Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Odd Egil Spider91

deletealfistdiscussion???

Anbefalte innlegg

Det som facinerte meg når jeg meldte meg inn i Alfaklubben var foruten facinasjonen for merket den trivelige holdningen som var i Alfaklubben i forhold til andre klubber. Her var det gleden av å bruke redskapen, uten å rakke ned på andre som ikke hadde perfekt finish eller som hadde uoriginale slangeklemmer i motorrommet. Her gledet man seg over det man hadde! Den dagen jeg føler at dette forsvinner melder jeg meg ut tvert.

Nå virker det som om BMW og Audi er hovedfienden, ikke uten grunn. Er helt enig at en senka 3-serie med monsterstereo og capsen bak fram er harry! En M3 facinerer ikke meg. Men vi er alle forskjellige. Jeg har selv ikke skyggelapper selvom Alfa ligger utvilsomt nærmest hjertet, dermed er det ikke sagt at jeg hiver allle andre biler og merker på båten av den grunn. Jaguaren min er fortrefflig til sitt bruk og utfylller rollen sin like bra som enhver Alfa. Ser helller ikke noe galt i å ha en Fiat Abarth eller Lancia Integrale i garasjen.

Morsommme biler det å!

Har forøvrig fått meg firmabil! 69 Giulia med 1600 motor som skal bli akkurat passe 60-talls race-busete med mattsvart panser, supergrill med netting i lyktene og senkesett med Konidempere.

Kall meg gjerne deltidsalfist! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:oSom den unge, energiske Alfaholiker jeg er, blir jeg rent opprørt når flere og flere av klubbens medlemmer ikke gjør annet enn å disse ned prestasjoner og det ene med det andre på dagens Alfaer. :( Er likevel ikke dette stedet for alle som ELSKER Alfa Romeo??? ???

Hvorfor skal man, på hjemmebane, gang på gang bli tvunget til å forsvare merket mot det jeg vil kalle deltidsalfister? >:(

Dvs. personer som åpenbart ennå, uavhengig hvor mange Alfaer de har eller har hatt, ikke har klart å bestemme seg for hvilken bil de liker best??

Resultatet er at de har en Alfa Romeo i garasjen, sammen med en BMW, Audi og Jaguar :-\

Jeg PROTESTERER vilt mot alle som så mye som løfter hånden når bortelaget scorer....

Til alle disse som har hele alfabetet i garasjen:

Meld dere heller inn i en sportvognsklubb og la oss andre, om vi så blir bare 200 tilbake, få nyte Alfa Romeo i fred uten absurde innspill som f.eks: "Bmw er en bedre bil fordi den slår GTA på bane" , "Jeg liker Audi også" eller "Alfa skulle hatt drift på fire hjul"

Dere er sportsbilentusiaster og IKKE Alfa entusiaster!

Jeg er vel for faen ikke både United og Liverpool supporter selv om jeg vet at begge er gode lag!

Om ikke vi som ELSKER :-* Alfa Romeo står sammen mot det onde, vil vi i fremtiden ha medlemmer som dukker opp på landstreffet i Bmw, Skoda, SAAB og Audi.

FYSJ!!!!!

Etter min mening, burde denne klubben, og denne klubben SPESIELT, være et fristed for frelste som har tatt steget i riktig retning og veket fra mengden!

Jeg håper jeg ikke er alene om å mene dette, for da ser jeg virkelig ikke gleden av å hilse på Alfaer jeg møter, slå av en prat eller ikke minst av treffene hvor man møter "likesinnede".

heisann...

jeg er garantert en av de du sikter til!

Jeg vil faktisk like sterkt som ditt opprop om at klubben skal være rensket for de som liker annet enn alfa påberope at jeg for helsike skal kunne like alfa og andre merker allikevel og faktisk gi utrykk for det på klubbens sider.

Alfa påberoper seg sport, sportslige biler utover hva du forventer av andre mm.. da må også merket og vi entusiaster tåle å bli konfrontert med vår egen skryt noenganger når den ikke holder.

