Gå til innhold
Ragnar

Sveket av Alfa!

Anbefalte innlegg

En god stund hadde jeg grunnet på muligheten av å anskaffe en konebil... ;D

... en søt liten '98 spider var den utvalgte. Rett over kjølen, kunne man få en slik liten lekesak til kona for bare SEK 139 000 - med 3l. V6 atpåtil. 8)

Det er da jeg stikker innom og kikker på vidunderet. Nogenlunde pen i lakken og gammelt interiør til tross, sjarmerer den likevel. :-*

Så komme den grufulle innsikten: Etter å ha satt seg inn i bilen med stjerner i øynene, legger jeg merke til at det klemmer merkelig rundt kneskålene... :o det viser seg at rattet og dashbordet/torpedoveggen slett ikke har tenkt å oppgi plass til mine ben. Så merker jeg at det lugger ... og ja da - her skraper vi taket innvendig selv om man luter i ryggen det man kan. :-\

FYTTERAKKÆRNSINFÅRENBEDRITENFORØMTERGONOMIANSVARLIGSOMALDRIHAR

SETTENEKTEFORBANNAVIKINGFØRHANBLIRSLÅTFORTJENTILDØDEMITTIPASTAGRYTA!

Slik kan altså en romanse få en så ublid og brå slutt.. :'(

Og jeg hadde jo solgt inn cabriolet til kona - er det noen som har erfaringer med andre italienske vidåpne skjønnheter med plass til hele ryggen?

Barchetta er jo et alternativ - men hvis den ikke passer blir vi nødt til å se på mazda(!) mx5 eller innse at roadsterdrømmen er tapt og kjøpe saab... :P

Utrøstelig hilsen fra Ragnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Barchetta er jo et alternativ - men hvis den ikke passer blir vi nødt til å se på mazda(!) mx5 eller innse at roadsterdrømmen er tapt og kjøpe saab... :P

Utrøstelig hilsen fra Ragnar

Hva med en Fiat Coupe?

Bedre plass i den for høye personer enn i Spider/GTV.

Tror Barchetta'n også er litt trang, slik som Spider'n...

Men du vil vel helst ha cab da...

Mye å velge i der ute... Z3 med 3.2l :o::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å velge i der ute... Z3 med 3.2l :o::)

neineinei, Z3 er en skikkelig frisørbil :-\ Noe av det verste fra BMW på mange år! OK, hjelper ikke med grom motor når bilen ser ut som en dass....

Hvor høy er du ragnar? En kamerat av meg på ca. 184 hadde god plass i min gtv, mulig spideren er lavere under taket med taket oppe?

Er det bedre plass i serie 4 Spider fra -90-94mod kanskje?? Har aldri sittet i en sånn....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neineinei, Z3 er en skikkelig frisørbil :-\ Noe av det verste fra BMW på mange år! OK, hjelper ikke med grom motor når bilen ser ut som en dass....

hehe ja, bra du sa det ;D

Sikkert gildt å kjøre en så liten bil med 321hk, men som du sa.......... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette segmentet så synest jeg det er fryktelig mange frisørbiler. Z3 og SLK er typiske eksempler. Blandt to-seters roadstere med fornuftig pris er det kun Alfa Spider og Porsche boxter som har fint design etter min smak. Men hvis det skal være konebil så er det jo nettopp derfor Z3 og SLK finnes....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det skal være konebil så er det jo nettopp derfor Z3 og SLK finnes....

Du har et poeng der....

Men vet ikke om Z3 har så mye bedre plass enn Spideren. Fikk låne en z3 engang og den synes jeg var trang, er noen år siden nå men den føltes trangere enn min GTV. Og ikke å forglemme, den hadde mindre sportslige kjøreegenskaper en den 164'n jeg hadde på det tidspunktet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bedre plass i serie 4 Spider fra -90-94mod kanskje?? Har aldri sittet i en sånn....

hadde lyst på cabriolet til 60-70000 for 3 år siden..ville da helst ha en spider..men etter som jeg er 194 cm, så var jo det umuligt...

venstre bein kommer i klem mellom rattet og dørsiden..og da var det umuligt å svinge.. :(

endte opp med en golf cab istenfor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lyst på cabriolet til 60-70000 for 3 år siden..ville da helst ha en spider..men etter som jeg er 194 cm, så var jo det umuligt...

venstre bein kommer i klem mellom rattet og dørsiden..og da var det umuligt å svinge.. :(

men vi to har jo råna mange mil i GTV 916.....Og det var temmelig problemfritt......bortsett fra hjullageret.....

så......da må du ragnar være høy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men vi to har jo råna mange mil i GTV 916.....Og det var temmelig problemfritt......bortsett fra hjullageret.....

så......da må du ragnar være høy

jo..det hjullageret va jo ein morsom opplevelse :P:-X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK... Takker for svar!

Kroppen målte 192 cm ved siste strekktest. Intensiv genterapi er igangsatt, men forskningen mangler litt på dette området. Satser derfor på mutering (radioaktiv kilde under sengen samt store mengder løsemidler til sniffing morgen og kveld). Dette kan dog ta tid.

Senking er kreativt, men det er det med å få taket til å "henge igjen" ;D Kansje senke meg selv i stedet, men dette inngrepet utføres dessverre ikke ved private klinikker, og det offentlige vil neppe bla opp for å tilpasse meg drømmebilen.

