Gå til innhold
Georg L

166 Fjær- og dempere

Anbefalte innlegg

Skulle gjene hatt strammere understell på 166'en, men har ikke lyst til å senke den da det slår nedi nok som det er. Noen som vet om det finnes sportsfjærer som ikke senker eller senker minimalt? Evenuelt spacere til å legge mellom fjær og fjærskål for å justere høyden?

Det er en 99 modell 2,4 JTD. Kanskje nyere modeller er levert med stivere fjærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at 166'ene også ble levert som Super utgave, og da med noe stivere understell. Det finnes garantert tillegg. Sjekk hjemmesidene til bilstein, eller hør med annonsørene i ALfanytt.

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halløis!

Det står Super bakpå min V6!... men om den er så mye stivere enn vanlig tviler jeg på. Får teste den mot Rune Weie sin JTD så får vi se!

PS! Det finnes ingen unnskyldning for å kjøre noe annet enn Alfa Georg! ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...

Jeg vurderte mange andre blimerker og fant ut at det finnes ikke biler i noenlunde samme prisklasse som gir noe i nærheten av den kjøreopplevelsen som i 166. Så det blir til at jeg får greie meg med den plassen jeg har og eventuellt plusse på med skiboks til sommerferien. Så snart det ble litt pågang på telefonen fikk jeg kalde føtter og fjerna annonsen sporenstreks!

Hvorfor lager de ikke 166 Sportswagon??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringen fra min 166 2,0 er at fjærer/ dempere bunner for lett, men ikke at bilen slår nedi.

Virker som fjæringsveien er relativt liten. Bilen virker myk i lengderetning. (står på nesa ved bremsing/ beveger seg mye over fartshumper), men samtidig krenger den lite, og virker fast og fin ved svingkjøring.

(Vekta på JTD-en kan kanskje gi andre resultater.)

Jeg tror moderate senkefjærer fra f.eks. Eibach sammen med stivere dempere vil gi bedre kontroll på bevegelsene og minske problemet med gjennomslag selv om bilen blir lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...