Selv er jeg alltid kritisk og objektiv! derfor setter jeg store spørsmålstegn ved Fiat sin forvaltning av merket.....Hadde BMW eller MB kjøpt merket for x antall år siden hadde vi kanskje hatt rwd og en mengde biler på veien.

For meg er en bertone likestilt med en 02, jeg har aldri eiet en bertone men jeg har eiet en 02 ti, og ingen skal si at en 02 står noe tilbake når det gjelder følelse av lek og morro, og design!!!!. smaken er som baken

i dagens modeller er det fwd som gjelder, og det er f.... ikke sport! det er økonomi og ett greit kompromiss.... tilo gatebruk, men morro- ALDRI!...

men som sagt så er jeg etter å ha eiet ca 109 biler på 22 år blitt ganske objektiv og føler at jeg kan uttale meg med tyngde :) og at alfa er det eneste som kan frelse meg? niks!

men ingen skal kunne våge å klassifisere meg som noe annet enn en av de største entusiastene i Norge og Europa!

mvh

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er med stor skuffelse jeg leser at klubbens tekniske kontaktperson gjennom mange år, og tidligere eier av min egen bil, kan ytre noe sånt.

Er det rart det blir kommentert at du ikke kan være helt deg selv om dagen!!

På samme måte som jeg mener det ikke burde være en menneskerett å få barn, mener jeg at det kansje ikke er NOK å melde seg inn i en ENTUSIASTKLUBB og KALLE seg en ALFIST bare man har en Alfa Romeo, og da gjerne bare blant andre merker.

Nei, Fred Roger!

Uavhengig om du har kjøpt og solgt over 100 Alfaer, uavhengig av hvor hyggelig og hjelpsom du er, uavhengig av hvor utrolig mye du har bidratt i klubben, er det nesten med skamfølelse jeg likevel må mene at du kansje likevel bør melde deg ut!

Med mindre dette IKKE er en klubb for ALFA ENTUSIASTER og heller bare en klubb for de som har en mening om merket, har sittet i en, eller kjenner en som hadde en engang!

At diskusjpnenes innhold er objektivt og med et kritisk blikk er jo en selvfølge, ellers er det jo ingen diskusjon, er det? Det er ikke diskusjonene jeg vil til livs. Det jeg derimot heller ønsker meg, er at klubben tar skrittet tilbake til en entusiastklubb, som det engang var, og ikke en sportsbilklubb.

Og, etter min mening kan ikke en entusiastklubb for et bestemt bilmerke bestå av personer som samtidig er medlem av 10 andre entusiast klubber...

For da er han ingen entusiast og hans innspill er bare med på å bryte ned entusiasmen til de andre!

???

Vel egentlig skulle vel Fred Roger svare på denne, men jeg gjør det for han. Jeg kjenner ikke Fred Roger personlig, men kjøpte engang et Iresa anlegg av han. Makan til entusiastisk og positiv fyr, skal en lete lenge etter. Han er en ressurs for klubben som deler med seg av sin viten og kunnskap. Han bryter ikke ned min entusiasme, men heller gir meg mulighet til å ha et bedre alfaliv. Siden det er så få entusiaster av oss som nyter alfafølelsen, synes jeg at du er på tynn is her. Med din holdning ville vi hatt vi en person igjen i klubben, deg. Vi er idag en entusistklubb hvor alle bør være velkommen uansett grad av entusiasme. Ved at vi er forskjellige vil jo klubben være rikere og mer frodig. Ikke mobb kameraten vår!

Mvh,

Christer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er med stor skuffelse jeg leser at klubbens tekniske kontaktperson gjennom mange år, og tidligere eier av min egen bil, kan ytre noe sånt.

Er det rart det blir kommentert at du ikke kan være helt deg selv om dagen!!

