Gå til innhold
MEK

Alarm 156

Anbefalte innlegg

Jeg låste bilen med fjernkontrollnøkkelen men en dør var ikke gått i lås, jeg lukket døren og låste bilen som vanlig. Da jeg returnerte, låste opp bilen og satte meg inn gikk alarmen... :o ikke mulig å slå den av heller slik jeg har gjort tidligere... Etter hvert stilnet alarmen og jeg startet og det var som normalt. Men etter dette ville ikke alarmen mer, blinklysene gir ikke fra seg seg de vanlige blinkene når jeg åpner bilen med sentrallåsen. Men den lille lampa på dashbordet blinker hele tiden, også når jeg kjører... ??? Er det en måte å "resette" alarmen? Jeg har prøvd å koble batteriet ut men det hjelper ikke.

Er det noen som har hatt samme problem? Bilen er en 98 2.5 V6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette Alfa original alarm?

Forstår jeg rett : at alarmen ikke lenger virker i den forstand at alarmen ikke lar seg slå verken på eller av, men at alarmindikatorlampen blinker hele tiden?

Sentrallås ville normalt styre alarmen og låsen. Nå er det kun dørlåsen som blir aktivert/deaktivert?

Det er så mange muligheter for feil i diagnosesystemet på biler så jeg bare forsøker å nøste i hva som kan vøre feil

mvh

AlfaAlfa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alarmen følger det med et lite kort som det er en kode på og en bruksanvisning. Der står det hvordan du skal gå frem v/recet. Har du ikke dette kortet så sliter'u!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig at alarmen ikke virker i det hele tatt, men at den lille lampen på dashbordet blinker hele tiden, som om alarmen er på. Og sentrallåsen styrer nå bare dørlåsene som virker som vanlig. Og det er en original alfaalarm.

Det kodekortet vet jeg ikke om jeg har, skal se gjennom papirene, takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg låste bilen med fjernkontrollnøkkelen men en dør var ikke gått i lås, jeg lukket døren og låste bilen som vanlig. Da jeg returnerte, låste opp bilen og satte meg inn gikk alarmen... :o ikke mulig å slå den av heller slik jeg har gjort tidligere... Etter hvert stilnet alarmen og jeg startet og det var som normalt. Men etter dette ville ikke alarmen mer, blinklysene gir ikke fra seg seg de vanlige blinkene når jeg åpner bilen med sentrallåsen. Men den lille lampa på dashbordet blinker hele tiden, også når jeg kjører... ??? Er det en måte å "resette" alarmen? Jeg har prøvd å koble batteriet ut men det hjelper ikke.

Er det noen som har hatt samme problem? Bilen er en 98 2.5 V6.

Jeg har det samme problemet, og måtte til slutt gi opp helt. Hverken Defa eller Alfa kunne hjelpe meg. Er det forøvrig noen som vet om det kan lønne seg å bestille ett eksosanlegg fra supersprint? Er det sant at dette bringer bilen opp til de 155 hk den uansett burde ha hatt? Er det verdt pengene?. Har akkurat bestilt et luftfilter fra Novitec.

Tk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...