Gå til innhold
Formann

Inndeling av teknisk forum?

Skal vi dele det tekniske forumet  

28 stemmer

1. 1. Skal vi dele det tekniske forumet

• Som i dag
      14
    • Som i dag, men inkludere andre italienske merker
      0
    • Del i før og etter Alfa 164 (ca 1988)Del i før og etter Alfa 164 (ca 1988)
      18
    • Del i før og etter Alfa 164 (ca 1988) og inkludere andre italienske merker
      3

Anbefalte innlegg

Hei, etter en aktiv debatt (...) om forumet er det tid for en spørreundersøkelse om den tekniske delen av forumet..

Vi kan enten ha det som i dag, med alt blandet, men med mulighet for at en del brukere ikke akuratt gratulerer nye medlemmer med sin seneste Alfa Romeo.

Dele før og etter 164. Det vil bli lettere å umiddelbart finne spørsmål på sin modell selv om brukeren i dag kan lette dette ved å skrive modell og tema i tittelfeltet da det finnes en søkefunksjon. På den annen side vil en del ikke-modellrelaterte spørsmål kunne falle igjennom. Det kan være olje, dekk, rust, lakkforseiling.

Ett annet alternativ er å søke å inkludere andre italienske merker i den grad det er ett "italiabrorskap". Dette er ikke av interesse for KARN som sådan men kanskje for brukerene (flere har iallefall spurt etter det i fjor). Noen kan på den annen side føle at dette blir litt utvanning, mens andre skiller mellom KARN of forum. For dette alternativet vil uansett en slik del ikke ha KARN logo, og fremstå med en annen design.

Dette blir spennende.

Alfahilsen

Øyvind I

formann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hva med å dele inn forumet i flere kategorier under teknisk:

Eksempelvis en kategori pr. "plattform" 105, 116, sud/33 osv.

I tillegg bør det være en generell teknisk kategori som går på tvers av plattformene. Vet ikke om dette er vanskelig å administrere men den som legger inn en ny tråd vet jo vilken bil det gjelder? ???

Pr idag syns jeg i allefall det er vanskelig å søke tilbake på aktuelle tråder.

"kjør debatt"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hva med å dele inn forumet i flere kategorier under teknisk:

Eksempelvis en kategori pr. "plattform" 105, 116, sud/33 osv.

I tillegg bør det være en generell teknisk kategori som går på tvers av plattformene. Vet ikke om dette er vanskelig å administrere men den som legger inn en ny tråd vet jo vilken bil det gjelder? ???

Pr idag syns jeg i allefall det er vanskelig å søke tilbake på aktuelle tråder.

"kjør debatt"

Støtter platformbasert løsning

En "knapp" som gjør at man filtrere bort alle andre platformer hvis man ønsker.

Eller man kan se alle sammen i en stor mølje som i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som et glimrende forslag. Vi kan jo kanskje lære litt av Alfaowner forumet... Altså, vi er jo ikke så mange og trenger ikke så mange kategorier, men å dele opp litt mer er jeg for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg savner mest på sidene her er egentlig en oppdatering av SELGES sidene.. del evt. inn i Alfa Romeo, Deler\Rekvisitta, Andre Italienske merker.. noe i den dur!

ang emnet(beklager avsporing) er platformbasert deling min favoritt her.. evt. før og etter 88..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag har röstat för att behålla den tekniska delen som den är. Det är ju enligt min mening inte så svårt att navigera i den efter de titlar som finns på trådarna.

Dessutom är det väl inte helt ovanligt att man kör en en 164'a eller senare till daglig och skruvar på en tidigare bil om vinter och kör denna till "fint"/bana om sommaren.

Då är man ju intresserad att läsa tekniskt till båda kategorierna, och konsekvent skulle man behöva skanna av flera forum.

Vore det inte i så fall mer av intresse att dela upp den tekniska delen för dem som har/inte har tillgång till t.ex. garage och verktyg. Det är ju mer skillnad på det man diskuterar om man gör själv och de tjänster man köper av andra.

Köper man tekniska tjänster är man kanske mer intresserad av vad man får för pengarna och var man får tag i dem,

medan om man skruvar själv är man mest intresserad av "hur tusan man får till det!?"

Eller vad ?

Den största och viktigaste uppgraderingen av forumet vore enligt min mening något helt annat. Och det är möjligheten att bifoga bilder med inläggen. Jag är medveten om att det ställer krav på servern. Men det vore en förändring av forumet som skulle ge användarna mycket mer nytta än nya indelningar av det samma.

De som är van att använda t.ex. AP och CAR(s) vet vilken positiv egenskap det är vid dessa forum.

Good Speed !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det ser ut som om det var noenlunde samme stemning for å behold som å endre struktur ut fra å beholde forumet som et rent KARN forum.

Hvis en tar med de som ønsket å inkludere andre merker så blir forskjellen større.

Uansett så er det sterkt ønske blandt brukerene om at vi IKKE inkluderer andre merker.

Da gjør vi ikke det. Så får vi se hva webmaster får gjort med en mulig oppdeling på teknisk.

Alfahilsen

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å mase, men ang. det jeg nevnte, deling\oppgradering av 'Selges' sidene.. Disse har ikke blitt oppgradert siden jeg så KARN sidene for første gang(da var fortsatt det gamle forumet i drift)..

Er det veldig mye jobb siden dette lar vente på seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å mase, men ang. det jeg nevnte, deling\oppgradering av 'Selges' sidene.. Disse har ikke blitt oppgradert siden jeg så KARN sidene for første gang(da var fortsatt det gamle forumet i drift)..

