Gå til innhold
Romeo Bertone

Bertone prosjekt

Anbefalte innlegg

Heisann!!! :D

Her er en liten statusrapport vedr prosjektet pr i dag: Bilen ble ribbet for alt løst og sandblåst i november, den ble buksert på plass i garasjen og satt opp i bukker( 1 i front og 1 bak) slik at det var mulig og svinge karrosseriet opp på høykant, Erik A var på ferie i Europa i høst og var så grei og ta med nye gulvplater fra Alfaservice Bertelsbeck i Tyskland(skylder deg en stor takk Erik), disse er nå montert og må bare få si at passformen var på det nermeste perfekt :D, kan anbefale disse på det varmeste.

Utbyttingen av bunnplatene er litt tidkrevende i og med at man må borre ut alle punkt-sveisene og det kan være litt vansklige å lokalisere eksakt hvor man skal borre, samtidig er det ikke alle plasser man skal borre igjennom den underliggende platen feks. mot kanalen. Det tok sin tid, men når den gml platebiten endelig var demontert og alle kanter var gjort reine og behørig grundet med sveisegrunding, så var det en kurrant affere og sveise de nye platene inn igjen. [glow=red,2,300]SO FAR, SO GOOD ;D ;D ;D ;D ;D ;D BARE RESTEN IGJEN[/glow]

Mvh Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du er klar over det Hans Rune, men har du først begynt å holde oss oppdatert, bare MÅ du fortsette.

Morro å høre at det går fremover. Hvis jeg ringer å maser hver dag, er du ferdig til sommeren da ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags sveisegrunning er det du bruker?

Vet ikke hva Romeo Bertone bruker, men kan absolutt

anbefale deg "Volvos svetsgrunning". Fåes i praktisk

embalasje med en liten kost i lokket. Og det beste av alt;

den fungerer. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sent å si nå.. men håper at bukkene står der som hjulopphenget normalt er innfestet.

Har en venn som ødela vilen sin med å sveise rust når den sto på bukker. den var helt svai når alt det nye var sveiset på, den hadde seget litt i karossen når rusten var kappet bort.

Til lykke ellers.. nå mangler vi bilder av bilen din... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta noen bilder også Hans Rune! Artig med en slik tråd.

Har 2 liter syregrunning med herder stående på hylla

og venter på deg, gi et pling når du er klar. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!!

Andreas: jeg bruker Whurt sin sveisegrunding, den ser nesten ut som tykk tektyl og jeg har bare god erfaring med den :).

Bård-Arne, jeg er vel bare nødt til det da, og bli ferdig til sommeren mener jeg ;D ;D. Men serriøst, jeg klarer ikke det :'(,men har et håp om og bli ferdig med karrossen i løpet av sommeren slik at jeg kan bruke neste vinter til mekanikken.

Har forresten gjort litt med driv-verket da, bakakselen er klar med forsterket og lettede momentarmer, har fundert på og lage toppstaget i aluminium ;), Twin spark motoren står i bokk, modifikasjonene er på prosjekt stadiet, men jeg tror jeg går for forgassere, det er liksom litt mer riktig i den bilen 8). Har også fått fatt i en fordeler til Nissan for 8 plugger, Skal prøve og bygge denne om slik at den passer i TS-motoren 8),men har ikke rukket og se noe på det enda.

Fy søren, tenk på alle de hyggestundene i garasjen da ;D ;D ;D, og så hender det at jeg får besøk av Anne som kommer med nykokt kaffe, og da blir det enda hyggligere ;D, he he, hvis hun da ikke syntes jeg har vært der nok og kommer og drar meg inn etter øra :'(;D ;D he he neida det har ikke hendt enda.

mvh Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!! :)

Joda, jeg skulle mer en gjerne lagt ut bilder jeg, men nå har det seg slik at data ikke er min greie, det vil si at jeg trenger hjelp til dette, evnt og lage en hjemmeside hadde vært helmaks,men så var det den data-kunskapen da :'( :'( ???. så er det noen som føler seg kallet så er det bare og gi et vink ;D ;D ;D8).

Bukkene er festet i støtfangerfestene og det er laget en solid avstivningsramme som går nær sakt under hele bilen,slik at det probl skal være ivaretatt :)

mvh Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!! :)

Joda, jeg skulle mer en gjerne lagt ut bilder jeg, men nå har det seg slik at data ikke er min greie, det vil si at jeg trenger hjelp til dette, evnt og lage en hjemmeside hadde vært helmaks,men så var det den data-kunskapen da :'( :'( ???. så er det noen som føler seg kallet så er det bare og gi et vink ;D ;D ;D8).

Bukkene er festet i støtfangerfestene og det er laget en solid avstivningsramme som går nær sakt under hele bilen,slik at det probl skal være ivaretatt :)

mvh Hans Rune

Hei Hans Rune!

Jeg kan godt ta noen bilder av prosjektet ditt jeg. Har digital-kamera, og er i Hokksund flere ganger i uka for å hente dama på jobb på kveldstid. Stikker gjerne innom for å ta noen bilder :)

Vi finner sikkert et sted/server hvor vi kan legge ut bildene på, slik at de blir tilgjengelig for de som er interessert i å følge prosjektet.

