Gå til innhold
Gjest Gtvturbo

Gtv 1.8 Turbo

Anbefalte innlegg

bare å kline oppi motoren det.oppgradere bremser og bytte til 75 milano girkasse ;D

Det er den enkle biten, den vanskelige er å få det godkjent.

Men svaret er Ja det er mulig og ja det har vært gjort. Søk litt her på forumet så finner du mye interesant info. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur man fint skal får det godkjent,men det må jo være "forseggjort" osv.Er ikke noe nytt med 75 Turbo maskin oppi en gammel GTV.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i annonsen at den er til bruk på gate- og/eller bane, så jeg regner med at den er godkjent. Mener å huske at Glenn på Carrozzeria sa at den var godkjent når jeg var å kikket litt rundt i låven deres...

Du kan jo ringe Glenn og høre, åpner kl 0800 imorra ;)

Det går som sagt endel godkjente GTV med 1.8 Turbo her i landet, vet det går en rå turbo i Tromsø-distriktet. Han svarer nok på denne tråden så fort han får sjansen...

Se medlemsregister:

http://www.klubbalfaromeo.no/klubben_medlemsprofil_vis.php?medl=103

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger en bra gtv på i pris som kan brukes til dette? Står en gtv6 her til 39.000. en vanlig 2liter med lite rust må vell være billigere??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne gjerne tenkt meg GTV med 1.8 turbo i...

En rød GTV/GTV6, med fine 16" felger, og senket...

Ola: den dagen du må selge bilen, RING MEG!

Din GTV6, var min "drøm" for 10 år siden da den sto på Alfa-senteret for ca 10 år siden...

Du så jo bildet jeg hadde tatt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har montert 1.8 turbo i en 80 talls gtv? Får man det godkjent av importør?

Ja. Har en GTV 2.0 (116). modifisert til 1.8 turbo.

Bilen er godkjent av biltilsynet. Ble modifisert av forige eier. Godkjeningen var ikke noe problem. Han tok med seg koppi av godkjenings papirene på en annen GTV som var blitt modifisert og godkjent tidligere. Han hadde fulgt modifikasjonene på denne GTV`n. Eneste forskjelen var på girkassen.

Modifikasjonene på min GTV ved godkjenning: 1.8 turbomotor, Turbobremser, TS kasse. GTV6 mellomaksling

Min bror har den GTV``n som ble brukt som referanse ANG Godkjenings papirer.

Har vært borti personer som har hatt problemer med godkjening av DIV modifikasjoner. Mitt råd er ta kontakt med biltilsynet hvor du skal få kodkjent bilen. Fortel hva du skall gjøre. Hør hva de krever av dokumentasjon. Fremmleg så dette ved visning av bil. så sparer du deg iallefal iriterende momenter under vei.

I utgangans punktet skall ikke en slik ombygning by på store probler.

Lykke til med fremtidige modifikasjoner.

Kan sende kopi av godkjenings papirene til deg, når du kommer så langt. Da har du dokumentasjon på at disse modifikasjoner tidligere har blit godkjent.

Hilsen Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har montert 1.8 turbo i en 80 talls gtv? Får man det godkjent av importør?

Ja. Har en GTV 2.0 (116). modifisert til 1.8 turbo.

Bilen er godkjent av biltilsynet. Ble modifisert av forige eier. Godkjeningen var ikke noe problem. Han tok med seg koppi av godkjenings papirene på en annen GTV som var blitt modifisert og godkjent tidligere. Han hadde fulgt modifikasjonene på denne GTV`n. Eneste forskjelen var på girkassen.

Modifikasjonene på min GTV ved godkjenning: 1.8 turbomotor, Turbobremser, TS kasse. GTV6 mellomaksling

Min bror har den GTV``n som ble brukt som referanse ANG Godkjenings papirer.

Har vært borti personer som har hatt problemer med godkjening av DIV modifikasjoner. Mitt råd er ta kontakt med biltilsynet hvor du skal få kodkjent bilen. Fortel hva du skall gjøre. Hør hva de krever av dokumentasjon. Fremmleg så dette ved visning av bil. så sparer du deg iallefal iriterende momenter under vei.

I utgangans punktet skall ikke en slik ombygning by på store probler.

Lykke til med fremtidige modifikasjoner.

Kan sende kopi av godkjenings papirene til deg, når du kommer så langt. Da har du dokumentasjon på at disse modifikasjoner tidligere har blit godkjent.

Hilsen Geir

Takk for svaret og informasjon. Tar kontakt med deg senere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger en bra gtv på i pris som kan brukes til dette? Står en gtv6 her til 39.000. en vanlig 2liter med lite rust må vell være billigere??

For 39.000 får du ike en veldig bra GTV6, men det spørs jo altid p åøynene som ser.

For 30.000 vil du finne en ganske grei 2 liter. Ikke utstillingsstand, litt små rusther og der hvis en vet hvor en skal lete, men en grei bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...