental......bilen er ikke til å kjenne igjen.....Ikke hjulspinn....den hopper ikke lengre ved fullt rattutslag....

Sommerdekk ruler ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o:o:o Er du på sommerdekk alt??????? :o:o:o

Er ikke det litt agressivt????;)

hehe....har hatt det hele tiden.....hehe....

agressivt???....hehe...jo!

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo uansett sjelden skikkelig vinter der du bor, Amæn. ;) Har gått på en smell der selv, kjørte fra Stavanger på sommerdekk og møtte snøstorm over Kvinesdalsheia. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo uansett sjelden skikkelig vinter der du bor, Amæn. ;) Har gått på en smell der selv, kjørte fra Stavanger på sommerdekk og møtte snøstorm over Kvinesdalsheia. :o

hehe...sant det...men vi har hatt en del snø i det sista...men eg tar det bare litt med ro...og kjøre isje unødi!

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o:o:o Er du på sommerdekk alt??????? :o:o:o

Er ikke det litt agressivt????;)

her kjører vi gtv6 med sommerhjul hele året ;D

;D ;D ;D

hehe.....Vi er alfa entusiaster......[glow=red,2,300]DA KJØRER VI ALLTID MED SOMMERDEKK[/glow] ;)

;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var i teknisk kontrol i går med dønn utslitte 4 år gammel piggfrie dekk som har rullet 50000. Aldri sett en så sint politimann før! Og da har jeg til og med tatt med når vi prøvde å kjøre fra en med trimmet Tempo Corvette!

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var i teknisk kontrol i går med dønn utslitte 4 år gammel piggfrie dekk som har rullet 50000. Aldri sett en så sint politimann før! Og da har jeg til og med tatt med når vi prøvde å kjøre fra en med trimmet Tempo Corvette!

;D

OG??????.....fikk du bot?

Er det lov å kjøre med sommerdekk hele året?

diskuterte det her en dag....noen mente det var 100kr i bot pr dekk....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;D

OG??????.....fikk du bot?

Er det lov å kjøre med sommerdekk hele året?

diskuterte det her en dag....noen mente det var 100kr i bot pr dekk....

Du kan kjøre med sommerdekk hele året så lenge forholden tilater det. Eller sagt på en annen måte. stopper Onkel deg på sommerdekk på snø eller isføre har du et problem.

5+ og bare/våte veier er ikke noe problem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, jeg fikk bare kjeft.. Sa at jeg hadde nye dekk liggende ;)

Men møter jeg han der en gang til.. :-\

Surt å brenne av 4 lapper på vinterbilen når man kunne brukt pengene på Alfan i stedet! Tror jeg må tråle dekkhaugen uten for den lokale dekksjappa for å se om det er noe brukbart.. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...