På samme måte som jeg mener det ikke burde være en menneskerett å få barn, mener jeg at det kansje ikke er NOK å melde seg inn i en ENTUSIASTKLUBB og KALLE seg en ALFIST bare man har en Alfa Romeo, og da gjerne bare blant andre merker.

Nei, Fred Roger!

Uavhengig om du har kjøpt og solgt over 100 Alfaer, uavhengig av hvor hyggelig og hjelpsom du er, uavhengig av hvor utrolig mye du har bidratt i klubben, er det nesten med skamfølelse jeg likevel må mene at du kansje likevel bør melde deg ut!

Med mindre dette IKKE er en klubb for ALFA ENTUSIASTER og heller bare en klubb for de som har en mening om merket, har sittet i en, eller kjenner en som hadde en engang!

At diskusjpnenes innhold er objektivt og med et kritisk blikk er jo en selvfølge, ellers er det jo ingen diskusjon, er det? Det er ikke diskusjonene jeg vil til livs. Det jeg derimot heller ønsker meg, er at klubben tar skrittet tilbake til en entusiastklubb, som det engang var, og ikke en sportsbilklubb.

Og, etter min mening kan ikke en entusiastklubb for et bestemt bilmerke bestå av personer som samtidig er medlem av 10 andre entusiast klubber...

For da er han ingen entusiast og hans innspill er bare med på å bryte ned entusiasmen til de andre!

jeg er helt uenig!

jeg er sterkt kritisk til dagens fiat forvaltning av merket!

det du ikke forstår er at jeg er det av kjærlighet til merket og historien som jeg synes forplikter og som gjør meg kritisk og sær!

en forpliktelse som fiat ikke tar alvorlig nok!

Jeg mener merket og vi som kunder og entusiaster fortjener mer!

Alfa er mer enn en Fiat med stor motor og fwd.!

mvh

fred roger

forløpig medlem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som fryktet, og ventet, ble reaksjonene og tilbakemeldingene på mitt utspill kommentert.

Det jeg derimot IKKE vil ha på min kappe, er at jeg har MOBBET noen, eller Fred Roger i dette tilfellet.

Jeg, som de fleste, kjenner, som jeg sa, utmerket til Fred Rogers bidrag i klubben og jeg har stor respekt for personer av hans kaliber.

Jeg hadde aldri et ønske om å kritisere enkeltpersoner. Når Fred Roger likevel mener han passer inn i beskrivelsen "deltidsalfist" blir jeg jo, enten jeg liker det ikke, likevel nødt til å være uenig med hans, og ditt, bilde av hvordan klubben bør være...

Jeg håper med dette at jeg slipper å bli halshugd for å ha mobbet enkeltpersoner, for det har jeg ærlig talt hverken gjort, eller ønsker å gjøre.

Fred Roger er en, som jeg sa, meget hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik mann, som har bidratt med ubeskrivelig mye. Kansje mer enn noen andre...

MEN, det hindrer meg ikke å være uenig med han eller deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som fryktet, og ventet, ble reaksjonene og tilbakemeldingene på mitt utspill kommentert.

Det jeg derimot IKKE vil ha på min kappe, er at jeg har MOBBET noen, eller Fred Roger i dette tilfellet.

Jeg, som de fleste, kjenner, som jeg sa, utmerket til Fred Rogers bidrag i klubben og jeg har stor respekt for personer av hans kaliber.

Jeg hadde aldri et ønske om å kritisere enkeltpersoner. Når Fred Roger likevel mener han passer inn i beskrivelsen "deltidsalfist" blir jeg jo, enten jeg liker det ikke, likevel nødt til å være uenig med hans, og ditt, bilde av hvordan klubben bør være...

Jeg håper med dette at jeg slipper å bli halshugd for å ha mobbet enkeltpersoner, for det har jeg ærlig talt hverken gjort, eller ønsker å gjøre.

Fred Roger er en, som jeg sa, meget hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik mann, som har bidratt med ubeskrivelig mye. Kansje mer enn noen andre...

