Gå til innhold
Sven Magne

Ford og BMWknusing

Anbefalte innlegg

Nå med banekjøring i fleng uavhengig av merke burde me vel vist ka italienerene våre duger til på bane. Gatebil, sannsynlig kjøring på ACR, og masse kjøring på Reve.

La oss få masse Alfaer og andre italienere på banene i vårt lange land.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er bare det at det er godt mulig det er vi som blir lange i maska..

Finnes mengder av BMW of Ford som er påkostet betydelige summer og som drar skjorta av det meste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er bare det at det er godt mulig det er vi som blir lange i maska..

Finnes mengder av BMW of Ford som er påkostet betydelige summer og som drar skjorta av det meste.

hææææææææ????.....nå t ;D ;Dylle du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå med banekjøring i fleng uavhengig av merke burde me vel vist ka italienerene våre duger til på bane. Gatebil, sannsynlig kjøring på ACR, og masse kjøring på Reve.

La oss få masse Alfaer og andre italienere på banene i vårt lange land.

At moderne Alfaer ikke fungerer på bane er jo en kjennsgjerning - og ikke noe rart, når en tenker på bilenes dårlige vektfordeling, framhjulsdrift og komfortable oppsett. Selv en Alfa 156 GTA blir grundig frakjørt av en BMW 330i på Nordschleife, Nürburgring. Og når selv Ferrarier ikke har sjanse mot BMWs beste - M3 CSL, hvordan skal da noen skarve Alfaer i det hele tatt kunne tenkes å være i nærheten av noen BMW-knusing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTS Bertone, nå må du bygge ferdig bilen og lære rånerne navnet Bertone Coupe! :)

Bilen min er klar til hugg den..... ;D

Og det begynner å bli noen her i byen som hvet hva en Bertone er for noe.. hirr hirr hirr... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At moderne Alfaer ikke fungerer på bane er jo en kjennsgjerning - og ikke noe rart, når en tenker på bilenes dårlige vektfordeling, framhjulsdrift og komfortable oppsett. Selv en Alfa 156 GTA blir grundig frakjørt av en BMW 330i på Nordschleife, Nürburgring. Og når selv Ferrarier ikke har sjanse mot BMWs beste - M3 CSL, hvordan skal da noen skarve Alfaer i det hele tatt kunne tenkes å være i nærheten av noen BMW-knusing?

jaja...her fylle me me....alfa har i en årrekke banka BMW på bane...!

DTM...ETCC...feks.....

...nå har jo alfa blitt slått og da...men fønker jørr de....

så...mister....få opp auene...flerne av de tinga du skriver tilseier at du har null peiling og nasen i sky og ikke mottaglig for noe....sjangsen for at du isje har lappen e vel og stor...samt at du sannsynligvis alldrig har ratta en alfa noen gang....sikkert ikke bmw heller ifølge det du skriver...

stå på...ein dag vokse du og opp ;)

8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men mangfoldet da ? hvor er det, tåler vi ikke en debatt om andre merker oppmot Alfa ? Her inne har det jo så åpent for å diskutere andre merker at en saklig debatt kan vi vel klare ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke uten grunn at Alfa vant etcc....

Og grunnen var?

Siden du spør så kunne jeg ikke dy meg ;)

Hvis du så på ETCC i fjor så kunne du se at Alfa dro LETT ifra på langstrekene,selv om BMW'n lå og "slip-streamet". Alfa hadde MYE sterkere motorer enn BMW ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker vi da om 155 TI DTM maskinen som kjørte BMW og Mercedes av banen!(?) Altså den på 450Hk i en 75? I så fall hadde det vært artig å se og hørt denne bilen! :) Men helst på Alfatreff da.

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det jo mening at jeg var forduftet da, men av gammel vane..hehe..dukket forumsiden opp.

Men så denne debatten og siden noen er ute etter å legge opptil litt Italiensk action på gatebil, så har en avmine Italienske Alfaskravle venner hørt om denne var av intresse for noen i klubben:155 Q4 supertouring car for sale, may be You have a customer in Norway for it.mobmain?fold=Ta+vare+p%E5&msgvw=Ta+vare+p%

Vet ikke pris enda, ei heller så mye om bilen...men kan sjekke hvis det er intresse for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke uten grunn at Alfa vant etcc....

Og grunnen var?

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det ikke var jeg som postet dette siste "og grunnen var"-innlegget. Det er en bedrager her inne et sted...

Det var imidlertid jeg som postet det første der jeg sa at dagens Alfaer er trege på bane, og det står jeg for, på tross av Alfas suksess i ETCC. Det hjelper jo ikke dere alfister at Alfa har racingbiler som yter bra, når ikke gatemodellene gjør det samme.

At eldre modeller som f.eks. Alfa 75 er bedre er jeg klar over, mens Alfa 147 og 156 ikke holder mål. Og grunnen er relativt klar; 60-40 vektfordeling, framhjulsdrift, komfortorientert oppsett, understyrthet osv osv.

Jeg har for øvrig hatt lappen i snart 20 år, og har både kjørt og eid en rekke Alfaer (har kun EID en Alfa) og BMWer.

For øvrig litt interessant at man på et diskusjonsforum ikke er interessert i å ha med debattanter som er av et annet syn enn en selv. Da er det jo bare tull å kalle det diskusjonsforum - kall det heller "forum for enighet og harmoni".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå fikk jeg ikke opp bilde av den her inne, men kan maile bilder av den hvis noen som sakt er intresert.

Nå er nok dette utenfor mitt budsjett ;) Men tar gjerne imot noen bilder allikevel, dette er en SERIØST RÅ bil 8)

mail: [email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faktum er at det knapt er alfa på gatebil.........er en stor entusiast som jeg kjenner som stiller med en 75 turbo de siste år, nå er bilen konvertert til 75T med 2,5 V6 DTM maskin!!!!!!!!!

Det er sikkert gøy på gatebil, men sjekk dette videoklippet. Kan få enhver til å tenke

seg om en gang til. Ikke er han bare drita, men han går på banen og. Scary!!

http://home.no.net/~marinefi/rocco/Gatebil.avi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...