Gå til innhold
Gjest Bård-Arne Andersen

Klubb Alfa Romeo

Anbefalte innlegg

Jeg syns det lukter litt utvanning av klubb Alfa Romeo i disse dager. Hvis vi skal ha ett felles forum for alle de Italienseke merkene, vel da har ikke Alfaklubben eget forum lengre, så derfor legges dette ned, og konverteres til ett felles italforum. Hør hør, før jeg skriver noe mer...Italienske biler vekker lidenskap, ingen problem med å forstå det. Og masse pent, spenende,raskt og designmessig bra. (mye som er helt på trynet å da, men smak og behag)

Det som jeg altid har beundret er bilentusiasme, nesten uansett hva det måtte inbefatte. Og har man lidenskap for ALT Italiensk, så vel å bra. Klubben får jo i dag flere å fler medlemmer med både Masserati ,fiat og Lancia. Glimrende og spennende merker, uten tvil....

Men jeg må for min del si, og det uten å bli skutt av den grunn , at min intresse for bil er begrenset til Alfa, helt siden unge guttedager. Derfor, hvis klubben nå utvikler seg til å bli en Italiensk klubb, med godt humør og mye flotte biler å treff, blir mitt utgangspunkt for å være med i en entusiastklubb ganske så endret, da håper jeg det en gang i fremtiden dukker opp en Alfa Romeo Entusiast klubb som har som formål å fremme denne intressen. Har ingen ting med at jeg ikke kan akseptere andre, overhode ikke. Men blir liksom som å begynne i en jobb, også blir stillingen endret underveis, og man kunne tenkt seg å finne en ny jobb med de oppgaver man hadde før. Man trivdes med det. Sikker mange av oss har gjort dette.

Skulle utviklingen gå den veien, vil jeg kose meg som ikkemedlem i min Bertone, kruse rundt på solfylte sommerveier og hilse på andre Alfaer med samme hjerteproblem som meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig Bårdis!!

Jeg synes det er hyggelig at eiere av andre merker er aktive på forumet, det gjør det hele bare mer interessant. Det finnes jo hyggelig mennesker blandt de som ikke kjører Alfa også ;)

Men jeg synes at Alfa Romeo Forum bør forbli Alfa Romeo Forum, men at det er helt greit at eiere med andre italienske merker stikker innom slik det er idag.

Hvis ikke så vil det gradvis klubben utvannes, og bli en klubb for folk med en generell italiensk bilinteresse.... Det er Alfa jeg brenner for,selv om jeg til tider drømmer om både Maserati og Ferrari 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yo!

Jeg syns ikke det er noe problem at vi diskuterer alt italiensk her, så lenge det ikke går på bekostning av Alfa snakket. :)

Når det gjelder Alfa entusiast klubb....

Vel, jeg tror det hadde vært en fin ide å ha en klubb for de gamle bilene og en for de nye. Det er tross alt ganske stor forskjell på de som ligger under en gammel Alfetta og banner over fastrustede torsjonsstaver og de som drømmer om en ny 156 med diesel.

(Selvsagt finnes det unntak, men ikke mange..)

Dette er ikke noe jeg koker opp selv, men har snakket med mange som har meldt seg ut av KARN og meldt seg inn i norsk fiatregister fordi de føler mer tilhørighet der. Til og med ex styremedlemmer!

Ja til en klubb for de gamle bilene og en for de nye! -Mercedes gutta har gjort det på samme måten!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forumet bør være i hovedsak alfa orientert.....

.....men det er umulig å unngå italiensk kultur.....

Forsa Alfa

Beklager Arnt, du er å blir en topp fyr, men dettte svaret er SVADA..mener ingen ting jo. Hva er det vil frem til egentlig ? Alfa Klubb, eller Italia klubb ?.. "Hva vil du ha til middag, pannekaker eller stekt fisk? " Da kan ikke du svare " Begge deler" ...liker begge deler er noe helt annet.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det lukter litt utvanning av klubb Alfa Romeo i disse dager. Hvis vi skal ha ett felles forum for alle de Italienseke merkene, vel da har ikke Alfaklubben eget forum lengre, så derfor legges dette ned, og konverteres til ett felles italforum.