MEN, det hindrer meg ikke å være uenig med han eller deg.

heisann..

at vi er uenige er jo helt greit, og dette må vi tåle..

forskjellen er vel at jeg stiller sinnsykt høye krav til merket, så høye krav at jeg tror jeg aldri vil kunne oppleve disse.

hvorfor jeg også kan kalles delalfist er vel at jeg ser og vet etter opplevelser at flere enn alfa kan framkalle gode sommerfugler i magen ved kjøring.

på en annen side eier jeg kun italienske kjøretøyer da det kun er disse jeg kan leve vel med......

kan nevne mine favoritter:

design: AR Sportwagon

teknikk/gear: nye M3

kjøreegenskaper/skyv: Porsche 996 turbo/techart

så min favoritt bil er.

Sportvagon med M3 tekniske nivå og kjøreegenskaper/aks som en 996 techart ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

hilsen

fred roger

som har kjørt techart!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:oSom den unge, energiske Alfaholiker jeg er, blir jeg rent opprørt når flere og flere av klubbens medlemmer ikke gjør annet enn å disse ned prestasjoner og det ene med det andre på dagens Alfaer. :( Er likevel ikke dette stedet for alle som ELSKER Alfa Romeo??? ???

Hvorfor skal man, på hjemmebane, gang på gang bli tvunget til å forsvare merket mot det jeg vil kalle deltidsalfister? >:(

Dvs. personer som åpenbart ennå, uavhengig hvor mange Alfaer de har eller har hatt, ikke har klart å bestemme seg for hvilken bil de liker best??

Resultatet er at de har en Alfa Romeo i garasjen, sammen med en BMW, Audi og Jaguar :-\

Jeg PROTESTERER vilt mot alle som så mye som løfter hånden når bortelaget scorer....

Til alle disse som har hele alfabetet i garasjen:

Meld dere heller inn i en sportvognsklubb og la oss andre, om vi så blir bare 200 tilbake, få nyte Alfa Romeo i fred uten absurde innspill som f.eks: "Bmw er en bedre bil fordi den slår GTA på bane" , "Jeg liker Audi også" eller "Alfa skulle hatt drift på fire hjul"

Dere er sportsbilentusiaster og IKKE Alfa entusiaster!

Jeg er vel for faen ikke både United og Liverpool supporter selv om jeg vet at begge er gode lag!

Om ikke vi som ELSKER :-* Alfa Romeo står sammen mot det onde, vil vi i fremtiden ha medlemmer som dukker opp på landstreffet i Bmw, Skoda, SAAB og Audi.

FYSJ!!!!!

Etter min mening, burde denne klubben, og denne klubben SPESIELT, være et fristed for frelste som har tatt steget i riktig retning og veket fra mengden!

Jeg håper jeg ikke er alene om å mene dette, for da ser jeg virkelig ikke gleden av å hilse på Alfaer jeg møter, slå av en prat eller ikke minst av treffene hvor man møter "likesinnede".

Nei nei nei og NEI!!! Du er HELT på bærtur...

Det du skriver er så dumt at jeg gidder ikke argumentere mot deg, MEN, å si at Klubb Alfa Romeo Norge skal være en klubb for de som kun liker Alfa'er jo... hm.. - Tviler på at det blir så mange folk igjen for å si det slik! For meg er det de gamle Alfa'ene som vekker de store følelsene. Og hvis jeg har lyst til å si at jeg er skuffet over en ny Alfa her på diskusjonsforumet så bør jeg få lov til det!

Kanskje det er du som bør melde deg ut?

Hilsen

Motorola, som bl.a. har kjørt E30 og E36 M3! Vil ha, vil ha... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil, etter å ha lest kritikken enda engang, påpeke følgende: Jeg har ALDRI ment at Fred Roger bidrar til å drepe min entusiasme.

Tvert imot, er hans entusiasme noe jeg beundrer.