Konebil er selvsagt et egnet begrep for å legitimere det å ha mer enn en bil.... Kona setter nok mer pris enn meg på den sannsynlige V70 Volvotanksen som firmabil i Sverige.

Porche Boxter er jo faktisk et godt forslag, men den blir nok i dyreste laget: 225' SEK er minste pris for '98 men da er den mintgrønn... Det blir litt dyrt som nr. 2 bil. TT roadsteren (når vi først er i gang med å banne midt i kjerka) ligger i samme leia.

Kjørte MGF for et par år siden. Den var egentlig veldig fin, men gav de samme kneskålutfordringene som spideren. Noen som har prøvet den nye versonen (MGTF?)

Ellers får jeg vel ta hintet, Lars - men fy så deilig det var med åpen bil - selv om den forrige var en Renault :o

Til slutt, og i noe alvor: Er det noen som har erfaring med de nyere Saab cab'ene? Gromgutten Larsen skryter jo Saab opp i skyene for kjøreegenskaper og moro ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK... Takker for svar!

Kroppen målte 192 cm ved siste strekktest. Intensiv genterapi er igangsatt, men forskningen mangler litt på dette området. Satser derfor på mutering (radioaktiv kilde under sengen samt store mengder løsemidler til sniffing morgen og kveld). Dette kan dog ta tid.

Senking er kreativt, men det er det med å få taket til å "henge igjen" ;D Kansje senke meg selv i stedet, men dette inngrepet utføres dessverre ikke ved private klinikker, og det offentlige vil neppe bla opp for å tilpasse meg drømmebilen.

Jeg er akkurat like høy som deg, men hadde ingen problemer med verken benplass eller takhøyde i GTV 916. Spideren har jeg aldri prøvd, men kanskje både takhøyde og benplass er dårligere der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er akkurat like høy som deg, men hadde ingen problemer med verken benplass eller takhøyde i GTV 916. Spideren har jeg aldri prøvd, men kanskje både takhøyde og benplass er dårligere der?

Tatt bort førersete og sitter i baksetet ? ;D

Det kommer vel også litt ann på hvor rett man pleier å sitte med seteryggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt bort førersete og sitter i baksetet ? ;D

Det kommer vel også litt ann på hvor rett man pleier å sitte med seteryggen.

Nei, jeg hadde ikke tatt ut setet - det tror jeg liksom ikke eieren hadde likt. :) :)

Jeg har også forholdsvis korte armer i forhold til kroppshøyden og justerer derfor alltid ryggen nokså rett opp, så forklaringen ligger nok ikke der heller.

Kanskje setene sitter lenger frem i spideren for å få plass til kalesjen bak setene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og jeg er vesentlig lavere enn dere begge og har problemer med takhøyde i min GTV 916... Med hjelm så sitter hodet dønn plantet i taket :P Soltaket får nok ta litt av skylden for dette... Spideren har jo mye større "soltak" så der er nok forklaringen ;D ;D ;D ;D ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senke stolen i festene... ;D

kan være forskjeller ute å går her pga forskjellige stoler? Som i Coupe'en blir det lever stoler som Fiat har laget, og i 20v Turbo får man Recaro skinnstoler...

Dette kan jo gi forskjeller i sittehøyden. noen mm. men litt kan ofte være nok...

Men vet ikke åssen det ligger ann i stolene som er i Spider/GTV jeg... Men var bare en tanke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senke stolen i festene... ;D

Tror ikke det er fullt så enkelt. I sommer så undersøkte jeg flere muligheter og ba bl.a. Rosso senke stolene ved å fjerne noen "skiver" i stolfestene. Det var imidlertid noen problemer med å få til dette.

Jeg kontaktet også Carrozzeria Alfa som kunne være behjelpelige med å bytte ut stolene med f.eks. Sparco og sveise nye stolskinner/fester til meg. Jeg syntes imidlertid dette hørtes ut som litt for mye arbeid/penger for å få litt ekstra takhøyde til hjelmen på banekjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du lage slike buler i taket som noen racing biler hadde i gamledager(60,70tallet?)... ;D

Tror jeg har sett en alfa med slike....?!

Tror forresten også at Viper GTS har slike idag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til slutt, og i noe alvor: Er det noen som har erfaring med de nyere Saab cab'ene? Gromgutten Larsen skryter jo Saab opp i skyene for kjøreegenskaper og moro ::)

Jeg har testet den nye 9-3 Aero cab fra norge til chamonix og tilbake. Det er absolutt en kjempebra bil, behagelig, litt sportslig, flust av utstyr og ganske kul å se på. Men inærheten av en Alfa kommer den ALDRI! Gamle 9-3 er ikke noe å satse på, alt for myk og lite sportslig. Men Aero'en var sprekere enn den nye Aero'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at stolene uten el. justering er lavere enn de med, i 916 serien. Kanskje det er derfor noen av dere har god plass mens andre ødelegger frisyren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du lage slike buler i taket som noen racing biler hadde i gamledager(60,70tallet?)... ;D

Zagato er vel de som er kjent for "takbuler" hvis jeg ikke tar helt feil.

Så en og annen Alfa fra Zagato har vel også dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det..

sjekk mitt album for Viper GTS bilder..

Moohahahahaahaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helst at øynene mine unngår slike biler...

Liker best å se på italienske altså... ;D;)

Men sier ikke at den er stygg da, men laget i feil land!! :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...