Men jeg må for min del si, og det uten å bli skutt av den grunn , at min intresse for bil er begrenset til Alfa, helt siden unge guttedager. Derfor, hvis klubben nå utvikler seg til å bli en Italiensk klubb, med godt humør og mye flotte biler å treff, blir mitt utgangspunkt for å være med i en entusiastklubb ganske så endret, da håper jeg det en gang i fremtiden dukker opp en Alfa Romeo Entusiast klubb som har som formål å fremme denne intressen.

Hei Bård Arne, skjønner ikke hvor du har dette fra? Det har aldrig vært snakk om å legge ned KARN forumet (ikke forrige gang heller dette temaet var oppe...).

Egne sider for andre merker med deres logoer, helt separert fra KARN. Kun med link.

Og hva vet du om at klubben får flere og flere medlemmer med andre italineske merker? Hvor kommer den statistikken fra?

Hvor du har dette med Italiensk klubb i styresammenheng er meg en gåte. Dette temaet var (også) oppe for litt siden og styret var klar på dette.

God Helg

Øyvind I

formann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsa Alfa

Beklager Arnt, du er å blir en topp fyr, men dettte svaret er SVADA..mener ingen ting jo. Hva er det vil frem til egentlig ? Alfa Klubb, eller Italia klubb ?.. "Hva vil du ha til middag, pannekaker eller stekt fisk? " Da kan ikke du svare " Begge deler" ...liker begge deler er noe helt annet.....

Beklager Bårdis, kan ikke vare helt enig med deg. Det går an å slippe fiat og maserati gutta til her uten at vi legger ned KARN som Klubb Alfa Romeo Norge.

Helt klart skal klubblivet være sentrert rundt Alfa, men litt annet italiensk krydder gjør da ikke noe? (godt med krydder i maten, bare det ikke blir for mye vet du! ;))

Sier som Ole Brum Jeg = Ja takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til en klubb for de gamle bilene og en for de nye! -Mercedes gutta har gjort det på samme måten!

:)

Ja du er jo velkommen til å ta konskvensen av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bård Arne, skjønner ikke hvor du har dette fra? Det har aldrig vært snakk om å legge ned KARN forumet (ikke forrige gang heller dette temaet var oppe...).

Egne sider for andre merker med deres logoer, helt separert fra KARN. Kun med link.

Og hva vet du om at klubben får flere og flere medlemmer med andre italineske merker? Hvor kommer den statistikken fra?

Hvor du har dette med Italiensk klubb i styresammenheng er meg en gåte. Dette temaet var (også) oppe for litt siden og styret var klar på dette.

God Helg

Øyvind I

formann

"Ideen om å inkludere andre italiensk merker er ikke dum og jeg er personlig tilhenger av det. I tilfelle dette gjøres må vi endre litt på logoer slik at det fremkommer at det ikke er KARN forum hvis man er på de andre sidene. Det er detaljer som lett løses. De andre forumene må deles inn, og de andre italienske klubbene bør også formelt inviteres til en slik ordning."

Nei du vet Øynind, jeg bare leser det du skriver jeg.

"Hvor du har dette med Italiensk klubb i styresammenheng er meg en gåte. Dette temaet var (også) oppe for litt siden og styret var klar på dette."

Hva mener du ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård Arne, prøv igjen:

"Ideen om å inkludere andre italiensk merker er ikke dum og jeg er personlig tilhenger av det. I tilfelle dette gjøres må vi endre litt på logoer slik at det fremkommer at det ikke er KARN forum hvis man er på de andre sidene. Det er detaljer som lett løses. De andre forumene må deles inn, og de andre italienske klubbene bør også formelt inviteres til en slik ordning."

Prøv med litt godvilje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blir dette selvfølgelig flisespikkeri, men Erik S sitt ønske var jo at forumet dekket ALLE Italiensek merker, noe du var enig i.....

Og om det står øverst på siden at dette er siden til Alfa og dette til Fiat...du er på samme forumet uansett....altså felles forum. Da vil jo det etter min menig bli en utvanning da. OG DET ER HELT GREIT HVIS FLERTALLET VIL DET; MEN IKKE FOR MEG Å DET MÅ JEG HA LOV Å MENE..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsa Alfa

...hm.....jeg gadd ikke utdype meg med lannnge setninger.....Kunne føyd til at jeg er enig i det du skriver.....

Men...det gjorde jeg ikke....

JEg synes ikke deter passende med masse annonser for fiat,...lancia bla bla på alfa sidene...da bør det heller oprettes en egen adeling på div andre italiensk til salgs....!