MEN, hva jeg bastant mener ER at fylles klubben opp av personer som har like sterke følelser for Audi, BMW og MERCEDES som for Alfa Romeo, ja så skjønner jeg rett og slett ikke grunnen til at vi arrangerer landstreff, hilser på hverandre når vi møtes eller stopper og slår av en prat....

Fra barndommen husker jeg hvordan min far stoppet og pratet med andre langs veien.

Det var nærmest en egen kultur å eie en Alfa.

OG, det var ihvertfall IKKE akseptert å drømme om Audi om nettene....

Alfister var litt annerledes....

Det er denne kulturen som jeg er redd skal dø ut.

Å være Alfist, er ihvertfall for meg og mange med meg, å være lidenskapelig tiltrukket til Alfa Romeo.

Er man lidenskapelig om man aller helst ville hatt Audi??? ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Helt ærlig ser jeg ikke poenget med å være medlem av en klubb Alfa Romeo Norge, der brorparten av medlemmene heller kunne tenke seg en Mercedes, om de hadde råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN, hva jeg bastant mener ER at fylles klubben opp av personer som har like sterke følelser for Audi, BMW og MERCEDES som for Alfa Romeo, ja så skjønner jeg rett og slett ikke grunnen til at vi arrangerer landstreff, hilser på hverandre når vi møtes eller stopper og slår av en prat....

Fra barndommen husker jeg hvordan min far stoppet og pratet med andre langs veien.

Å være Alfist, er ihvertfall for meg og mange med meg, å være lidenskapelig tiltrukket til Alfa Romeo.

Tror din skepsis er helt ubegrunnet!

Når jeg kjører GTV6 eller Giulia er det lett å få kontakt med Alfister, dvs i alle fall Alfister med eldre Alfaer! Jeg gidder ikke gå bort til en skitten 156 på bensinstasjonen for å prate Alfa.. Muligheten for at personen har tatt feil i Misjubissshibutikken er jo ganske stor med de nye bilene.. Men kommer eieren bort til MEG tar jeg selvsagt imot han med åpne armer!! ;D

PS. Tror du alle Aflistene i gamle dager BARE likte ALfa?????!!?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Helt ærlig ser jeg ikke poenget med å være medlem av en klubb Alfa Romeo Norge, der brorparten av medlemmene heller kunne tenke seg en Mercedes, om de hadde råd!

Mercedes?? Når får du jammen meg gi deg her før du driter deg enda mer ut!

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg gir meg FAEN ikke! : )

Jeg mener hva jeg mener...

Har jeg driti på draget ved å ytre min mening?

Jeg synes IKKE det.

Provosert? JA, det har jeg gjort.

Og til deg/ de som drømmer om M3:

Du kan ikke kalle deg ALFIST ! ...etter min mening!

OG, som jeg nevnte innledningsvis:

Det er ikke størrelsen på klubben som er det viktige her...

En entusiastklubb kan like gjerne bestå av 50 Alfister som, ja, helst vil kjøre Alfa Romeo.

Nei, ikke alle i gamle dager BARE likte Alfa.

Men en BETYDELIG større bit enn det tydeligvis er idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivebom!

Tror ikke noen medlemmer av klubben er med fordi de heller ønsker seg en mercedes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvordan kan du måle graden av entusiasme? På en skala fra 1-10 vil du ikke ha med noe med de under 9????

Er det antall Alfaer som teller? Hvor mange du har hatt? Hvor mange andre typer biler man har, trekker det ned?

Skal ikke kona få lov til å kjøre annen bil fordi mannens entusiasmeimage kan bli trukket ned?

