Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Odd Egil Spider91

Test av 147 GTA i Bilsport

Anbefalte innlegg

Selv om Alfa 147 GTA også har tendens til "enviss" understyring, blir den ikke mindre enn omtalt som en kommende legende av Bilsports testførere.

De bruker superlativer som "rene go-kart kjänslan" , "Den här kärran er skoj" og "den europeiske muskelbilserans krona i Golf-klassen"

Bilsports testførere uttaler også:

"En stilla tur på den italienske landsbygden och en något mindre varsam framfart på Alfa Romeos testanläggning avslöjade att 250 hästkrafter kan fungera alldeles utmärkt ihop med framhjulsdrift."

...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om Alfa 147 GTA også har tendens til "enviss" understyring, blir den ikke mindre enn omtalt som en kommende legende av Bilsports testførere.

De bruker superlativer som "rene go-kart kjänslan" , "Den här kärran er skoj" og "den europeiske muskelbilserans krona i Golf-klassen"

Bilsports testførere uttaler også:

"En stilla tur på den italienske landsbygden och en något mindre varsam framfart på Alfa Romeos testanläggning avslöjade att 250 hästkrafter kan fungera alldeles utmärkt ihop med framhjulsdrift."

...

Så fint da..

Men for så mye penger haddejeg heller kjøpt meg en Ferrari 328 GTB og kjørt Fiat Panda AWD ;D om vinteren!

;D

Hilsen Motorola. -Italofil! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg som trodde dette var Alfa Romeo klubben... Jaja, Fiat og Ferrari er jo greit nok det gutter, men det er ikke Alfa da akkurat....

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vente dere, til jeg vinner i lotto! Da skal jeg grisekjøre fra dere i 147GTA'en min, tror nok jeg skal takle både Ferrari og Panda SUV da ja... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppmuntrende meldinger til de av oss som synes 147 og 156 GTA er drømmebiler, og som synes forhjulstrekk faktisk kan være en fordel så lenge man bor i et vinterland og bare kjører på bane tre ganger i året...:Britiske EVO og CAR, to av de mest velrenommerte bilbladene i verden, har testet hhv. 147 GTA og 156 GTA i siste utgave. EVO satte 147'en opp mot Ford Focus RS, og mens kjøreegenskapene ble vurdert som jevnbyrdige ble Focus'en mest liggende i veien for GTA'en på rettstrekningene.. ;D ;D ;D. GTA'en var mer komfortabel enn den knallharde RS'en, og ble foretrukket "overall".

CAR har samlet de 20 mest underholdende bilene de har kjørt siste år, og på grunnlag av kjøring på vanlig vei OG bane, kåret deres "Performance Car of the Year". Pagani Zonda vant, foran Ferrari 575M og Mercedes SL55 AMG. 156 GTA kom på en meget hederlig 9. plass, foran f.eks. Audi RS6 og Maserati Coupe ;D ;D ;D. Det eneste negative som ble nevnt om 156'en, var dårlig avstemte dempere, noe vi som har vært så heldig å få prøve den (takk Øyvind ;)) kan være enige i.

Så min lille halvrealistiske drøm er som følger: Hente en pent brukt 156 GTA SW i f.eks. Tyskland om tre år, og dra innom Novitec på veien hjem for å skifte dempere......Da har jeg en bil som kvalifiserer til dobbelt sett undertøy på underholdningsskalaen og som fungerer som hverdagsbil hele året. Hvis jeg så får en ukontrollerbar lyst til å se utgangen av svingene gjennom sideruta, kan jeg sikkert mase meg til å få sitte på med 75 Evo'en til Fred 8);D8)!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den strikken din er så voldsomt mye kraftigere enn min du stian... og gta'en hadde nok kjørt fra selv verdens beste 33! :)

(i alle fall med rasmuzzini bak rattet!)

ble du litt skremt på snøføret? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vente dere, til jeg vinner i lotto! Da skal jeg grisekjøre fra dere i 147GTA'en min, tror nok jeg skal takle både Ferrari og Panda SUV da ja... ;D

Skal du sette inn en Chevy V8'er i GTA'en kanskje?

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha!

Av alle steder hadde jeg virkelig ikke trodd her at jeg skulle bli møtt med audiholdninger som at firehjulstrekk er kanonbra, og at man må ha v8'er med 450 hk for å kjøre fra noe som helst. Menmen... KOKO!

Har sett Fiat Barchetta kjøre fra både Alfa'er og Ferrari'er med større motor jeg... Folk som liker å vente på grønt lys kjøper stort sett ikke Alfa, og med god grunn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha!

Av alle steder hadde jeg virkelig ikke trodd her at jeg skulle bli møtt med audiholdninger som at firehjulstrekk er kanonbra, og at man må ha v8'er med 450 hk for å kjøre fra noe som helst. Menmen... KOKO!

Har sett Fiat Barchetta kjøre fra både Alfa'er og Ferrari'er med større motor jeg... Folk som liker å vente på grønt lys kjøper stort sett ikke Alfa, og med god grunn...