Alfa skal Dominere dette forumet....når du kommer inn her så skal du vite med en gang at dette er alfa romeo det er snakk om på alle mulige måter......og viss du leter litt så vil du kunne finne ut at Italia preger sidene....mat...design...biler...sykler....og andre ting....

JEg på min side digger maserati og....men gidder ikke dille å dalle på maserati forumer....for ikke å snakke om Ferrari...

..og en deling av ny og gammel alfa er ikke bra etter mitt hodet....

da vil jeg bli akterutseilt....fordi jeg ikke gidder å bruke tia mi på flerne forum...men tror og at det blir mye mindre liv av en oppdeling....

Vi har et skambra forum....!!!

Alfaromeo har en stor familie......en kanon familie......

Fargerikt blir det

8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine synspunkter:

KARN er for Alfa-folk, og bør være det.

På Internett er det kanskje noe værre å "utelukke" andre enn bare alfa-folk, noe som i og for seg ikke trenger å være negativt. However bør det være hovedfokus på Alfa. KARN-forumet og websidene bør ikke bli talsrøret og annonseplassen for Fiat og Lancia osv. De kan ha egne sider.

Skal vi diskutere mat og kultur, så er turistinformasjonen det beste stedet, selv om det i visse tilfeller er fint noen ganger å drømme seg vekk til det forgjettede land på forumet...

Når det gjelder ny og gammel alfa-klubb, blir det litt svada synes jeg... Tror at 156-erne kan være like litenskapelig forelsket i Alfa Romeo som bertisene - og det er vel denne lidenskapen som KARN skal være en samlende organisasjon for??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder ny og gammel alfa-klubb, blir det litt svada synes jeg... Tror at 156-erne kan være like litenskapelig forelsket i Alfa Romeo som bertisene - og det er vel denne lidenskapen som KARN skal være en samlende organisasjon for??

......visdomsord......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et forum som ligger under og hører til Klubb Alfa Romeo Norge. Det er Alfa jeg brenner for, og er derfor ikke interessert i å lese om problemer på en Fiat på de tekniske sidene. Heller er jeg ikke interessert i å lese annonser for andre bilmerker enn Alfa Romeo på kjøp/salg sidene...

Men vi har jo noen faste brukere som ikke kjører Alfa her, og slik det er nå er jo det bare hyggelig. Men jeg ønsker ikke at hele Fiat-registeret skal begynne å bruke forumet heller (nå setter jeg det på spissen, men det forstår dere vel).

Jeg synes også at en del av debatten virker konstruert. Er det så mye skitkasting her da? Har ikke jeg lagt merke til ihverfall.

Og at de "gamle" ikke vil bruke forumet fordi det er så mye skittkasting e.l er jo det reneste sprøyt!! Hvis de føler seg så overlegne at de ikke vil dele kunnskap med oss som kjører nyere Alfa, eller fordi vi "chatter" for mye på Alfa-forumet forstår jeg ikke hvorfor de er medlem i en klubb i det hele tatt. La dem sitte for seg sjøl i garasjen og sure.... hallo!! Hvis de er så mye bedre enn oss, så får de skrive noen innlegg her og vise oss hvordan det skal gjøres da...

Mitt konkrete forslag er at vi gjør følgende med forumet:

- teknisk del deles opp (i ny og gammel avdelig f.eks)

- kjøp salg kan bli en del av forumet som på www.alfapower.nu (kan legge inn bilder etc.

- Alfaliv består samt skravlerommet

- Vi legger til en ny kategori - Andre italienske merker, der vi kan diskutere disse.

Hilsen 156 eier som faktisk er interessert i gamle Alfaer og, tro det eller ei....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Synes at KARN forumet er absolutt ett av de beste diskusjonsforum på nettet! Ang. usakeligheter og skittkasting er det jo tilfeldig påloggede gjester under pseudonym som lirer av seg usakeligheter. Problemet er at noen ikke klarer å la være å sluke agnet og så er vi igang.

Med ujevne mellomrom ramler jeg innom diskusjonforumet til Autofil. DER er det mye innsnevra, idiotiske skyggelapp-meninger!!! Og italienske biler får så øra flagrer. Men det er så usakelig at ihvertfall jeg ikke gidder å kommentere det engang.