Nei nå går jeg ut i garasjen og lakker litt på felgene! (De skal på en Alfa, så ikke jeg blir beskyldt for å ha et lidenskaplig forhold til felger av annnet merke)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er i alle fall sikkert, etter antall hvasse reaksjoner på innlegget ditt er det klart at Alfaklubbens medlemmer er LIDENSKAPELIGE!! Og det er vel positivt. Må innrømme at jeg freser ved tanken på at andre merker ikke skal aksepteres, er Bertone´s Fiat X1/9 også bannlyst? Jeg finner i alle fall vel så mye kjøreglede i en slik. Den har gitt meg mange forrykende timer i sommerhalvåret, en sann fornøyelse å frese forbi jyplinger i styla Golfer på vei til jobb. Den står nå i garasjen og godgjør seg til neste sesong, kanskje vi hiver en turbo i den så kan jeg kjøre 8 tall rundt Spider´n din til sommern.......! :-*

Hilsen X1/9 Berta, samboeren til en som samler på italienske biler.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil, etter å ha lest kritikken enda engang, påpeke følgende: Jeg har ALDRI ment at Fred Roger bidrar til å drepe min entusiasme.

tror de fleste alfisti har ett nøkternt syn på saken...tror ikke noen av oss drømmer om audi elle andre tyskere om natta....annet enn når bilen skal selges, for kunder på en alfa skal du lete lenge etter, desverre. og det er her min kritikk og lidenskap starter....rwd!!!!!! så ville man kunne få nye kunder fra visse tyske merker, så enkelt....

nå er det bare menigheta som fornyer parken, stort sett.

for min egen del har jeg ett åpent sinn når det gjelder andre merker, men gud bedre om du virkelig våger å sette spørsmål ved min alfa entusiasme.

jeg synes at det er herlig å vite at vi har medlemmer som har både 02 og escort 1600 sport, jagge og caterham i garasjen.

mvh

fred roger

snart brukt en halv GTA! på ett alfa prosjekt som skal bruke en fwd gta som rundings bøye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg gir meg FAEN ikke! : )

Jeg mener hva jeg mener...

Har jeg driti på draget ved å ytre min mening?

Jeg synes IKKE det.

Provosert? JA, det har jeg gjort.

Og til deg/ de som drømmer om M3:

Du kan ikke kalle deg ALFIST ! ...etter min mening!

OG, som jeg nevnte innledningsvis:

Det er ikke størrelsen på klubben som er det viktige her...

En entusiastklubb kan like gjerne bestå av 50 Alfister som, ja, helst vil kjøre Alfa Romeo.

Nei, ikke alle i gamle dager BARE likte Alfa.

Men en BETYDELIG større bit enn det tydeligvis er idag.

Noe så håpløst!!!??!? Så fordi jeg godt kunne tenke meg en BMW M3 (som faktisk er en jævli morsom og flott bil.. tror mange faktisk er enig med meg i dette), så skal ikke jeg kalle meg Alfist?????

Egentlig samma faen for meg men..

Du skriver også at "en betydelig større bit" (flere folk) likte Alfa før i tiden.. Etter min mening er ikke dette det minste rart!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja...

Hva skal man si da?

m3 er morsom, rs2 er morsom, porshe er morsom, lotus er morsom, dodge viper er sikkert morsomt, Corvette er morsomt, Mustang er morsomt, Mini er morsomt og for alt jeg vet er Hyundai Coupè morsomt også....

Har ingenting imot at noen liker disse bilene, men er man lidenskapelig forelsket i ALLE, kan man ikke bli regnet som en EKTE entusiast for hver og en av dem, kan man?? Eller tar jeg feil igjen....??

Jeg sa IKKE at det var flere som likte Alfa før i tiden, jeg sa at det var tydeligvis flere Alfister før i tiden og med det mener jeg eiere av Alfa Romeo som var lidenskapelig forelsket i bilene sine og som aldri ville ha byttet den ut med noe annet merke.

Rett og slett fordi bilen er noe mer enn bare en bil.

Det kan også være en religion eller en kultur.

Noe man elsker!

Alfaer har sjel, noe Bmwer, Hyundaier og Forder, Opler, Peugeoter og Seater IKKE har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odd Egil!

Man skal generelt være litt forsiktig med å mene noe utenfor den oppgåtte sti på dette forumet. Personlige synspunkter leses ofte som om meningsytreren forsøker å innføre nye sannheter, at alle bør mene det samme, og at man prøver å ekskludere noen.