Er det veldig mye jobb siden dette lar vente på seg?

Enig, salgssidene burde vært delt inn i:

1. Alfa til salgs

2. Alfa deler til salgs

3. Annet italiensk

Og tilsvarende for ønskes kjøpt.

I tillegg ønsker jeg meg en eget "forum"/tråd hvor man kan legge ut info om egne modifiseringer og erfaringer med disse. Da kunne de som driver med små og store prosjekt legge ut info der og dele dette med resten. På denne måten oppretter man uten alt for mye arbeid en egen kunnskapsbase/erfaringsbase, dette ville kreve litt disiplin for ikke å skli ut, men en tråd pr. kjøretøy hadde jo vært en start?

Alfapower.nu har noe slikt idag, der har de en egen forum som kalles "Byggen & prosjekt" eller noe i den duren....Er dette mulig å få til?

-Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende forslag Dan, mye mer oversikt hvis dette lar seg gjøre. Letter å finne igjen gamle tråder uten å leite seg gjennom like mange sider som Brasil har utenlandsgjeld i lire. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg ønsker jeg meg en eget "forum"/tråd hvor man kan legge ut info om egne modifiseringer og erfaringer med disse. Da kunne de som driver med små og store prosjekt legge ut info der og dele dette med resten. På denne måten oppretter man uten alt for mye arbeid en egen kunnskapsbase/erfaringsbase, dette ville kreve litt disiplin for ikke å skli ut, men en tråd pr. kjøretøy hadde jo vært en start?

-Dan

Har tenkt litt videre på denne....

Hvis idéen min er gjennomførbar, så hadde det muligens vært lurt å kun la personen som opprettet tråden og poste flere innlegg i den aktuelle tråden. Jeg vet ikke om dette er teknisk mulig i det forumet vi har idag, men da hadde vi sluppet "chatting", diskusjoner etc i slike tråder.

På denne måten hadde man fått veldig komprimert info på ett sted, å man slapp og lete gjennom endeløse tråder. Altså kun fakta og erfaringer som man selv har gjort, dersom noen andre forum-medlemmer lurte på noe så måtte disse starte en normal tråd på teknisk forum....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å begynne med "noe" - og da foreslår jeg som flere å dele den tekniske delen av forumet inn i plattformer. Det gir oversikt for den som skal lete og oversikt for den som skal legge inn ny - evt. forfølge tidligere link.

Problemet som hver og en især må jobbe med er "chatting". De fleste tekniske linker begynner bra; et oppriktig spørsmål eller eller et lurt tips. Men så flyter det ut. :-[

For uteforstående kan det synes som om noen kjenner hverandre så godt at de heller burde dra på besøk eller skrive gode gammeldagse enn å bruke forumet som stam-pub.

Derfor ....... del teknikker-biten inn i underkataloger, så kan jeg kose meg med 116-info.

(Ja - jeg får vel omsider melde meg inn da ....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Ja - jeg får vel omsider melde meg inn da ....)

Det kan jo være en god start hvis du ønsker å ha stemmerett. :)

Tviler egentlig på at et åpent forum noen gang kan bli like seriøst som det du ønsker deg.

Se på andre fora på nettet, KARN-forumet er egentlig ikke så ille. Teknisk del tror jeg kunne

ha blitt endel mer oversiktelig om folk brukte søk-funksjonen før man startet nye tråder,

mange temaer dukker opp igjen og igjen og gjør det uoversiktelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote author=RpmHead

Tviler egentlig på at et åpent forum noen gang kan bli like seriøst som det du ønsker deg.

Jo - jeg tror at man kan dyrke fram seriøsiteten. Det krever riktignok litt disiplin. Det vi to f.eks. gjør nå er å bevege oss over på "skravlerommet" (ikke noe galt i det, men den videre diskusjonen skulle dermed linkes til den delen av forumet), men vi forblir likevel på den tekniske delen. ;)

Men jeg forstår og har utallige ganger lest gjennom innlegg - som støtter din tvil. Så får vi se framover om vi er mange nok sersjanter 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote author=RpmHead

Det vi to f.eks. gjør nå er å bevege oss over på "skravlerommet" (ikke noe galt i det, men den videre diskusjonen skulle dermed linkes til den delen av forumet), men vi forblir likevel på den tekniske delen. ;)

...hehe..så stuepikene må sitte å følge med på diskusjonen oss imellom å avgjøre hvor de skal flytte den ....hmmm..valgets kval...får ikke håpe de har for mye familjeliv.

Tror det der ble litt vel komplisert Lasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hehe..så stuepikene må sitte å følge med på diskusjonen oss imellom å avgjøre hvor de skal flytte den ....hmmm..valgets kval...får ikke håpe de har for mye familjeliv.

Tror det der ble litt vel komplisert Lasse.

Oooops .... ser av kommentaren din Bård at jeg må ha uttrykt meg upresist! Nei - jeg har nok aldri ment at Super-Mario (moderator) skal sitte og kontrollere, og ved behov linke diskusjonen til annet fora. Dette må vi klare selv; vi må selv være "stuepiker" og bestemme oss for at den videre diskusjonen "flyttes" over til f.eks. Alfaliv eller skravlerommet.

(Tipper at web-guta har en idè! ..... f.eks. underkatalog kalt kommentarer?!?)

Likevel - jeg er rimelig sikker på at vi alle i fellesskap skulle klare å rydde opp slik at den tekniske siden inneholdt teknikker-prat og helst relatert til "plattform" (116-serien for min del)

(Hehehe .... med dette tempoet forlater jeg snart newbie-stadiet og blir jr.member!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...