Gå til innhold
El Santo

Vespa spotting

Anbefalte innlegg

Sist helg i Barcelona...

"Parkerte Vespaer"

En del av disse er antakelig made in Spain, såkalte Moto Vespa.. Ikke like stas som originale italienske for purister, men heller ikke langt unna :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slenger denne inn også:

Bilde0777.jpg

På veg til Nordkapp i slutten av august.

Og denne er ei heller laget i Italia, men en Vespa Indiana som italienerne kaller det; en Vespa Sprint laget på lisens av Bajaj Auto (en Bajaj Chetak 125 ccm)

Vespa har jo gjennom år blitt laget på lisens i 14(!!) land, så det finnes mange norsk-amerikanere på markedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ...du  postet den 7. El Santo - og dagen etter gratulerte vi alle feminister med dagen. Kul kalender!

Timing er alt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drammen Vespa-Club var på besøk i Tvedestrand her om dagen..

Bildet som er vedlagt skal være stort nok til at man kan lese teksten, om man laster det ned.

post-171-14779343681322_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nybakt alfa eier er det gøy å se at flere har vespa interesse også. Dessverre har min ligget i deler som halv ferdig oppussingsobjekt de siste 6 årene. Kom kone, barn og 2 huskjøp i veien. Får kanskje litt fritid igjen om en 15-20 år....

Hvis noen har lyst på vinterjobb, bare si i fra. Betaler gjerne litt for å få den klar til neste sommer. Snakker ikke orginal restaurering, men en form for racer/ custom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spotta innsiden av en ET4  ;D

2014-07-06152052_zpsa46a11e9.jpg

2014-07-06152043_zps8810b3b8.jpg

Greit å ha merket saker og ting når man leter etter feil...... ::)

Og den som leter finner:

2014-07-06154834_zps1bb2277f.jpg

Sammen med en eksosventil som slapp bensin rett gjennom er det ikke rart at barnet gråter.

Er det forresten noen som har erfaring med disse 4-takt vepsene?  Holdt jo på å flire meg skakk når jeg så dimensjonen på sysakene, stempel på størrelse med en 20 kroning, og ett kronestykke var jo kjempedigert i forhold til ventilen  :D

Tok den enkle løsningen og bestilte ny sylinder, stempel, pakningssett og komplett topp, herfra: http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/home.aspx

Så får vi se om far får plukket sammen Mikke Mus motoren, så dattera nok en gang kan fise rundt på vepsen sin. Om det går bra skal jeg legge ut en spottings  ;D

Forresten var det en artig motorstyring på disse.......  ::)  ;)  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Vespa. Er det original motor i den eller har du satt PX motor. Får du kjørt litt med den.

Har en 125cc, 1962 modell som jeg bruker på 'hytta'. Den satt jeg en PX motor inn og fikk en ny Vespa etter det. Har også handla meg en PK 125 automat 1984 model som jeg må få start på. Pluss en Vespa moped av nyere år gang. Jeg digger dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min 1969 Vespa Sprint 125 etter en omfattende restaurering.

Jeg hadde en Vespa 125 som 16-åring, så etter nesten 50 år var det på tide igjen!

Det blir snart en Vespa 125 Super som skal gjøre selskap med Sprinten, og en ET4 125

Ferrari Pit Bike Replica som skal overvintre sammen med 916 Spidern.

P8050003.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...