Da er meningene til en nysgjerrig og interessert Alfist plutselig blitt til sure oppstøt, og man er mer katolsk enn paven og så videre.

Men til temaet ditt: Hvor trekker du grensene for en Alfist? Jeg har fler Alfaprosjekter stående enn de fleste, og regner meg som en rimelig hardcore Alfist. Men jeg har også høy merkespredning (AR, Fiat, Lancia, Jaguar, Citroen, Mini). Betraktninger imøtesees.

Store poeng for å ha vekket folket.

Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.... ;D

Hvor grensene for en Alfist går?

Før jeg svarer, vil jeg presisere at dette er MIN mening, uten at jeg prøver å eksludere eller "hakke" ned på andre med en annen oppfatning av den grunn.

Jeg har bare i lengre tid latt meg irritere av det jeg vil påstå en økende kritikk av bilene vi "liksom" er så stolte av å eie på dette forumet. Jeg vil tro at begeret rant litt over når det gjentas og gjentas sammenligninger mot det jeg vil kalle rene fremkomstmiddel.

JEG mener fortsatt at "Alfist" er et uttrykk som brukes på personer som har et kjærlighetsforhold til Alfa Romeo. Om vedkommende bruker Fiat, BMW eller Audi som rene fremkomstmiddel i tilegg spiller overhodet ingen rolle. På en måte kan man si at jeg ikke mener det er NOK å kjøre Alfa for å kalle seg en entusiast. Entusiasme betyr tross alt å være sterkt begeistret, oppglødd og fylt av henrykkelse og iver for et. el. annet.

I dette tilfellet Alfa Romeo.

Etter MIN mening er man altså ingen alfist hvis alt man ønsker å uttrykke er misnøye, kritikk o.s.v.

Har man den oppfatning at gresset er grønnere på den andre siden er man ikke lenger like sterkt begeistret for gresset på denne siden.

Mener jeg....

Hva jeg også mener, er at hvis man drømmer eller føler sterk eller sterkere begeistring for merker som, ærlig talt, er selve motsetningen til Alfa Romeo, jaså, er man ingen alfist.

En Harley Davidson entusiast drømmer ikke om Yamaha, Honda eller Suzuki gjør han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.... ;D

Hvor grensene for en Alfist går?

Før jeg svarer, vil jeg presisere at dette er MIN mening, uten at jeg prøver å eksludere eller "hakke" ned på andre med en annen oppfatning av den grunn.

Jeg har bare i lengre tid latt meg irritere av det jeg vil påstå en økende kritikk av bilene vi "liksom" er så stolte av å eie på dette forumet. Jeg vil tro at begeret rant litt over når det gjentas og gjentas sammenligninger mot det jeg vil kalle rene fremkomstmiddel.

JEG mener fortsatt at "Alfist" er et uttrykk som brukes på personer som har et kjærlighetsforhold til Alfa Romeo. Om vedkommende bruker Fiat, BMW eller Audi som rene fremkomstmiddel i tilegg spiller overhodet ingen rolle. På en måte kan man si at jeg ikke mener det er NOK å kjøre Alfa for å kalle seg en entusiast. Entusiasme betyr tross alt å være sterkt begeistret, oppglødd og fylt av henrykkelse og iver for et. el. annet.

I dette tilfellet Alfa Romeo.

Etter MIN mening er man altså ingen alfist hvis alt man ønsker å uttrykke er misnøye, kritikk o.s.v.

Har man den oppfatning at gresset er grønnere på den andre siden er man ikke lenger like sterkt begeistret for gresset på denne siden.

Mener jeg....

Hva jeg også mener, er at hvis man drømmer eller føler sterk eller sterkere begeistring for merker som, ærlig talt, er selve motsetningen til Alfa Romeo, jaså, er man ingen alfist.

