Gå til innhold
rundgren

ØK: 5x98/100-felger: Alfa, Ronal eller noe annet kult.

Anbefalte innlegg

Hei folkens, håper dere tolerer litt fransk invasjon på deres territorie.

Jeg har kjøpt meg Citroën CX Turbo 1986 og trenger felger.

Det er ikke lett å få tak i felger som passer både teknisk og estetisk, men siden flere Alfaer deler dimensjon forsøker jeg meg her inne.

Har sett flere pene eksempler på Alfa eller Ronal som jeg tror kunne passe bra, f.eks Alfa orig. 164 V6 QV-felger, Ronal A1 eller R10 Turbo.

15 eller 16 tommer, 5x98, 99 eller 100.

Har noen noe slikt til salgs, eller noe annet man tror kan passe til bilen, så setter jeg pris på tilbud.

Sånn ser bilen ut i dag, med 14-tommere (orig. er 390mm eller 15,2 tommer = dyyyyre dekk!)

P8222049.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et sett 15" felger 5x98 fra en 164 liggendes som jeg ikke har bruk for. Felgene er hele og frie for bulker og skraper, men hadde trengt å blitt blåst og fått på ny klarlakk, da klarlakken er begyndt og flasse av på 2 av felgene.

800,- for felgsettet

post-4654-14779328696227_thumb.jpg

post-4654-14779328697338_thumb.jpg

post-4654-14779328698898_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress er på rundt 40 ja, og bredden er 7" om jeg ikke husker feil. Skal sjekke det opp senere idag, og gi deg en tilbakemelding.

De bildene jeg la ut er noen bilder jeg tok med et gammelt mobilkamera.  Kan ta et par nye når jeg ser over felgene senere idag.

Jeg hadde 195/65-15 dekk på disse felgene.

www.dekkonline.com har gode priser på dekk hvis du trenger nye.

Fin bil du har forresten, med et kult fjæringssystem.

Er det en 2 liter som sitter i?

Min far hadde en lignende bil på slutten av 80-tallet. CX 2000 men uten turbo.

Skikkelig sær og fin bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress er på rundt 40 ja, og bredden er 7" om jeg ikke husker feil. Skal sjekke det opp senere idag, og gi deg en tilbakemelding.

De bildene jeg la ut er noen bilder jeg tok med et gammelt mobilkamera.  Kan ta et par nye når jeg ser over felgene senere idag.

Jeg hadde 195/65-15 dekk på disse felgene.

www.dekkonline.com har gode priser på dekk hvis du trenger nye.

Fin bil du har forresten, med et kult fjæringssystem.

Er det en 2 liter som sitter i?

Min far hadde en lignende bil på slutten av 80-tallet. CX 2000 men uten turbo.

Skikkelig sær og fin bil :)

Dette høres jo veldig bra ut, hørt at 164 V6-felger skal gå rett på uten noe tull men måtte bare sjekke... Er jo litt lite å gå på bak på innpress, i og med dekslene som sitter der..

Ingen krise med nye bilder igrunn, fått bra inntrykk av hvordan de skal se ut og hvis du mener de er rette så stoler jeg på det.

Kikket litt på 205/60/15 V på dekkonline.com i går, ligger an til at jeg kjøper derfra. Ser ut til at Michelin dessverre ikke leverer så mye kult i 15", så blir nok dessverre noe annet og mindre "riktig".)

Takk for kompliment på bilen! Digger disse bilene - sært men funksjonelt, egne men gode løsniner på mye - b.l.a fantastisk hydraulisk fjæring, styring og bremser. Hjuloppheng foran som er ganske unikt og selvsagt både nivåregulering og aut. høydekorreksjon ved last. Motorene er nok litt gammeldagse sammenlignet med Alfa, men denne har en bunnnsolid jernblokk av en 2,5 liters åtteventiler støtstang motor med turbo, luft-intercooler og 170 hester. Går mer enn godt nok, syns jeg.

Bilen min er en fra første året med serie2, så en del modernisert i forhold til CX2000 som er serie1. Voldsomt mye ekstra elektrisk dilldall på min - fjernstyrt sentrallås, el. vinduer fremme og bak ++, dessuten nytt interiør, plast støtfangere og en del annet småtteri. Heldigvis litt bedre rustbeskyttelse på S2 også :-)

Hadde jeg hatt penger og dobbeltgarasje, så hadde det fort blitt en Alfa GTV av noe slag der i tillegg til CX (ikke smisk, jeg lover!) - Alfa til å kjøre fort og brutalt på grus og bane, CX som milsluker og komfortmaskin = drømmekombo..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis litt bedre rustbeskyttelse på S2 også :-

Hehe. S1 slet litt der virket det som.

Mye "svenskt krom" på de utgavene.

Fikk målt bredden på felgene igår, og den var på 7".

Tar kontakt med deg ila et par uker, før jeg drar over fjellet med felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...