Mvh

-Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan N.

Det hadde vært hyggelig med besøk ja, jeg er stort sett hjemme på kveldstid med untak av onsdag's kveldene. Vi bor på Loesmoen og du kan ringe meg på 41676994 så kan vi se om det passer en dag :). Jeg har tatt mange bilder av prosjektet plus en del av Spider'n, og disse ligger på pc'n.

mvh Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan N.

Det hadde vært hyggelig med besøk ja, jeg er stort sett hjemme på kveldstid med untak av onsdag's kveldene. Vi bor på Loesmoen og du kan ringe meg på 41676994 så kan vi se om det passer en dag :). Jeg har tatt mange bilder av prosjektet plus en del av Spider'n, og disse ligger på pc'n.

mvh Hans Rune

Jeg kan undersøkel litt ang. serverplass, kanskje noen her i klubben har noen tips om hvor vi kan legge bildene, så kan jeg bistå litt med å få lagt de inn...

Har mulighet til å stikke innom til uka, jeg ringer deg :)

Mvh

-Dan

PS: Bildet av GTV'n min er faktisk tatt i Hokksund, men er kanskje litt vanskelig å se hvor det er.... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil H.R så kan vi legge bildene ut på hjemmesiden min, med egen side slik gamlebilen til Christer har, selv om det er Flipp som eier nå...beklager Flipper, må ta en telefon til Andyman for å rette det opp snart.

Kan jo kalle siden for "Hans Runes Bertone, en værsting", så kan du fri til en av datagutta om å legge ut nye bilder. Bare ett forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil H.R så kan vi legge bildene ut på hjemmesiden min, med egen side slik gamlebilen til Christer har, selv om det er Flipp som eier nå...beklager Flipper, må ta en telefon til Andyman for å rette det opp snart.

Kan jo kalle siden for "Hans Runes Bertone, en værsting", så kan du fri til en av datagutta om å legge ut nye bilder. Bare ett forslag.

kommer det ikke bilder av sud snart ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!! :D

Her er en liten statusrapport vedr prosjektet pr i dag: Bilen ble ribbet for alt løst og sandblåst i november, den ble buksert på plass i garasjen og satt opp i bukker( 1 i front og 1 bak) slik at det var mulig og svinge karrosseriet opp på høykant, Erik A var på ferie i Europa i høst og var så grei og ta med nye gulvplater fra Alfaservice Bertelsbeck i Tyskland(skylder deg en stor takk Erik), disse er nå montert og må bare få si at passformen var på det nermeste perfekt :D, kan anbefale disse på det varmeste.

Utbyttingen av bunnplatene er litt tidkrevende i og med at man må borre ut alle punkt-sveisene og det kan være litt vansklige å lokalisere eksakt hvor man skal borre, samtidig er det ikke alle plasser man skal borre igjennom den underliggende platen feks. mot kanalen. Det tok sin tid, men når den gml platebiten endelig var demontert og alle kanter var gjort reine og behørig grundet med sveisegrunding, så var det en kurrant affere og sveise de nye platene inn igjen. [glow=red,2,300]SO FAR, SO GOOD ;D ;D ;D ;D ;D ;D BARE RESTEN IGJEN[/glow]

Mvh Hans Rune

Any time Hans Rune klart man hjelper venner :D

Må si jeg misunner deg den oste høvel Bertien vil gjerne ha en selv men må få meg egen garasje først...

Den sveise grunninga du bruker flyter den ut og tetter litt mellom platene liksom?

Bakakselen min er nede og skal overhales og shimes opp samt diffen strammes opp begynner på det til uka.

Måler opp fjærene også så fisker vi et sett som passer til vår bil.

Ringer deg ang snekka.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!!

Her virker det som om det er bare og velge og vrake blant brukerstøtte funksjonene, he he 8), ikke dårlig respons på hjelp til en som har 1 bunt gulerøtter, og 10 tommeltotter når det gjelder data innsikt. ;D ;D ;D

B-A: det hadde vært knall med en egen side på din hjemmeside, jo flere tullinger samlet på en plass dess bedre veit du 8) 8) :o, lettere og vite hvor man har dem hen liksom ;) he he

Sveisegrunding: jepp denne tetter sveisen hvis jobben blir gjort innen 2 timer etter påføring. Pastaen er for mig/mag sveis, det er et whurt produkt og tror navnet var corropasta, husker ikke helt sikkert men skal ut i garasjen og sjekke senere, det er vel et utslag av alderen muligens :-\ ;).

Stian: vi skal på seminar til Erik S den 28/2, hvis du også skal dit, kan du ta det med da?

Erik og Dan N : he he ,vi får se hvem som kommer først 8) 8) :D

mvh Hans R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da høres det ut som om alt ordnet seg med server-plass Hans Rune :D Men jeg kommer gjerne innom en dag allikevel for å se på vidunderet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dan !!

Kom gjerne innom, men et krav er at du kjører gtv'n, he he. ;D ;D 8)

Bertonen er jo ikke så mye og se på enda men man ser da hvordan situasjonen er, men og ta en pen gtv i øyesyn er ikke og forakte, og en alfa prat varmer i vinterkulden :D

mvh Hans R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...