En Harley Davidson entusiast drømmer ikke om Yamaha, Honda eller Suzuki gjør han?

hei igjen!

først, jeg tror det er to "klaner" i miljøet.

en som er alfisti og rendyrker de gamle bilene (før fiat)

en som ser alfisti i allt og har dilla på allt.

og begge gruppene er like gode alfisti!

om man er entusiast skal man jo være kritisk og selektiv. Allt som har kommet ut med alfa logo er pinadø ikke bra! Man finner modellen som passer med lommeboka og lever ut galskapen. I denne klubben har jeg enda ikke opplevet at en ung gutt med rusten sud ikke finner tonen med en eier av en gammel håndlaget zagato bil, heldigvis! Fiffe faktoren er fraværende!

Jeg mener at man er alfist om man har Catalogue Raisonne 1910 - 2000 i hylla og leser denne jevnlig, og ønsker å rendyrke denne, om man har bil eller ikke spiller ingen rolle.

Jeg selv er i kategorien som liker historien før 1992 best og velger å rendyrke denne, og jeg har begge Catalogue Raisonne biblene!.

Og jeg er like god alfist som noen annen, selv om jeg liker masse andre merker.

Å utrykke misnøye og kritikk må man tåle da bilene vi er opptatt av langt ifra er perfekte! men med å bruke endel kroner kan de ble rimelig optimale.

for å si det slik. Porsche 911 er egentlig en dårlig konstruksjon, men ved bruk av eksklusive materialer i produktet er det allikevel blitt svært bra.

men alfa har f.eks i transaksel biler en vanvittig bra konstruksjon, men ett dårlig material valg i produktet!

Gjett hvem bil som har det råeste potensialet!

mvh

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Jeg respekterer din mening Fred!

Virkelig! ...og deg!

men :D ....må nesten le av hele greia!

For jeg tror ikke vi blir enige! :D

Jeg tror nemlig ikke det er et "must" å være kritisk og selektiv for å være entusiast, som du sier....

Tvert imot. Jeg tror også... ...at jo mer man analyserer, bytter ut deler, "forbedrer" og trimmer bilene, jo mer "plastikk" blir hele greia til slutt...

Og jeg VET at bilene ikke er perfekte...

MEN, jeg vil ikke ha de perfekte heller!!

Selvfølgelig blir man snurt når girkassa ryker før originaldekka er utslitt,...... ....der og da.

Men for meg, er det en del av sjarmen, og en del av prisen jeg må betale for vidunderet...

Det er en del av Alfa Romeo.

Det fins ikke fnugg av material kvalitet...

Til eks står det 3 rustvrak fra midten av 70 tallet på min onkels låve. Alle var kjøpt nye, men ingen av de tålte kystklimaet hvor jeg kommer fra, og rustet skrekkelig fort. Tror ingen av dem hadde mer enn 5 år på veien. Like forbanna tror du ikke fyren formelig LYSER opp og blir 15 år yngre, hver gang jeg svinger inn på tunet! Han, blant mange!

Det er utvilsomt noe spesielt m/disse bilene og det er AKKURAT derfor, jeg lar meg provosere når merket til stadighet blir sammenlignet med BMW og Audi. For de kan ikke sammenlignes!

Men det blir de! Til stadighet!

Slik JEG ser det, er disse to selve motsetningen til Alfa Romeo. Tysk masseprodusert autobahnglidere for direktører m/lang reisevei til jobben som de er..

Fatter ikke at de i det hele tatt blir nevnt her!

Forstår det bare ikke...

Det er omtrent som å stå i kirka og banne!!

Hvis noen (...) har den oppfatning at gresset er grønnere på den siden, så vel og bra!! Synd for dem! Men hold det for dere selv og ikke forvent å bli kallt en Alfist hvis du heller ville hatt en M3 i garasjen enn en GTA. Det er såre enkelt:

En alfist drømmer ikke om Audier og Bmwer...

Det er akkurat det han IKKE gjør

Han drømmer om Alfaer...

Sånn er det bare!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...