Min høyst personlige evaluering av vårt kjære forum er som følger:

Skravlerommet fungerer fint som nettopp skravlerom. At man her kan diskutere andre merker mm. synes jeg faktisk ikke gjør noe.

Alfaliv er alfaliv.

Og teknisk fungerer saklig og fint.

Hvis noen synes at teknisk er usaklig og ikke vil delta der får de nesten ta det på sine egen kappe. Mer saklig enn det det er idag tror jeg ikke man får det.

Dele opp klubb i gammel/ny tror jeg bare er ødeleggende for det fine miljøet.

Se på Fiatregistret/Fiatklubben!! Jeg vil ihvertfall ikke ha det slik!

Til salgsannonser: Kanskje en ide å dele opp i en tredje del: Annet skrot. Her kan f.eks bilstereo, skibokser, garasjeplasser, bilhengere, andre italienske biler/deler mm legges ut. Bare en tanke.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Synes at KARN forumet er absolutt ett av de beste diskusjonsforum på nettet! Ang. usakeligheter og skittkasting er det jo tilfeldig påloggede gjester under pseudonym som lirer av seg usakeligheter. Problemet er at noen ikke klarer å la være å sluke agnet og så er vi igang.

Med ujevne mellomrom ramler jeg innom diskusjonforumet til Autofil. DER er det mye innsnevra, idiotiske skyggelapp-meninger!!! Og italienske biler får så øra flagrer. Men det er så usakelig at ihvertfall jeg ikke gidder å kommentere det engang.

Min høyst personlige evaluering av vårt kjære forum er som følger:

Skravlerommet fungerer fint som nettopp skravlerom. At man her kan diskutere andre merker mm. synes jeg faktisk ikke gjør noe.

Alfaliv er alfaliv.

Og teknisk fungerer saklig og fint.

Hvis noen synes at teknisk er usaklig og ikke vil delta der får de nesten ta det på sine egen kappe. Mer saklig enn det det er idag tror jeg ikke man får det.

Dele opp klubb i gammel/ny tror jeg bare er ødeleggende for det fine miljøet.

Se på Fiatregistret/Fiatklubben!! Jeg vil ihvertfall ikke ha det slik!

Til salgsannonser: Kanskje en ide å dele opp i en tredje del: Annet skrot. Her kan f.eks bilstereo, skibokser, garasjeplasser, bilhengere, andre italienske biler/deler mm legges ut. Bare en tanke.

JE

110% enig med deg Jon-Even. God Helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det snakk om gamle medlemmer som er sære og ikkje gidder å bruke forumet fordi det er for mye pisspreik.

Det er vel heller ei unskyldning enn årsak, ser på meg sjøl som gammel medlem, om eg har vært ute av klubben i noken år.

Og eg stortrives på forumet, men savner litt chat og pisspreik av og til, samt meir dypde i det tekniske slik som det om datasprut.

Det er meget lærerikt å følge dnn type tråder, og så kan en delta på dei felta en sjølv duger og så kan andre lære av det.

Da tenker eg og på generell teknikk som er felles for fleire merker der en kan bruke felles erfaringer til å trimme Alfaene og ellers våre andre italienske kjæledegger.

Mvh Alfist, italienoentusiast, bilfreak og motorentusiast. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det snakk om gamle medlemmer som er sære og ikkje gidder å bruke forumet fordi det er for mye pisspreik.

Det er vel heller ei unskyldning enn årsak, ser på meg sjøl som gammel medlem, om eg har vært ute av klubben i noken år.

Og eg stortrives på forumet, men savner litt chat og pisspreik av og til, samt meir dypde i det tekniske slik som det om datasprut.

Det er meget lærerikt å følge dnn type tråder, og så kan en delta på dei felta en sjølv duger og så kan andre lære av det.

Da tenker eg og på generell teknikk som er felles for fleire merker der en kan bruke felles erfaringer til å trimme Alfaene og ellers våre andre italienske kjæledegger.

Mvh Alfist, italienoentusiast, bilfreak og motorentusiast. :D

I forhold til Alfaklubb og utvanning av denne, som tråden tar opp, hva mener du da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg Bård-Arne...Det er for ufokusert på nettsidene. Men så er det sånn at vi som er mye på nettsidene til KARN ser på disse som "ansiktet" til Klubb Alfa Romeo. Det er jo ikke slik det egentlig er. Bladet og møtene og det som skjer der er Klubb Alfa Romeos ansikt, og der er det ikke fiater og lancier opp og ned i dage.