Haha! Var litt humoristisk ment! Håper du også mente det når du skrev at du kjører fra en Ferrari 328. Det gjør du nemlig ikke. Hvis en Barchetta kjører fra en Ferrari er Ferrarisjåføren en ELENDIG Ferrarisjåfør!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de fleste Ferrari-sjåfører ganske lusne til å kjøre bil da... ?

Britney Spears fx tihi...

Ja, jeg driver og kødder litt her i dag, håper ingen misforstår!

Ferrari er finfint det, men det blir litt som Jeremy Clarkson sa. Når han kjører Ferrarien sin gjennom byen nåtildags er det ikke som på 80-tallet, han føler seg tvertimot litt flau, og lurer på om folk tenker: "han der må ha utrolig liten ****".

Men fra spøk til alvor, jeg ville heller brukt 600'000 på en 147gta enn en Ferrari. Syntes det var flaut nok å kjøre gjennom byen i Barchettaen jeg, og jeg er ikke typen til å gjøre det hvis jeg ikke skal noe i byen...

Men på landeveien hadde en Ferrari vært konge, og på bane sef. Men så lenge jeg bare skal ha en bil, blir valget enkelt, Alfa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de fleste Ferrari-sjåfører ganske lusne til å kjøre bil da... ?

Britney Spears fx tihi...

Ferrari er finfint det, men det blir litt som Jeremy Clarkson sa. Når han kjører Ferrarien sin gjennom byen nåtildags er det ikke som på 80-tallet, han føler seg tvertimot litt flau, og lurer på om folk tenker: "han der må ha utrolig liten ****".

Men fra spøk til alvor, jeg ville heller brukt 600'000 på en 147gta enn en Ferrari. Syntes det var flaut nok å kjøre gjennom byen i Barchettaen jeg, og jeg er ikke typen til å gjøre det hvis jeg ikke skal noe i byen...

Men på landeveien hadde en Ferrari vært konge, og på bane sef. Men så lenge jeg bare skal ha en bil, blir valget enkelt, Alfa.

Joda! Å ha Ferrari som eneste bil er jo selvsagt ikke aktuelt. Personlig hadde jeg ikke brydd meg en tøddel om hva folk trodde om meg når jeg suste opp (kutråkket) Bokstadveien i min gule Testarossa! 8) Men å kjøpe bilen for å vise seg fram? Det er jo helt håpløst.. Selvsagt dreier det seg her om tidenes kjøreopplevelse! Ble ikke så overasket over at du har sett moderne Alfaer kjøre fra Ferrarier på bane. For amatører er det selvsagt mye lettere å kjøre "fort" på bane med din 147 enn med en gul Testarossa! Men hvis du virkelig KAN å kjøre bil derimot... Bye bye Ulf! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nå er det vel egentlig ikke så mange av oss som virkelig KAN kjøre bil da Ola, selv om 90% av oss (gutta i alle fall) tror det selv...

Og enda færre er det som både KAN kjøre og har RÅD til en ferrari! Personlig kjøper jeg bil både for kjøreglede, status, image og en haug med andre grunner, så ærlig kan jeg være, med fare for å bli misforstått. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nå er det vel egentlig ikke så mange av oss som virkelig KAN kjøre bil da Ola, selv om 90% av oss (gutta i alle fall) tror det selv...

Og enda færre er det som både KAN kjøre og har RÅD til en ferrari! Personlig kjøper jeg bil både for kjøreglede, status, image og en haug med andre grunner, så ærlig kan jeg være, med fare for å bli misforstått. ;D

Helt enig! Men nå folk sier at en Barchetta, 156 eller 147 kjører fra en Ferrari, så er ikke det Ferrariens feil! Var det enste poenget mitt! Det er vanskelig å kjøre Ferrari.. -Har prøvd..

Veldig synd at det er mange som kun kjøper Ferrari for imagen'en, men det finnes faktisk de som både har råd til Ferrari og virkelig kan å bruke sakene i norge! Tror meg, de dukker opp en gang i blant!

Jeg tror jeg KAN kjøre Alfa GTV6'en min. Egentlig en ganske lett bil å kjøre, (hvis du ser bort i fra giringen da). Å kjøre en Ferrari Testarossa jevnt og rolig er en prestasjon i seg selv. Å kjøre fort med den? -Ikke noe for amataører i alle fall, og slettes ikke noe for meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, med fare for å bli misforstått. særlig for hissige vestkantsnobber med røde 33'er som helst vil misforstå det meste...

nei, det er ikke samme grunnene som at de fleste kjøper 3'er cab stian, det er EN av de samme grunnene... det finnes mange, det vet du jo. tror ikke mange her i klubben vil påstå at ikke en av grunnene til at vi liker å kjøre alfa er at det er litt spesielt her til lands, og hva er det? jo, image.... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat 147 dude:

sannhet:

Samler på slike gullstjerner i oppe i venstre hjørne, sånne som man fikk på søndagskolen. Derfor det er så trafikk her idag! Alfaholikere er konkurransemennesker! førstemann til 5 stjerner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg definerer det er nå dette endel av ditt image stian, enten du ser det selv eller ikke... At en Alfa er mer enn bare en bil tror jeg vi er enige om... ;D

forza!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...