Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Rune Johan Stang

Nye 2.0 JTS-motoren

Anbefalte innlegg

Kommer i alle etter hvert. Hvorfor det drøyer aner jeg ikke.

Er forøvrig helt enig i kommentaren om dekselet. Hvorfor MÅ de kopiere Audi? >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en flott motor er det i alle fall

165 hk med 206 nm .Markedets sterkeste 20 sugemotor . Ingen over og ingen under .

Forza Alfa

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en flott motor er det i alle fall

165 hk med 206 nm .Markedets sterkeste 20 sugemotor . Ingen over og ingen under .

Forza Alfa

:D

Desverre så har vel Honda S2000 240hk i en 2.0 sugemotor, men det trenger vi jo ikke si høyt ;) Dritbiler er det uansett...

2.0 JTS finnes så vidt jeg vet i 156, GTV og Spider. Og helt sikkert siste versjon av 166? er ikke helt sikker på 166'n...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, men Hondaen har 208 Nm. Men i klassen for motorer med direkte innsprøytning slår JTS i hvert fall VAG-gruppens 2.0 FSI, den har bare 150hk, 200Nm. Noen høyere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

laget av gulinger med andre ord ;)

Er selv av asiatisk opprinnelse, og finner uttrykket "guling" en smule rasistisk. Regner med at dere ikke "vet bedre". Så gi faen i å bruke det >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder oppgitt effekt, så er "brosjyreeffekekten" for de fleste biler effekt på veivakselen (utgående aksel) fra motoren. Den vil selvfølgelig være høyere enn bremset effekt målt på bakhjulene ettersom mye/lite forsvinner på veien i form av friksjon i girboks og akslinger og slikt. Det er egne DIN og SAE normer for hvordan slikt måles uten at jeg husker alle detaljer på sparket. Men (deler av) motorbransjen har hatt et like seriøst forhold til effekt som stereobransjen. Brosjyrer for japanske mc fra 80-tallet er morsom lesning. Her finner man sinnsyke effekter og da var det ikke effekt på veiakselen, men den "teoretiske" effekten utviklet inne i motoren som oppgitt.

Og enda en gang har jeg gleden av å spre unyttig kunnskap om ting man ikke trenger å vite noe om .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan si hva man vil om riskokerne,men motorer,DET kan Honda!

Etter 18 år med Civic'er syntes jeg det var på tide med en bil fra go'landet og det ble en 2003 2.0 JTS Sportwagon ifjor.

Veldig fornøyd med bilen.Bunndraget er ikke allverden,og det virker som det er to "trinn" i bensintilførselen ved aksellerasjon: Ett ved ca. 1500 RPM og ett til ved 2500 RPM.Har ikke helt vendt meg til det ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg beklager viss noken tok seg nær av uttrykket gul bil. Har jobba, jobber med og kjenner mange asiater og afrikanere og har i hovedsak gode erfaringer med dei fleste og ønsker ikkje at noken skal føle seg støtt pga opprinnelse da det ikkje var meininga.

Men lage biler som faller meg i smak det kan asiatene ikkje ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Evo om at det var en litt smårasistisk uttalelse, selv om det kanskje ikke var ment sånn, så derfor lot jeg som at jeg ikke skjønnte hva dere mente og sa at de hadde røde toppdeksler ;) Syns vi bør holde oss for gode for slikt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjøl står eg for et sterkt antirassistisk syn når det gjelder mennesker, men når det gjelder biler er eg sterkt i mot asiatiske biler.

Bare for å slippe missforståelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 18 år med Civic'er syntes jeg det var på tide med en bil fra go'landet og det ble en 2003 2.0 JTS Sportwagon ifjor.

Veldig fornøyd med bilen.Bunndraget er ikke allverden,og det virker som det er to "trinn" i bensintilførselen ved aksellerasjon: Ett ved ca. 1500 RPM og ett til ved 2500 RPM.Har ikke helt vendt meg til det ennå.

Jeg synes dreiemomentet her er meget bra jeg , men vet ikke hva du hadde før . PÅ JTS motoren så ligger dette på ca 206 nm , og det er ikke dårlig for en sugemotor .

Man forstår hvis du synes dette er dårlig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjøl står eg for et sterkt antirassistisk syn når det gjelder mennesker, men når det gjelder biler er eg sterkt i mot asiatiske biler.

Bare for å slippe missforståelser.

Alt er selvsagt tilgitt slik at julefreden igjen kan senke seg over forumet ;):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dreiemomentet her er meget bra jeg , men vet ikke hva du hadde før . PÅ JTS motoren så ligger dette på ca 206 nm , og det er ikke dårlig for en sugemotor .

Man forstår hvis du synes dette er dårlig ;)

Dreiemomentet er alldeles utmerket bare man har 2500 omdr. eller mer.Min siste Civic som SW'en erstattet,en 90-mod GL med 90 hk,virket faktisk sprekere enn SW'en under 2500.

Sammenlignet med CLK'en min,230 kompressor,virker den også litt slapp i begynnelsen,men her snakker vi om noe helt annet:297Nm ved 1200-1500 omdr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samelignet med min ferrari 308 så er det helt på trynet .

men ser man dette opp i mot den andre bilen min en Lada .. så er de på samme nivå :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...