Det jeg vil si er vel at nettsidene er ikke det samme som Klubb Alfa Romeo

Jeg sammenligner nettsidene slik de er nå med et åpent møte hvor vi inviterer andre inn for prat. Da må folk få snakke om det de vil.

En idè som jeg ikke vet noe om gjennomførbarheten av er å gi medlemmene i klubben unike påloggingsmuligheter, slik at det er synlig for alle på forumet hvem som er ordentlige alfa-folk og ikke. Da er det lettere å overse skittkasting fra outsidere også. Dersom vi har et lukket fora der vi diskuterer problemer og spesifikke ting, vil vi for utenforstående fremstå som mer samlet, mer seriøse og som om vi har biler som faktisk fungerer...Se bare på teknisk-sidene: Uling her og der, lagre som ryker i hytt og pine, motorer som lugger, hjul som faller av og slikt.....Og krangling også...vi er en gjeng og vinner ikke nye medlemmer med å stå og syte som kjerringer og krangler om dritt og lort i offentligheten. Da gjør vi heller som skikkelige ektepar, slår hverandre innenfor husets fire vegger og smiler på besøk og på handletur i butikken ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bårdis:

Klubben bør ikkje utvannes, men linker til andre italienske forum bør være mulig, og det bør jo være heilt frivillig å bruke dei.

Sjølv bruker eg ofte å ta tekniske ting på anna forum enn Alfa sitt, og da spesielt når det gjelder Abarthen. Der er det fleire kompetente personer når det gjelder teknikk.

AlfettaGTrond:

En egen kategori som kun syner for medlemmer slik som på t4e forumet hadde kansje vært en ide.

Da slipper alle ikkje medlemer å sjå ka problemer og ikkje minst løysninger som er på problema.

Samt der kan diskusjoner som kun har med klubben og denne typer tråder som me er inne på nå.

Klubben og dens styre bør jobbe samlende på tvers av gammel/ny bil og på tvers av vest/øst der det er lagt vekt på gleden med det me holder på med, men med hoved vekt på det merket klubben er grunnlagt for.

Men det må være rom for å kunne bruke tips og erfaringer fra andre merker. :D :D

Mvh bil og motorfreak med lang Alfakarriere. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unskyld meg men hvor har dere fra at KARN utvannes?

KARN kommer altid til og være KUN Alfa hadde det vært snakk om annet burde jeg som styremedlem hørt det nevnt eller?

Må jeg bare si at det er utrlolig mye nedsnødde kommentarer og innlegg her om dagen fra alle kanter.

Og for all del men det dere vil, men aksepter samtidig at ikke alle nødvendighvis mener det samme som dere.

Også et par tanker fra meg til alle:

Hva med og tenke seg om en gang ekstra før man poster et inlegg.

Samt prøve med litt godvilje og forstå hva andre prøver og få frem i sitt inlegg

Mvh

Erik A

PS! Leses med en klype salt da jeg er skikkelig vinterfrustrert og har en skikkelig MØKKA dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til å være enig med det Jon-Even skriver over her vil jeg gjerne tilføye:

Har en 166, har aldri skrudd bil men entusiasmen til "gammel-gutta" på forumet smitter og det er veldig synd om de skulle forsvinne. Kanskje er det jeg som ligger og skrur på en gammel-Alfa om noen år.

La klubb-bladet fortsatt være Alfa-fokusert, men la skravlespalten leve.

Gorm Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God aften.

Sorry, Bård-Arne, jeg tror forumet må være såpass åpent som det er for å være liv laga. Og jeg synes, som JEJ, at oppdelingen med Skravlerom, Alfaliv og Teknisk, fungerer etter oppskriften.

De som vil kan jo på fritiden lage:

-Montreal-registeret

-Bertoneforbundet

-Ostehøvel-lauget

-33-gutta

-EtterkrigsAlfa frem til 1978-forumet

-Forum for eiere av Alfa Romeo Gulietta Veloce med sans for litt geologi på siden

osv, osv

Kort sagt tror jeg miljøet vil blomstre med mangfold, og bli nerdete med lukkede avdelinger. Man velger jo selv hva man vil svare på, og hvilke tråder man vil starte, eller?

God helg

F:.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...