Gå til innhold
El Santo

Vespa spotting

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at det er en tråd med Vespa spotting. Et forum med italiensk lidenskap bør ikke være foruten det, så her kommer første spotting av min egen tatt i dag under La Vuelta Ciclista a España. Vespa, nytt som eldre, er stilig.  ;)

post-1920-14779328642462_thumb.jpg

post-1920-14779328642971_thumb.jpg

post-1920-14779328643524_thumb.jpg

post-1920-14779328666988_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine Vespaer Advocatus Diaboli. Er det virkelig ingen andre med interesse for Vespa her?

Jeg ser forøvrig masse Vespaer daglig. Eldste sønnen holder på å ta førerkort for lett motorsykkel (125 ccm) og er så heldig å kjøre på kjøreskolens Vespa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men ser sjelden noen godbiter å ta bilde av... Foretrekker de eldste selv om jeg ser nytten i en ny til daglig transport.

Norge har forresten fått verdenstreffet for Vespa i 2011, da kommer det til å vrimle da! Gjøvik er visst stedet å være 19.-22.mai.

http://www.restless.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=57&Itemid=78

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig GS150 :) Den fineste av de alle.

Jeg har en GS150 også, og flere andre Vespa og Lambretta. jeg får gjøre en selvspotting og legge ut noen av de her da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Piaggio ZIP stående med mye trim. Knekk potte, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds, Turtallsperre,

SBS keramiske bremseklosser, 21mm dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario, veiv og reim. Etter et tyveriforsøk for ei stund sia er den veldig tungstartet og er ikke sikker på hvorfor. Derfor selges den veldig billig, står i oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Piaggio ZIP stående med mye trim. Knekk potte, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds, Turtallsperre,

SBS keramiske bremseklosser, 21mm dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario, veiv og reim. Etter et tyveriforsøk for ei stund sia er den veldig tungstartet og er ikke sikker på hvorfor. Derfor selges den veldig billig, står i oslo.

Send meg gjerne en pm med bilder og pris,

hørtes ut som greit vinterobjekt dette  :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøssenavnogfader'agitt: Jeg trodde at Vespa baaare var italiensk; dvs. bare ble laget i Italia - og jaggu viser det seg at på det aller værste så foregikk det lisensiert produksjon i 13 ulike land, med de asiatiske landene i majoritet. (Litt som Alfa Romeo bygget i Sør-Afrika, Argentina og Brasil.)

Og ikke bare det, men er man ihuga fan av den håndgirede Vespa Sprint (og ikke synes dagens twist'n go: automatgir, er tingen) så er det visstnok 'Look to India and Bajaj'  :D Hmm - montro hvorfor jeg vet dette .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vespa startet produksjon av sin modell PX125 igjen høsten 2011. Modellen er en av de mest populære Vespaene med over 3 millioner eksemplarer produsert i tidsrommet 1977 til 2007. Den har en to-takts motor og manuelt gir.

post-1920-1477933627405_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dzissez: 946'n var flott, men neppe i produksjon?

Ja: PX125 var i ferd med å gå over i historien både som en av verdens mest solgte "sykler" ( antageligvis slått av Ural 650?) samt kanskje den "sykkelen" som har hatt størst betydning for mobiliteten til en hel nasjon! Italia? - neppe, men India! Da lisensperioden med Italia og Piaggio løp ut overså Mor India (Indira Gandhi) trusler om søksmål og Bajaj Auto igangsatte en produksjon av Vespa Sprint verden neppe senere vil se maken til. PX synes å være bygget etter samme prinsipp som Adolfs KdF-Wagen; das Volkswagen: enkel, sterk og pålitelig.

Hmm ... er jeg i ferd med å skaffe meg en Vespa-look-a-like med bagasjebærer foran og bak og 4 gir? Eller er det billigst å bare drømme om telttur, primus, en kveldsklunk og rørepinne for totakts-oljen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Motorcycle.com ser det ut som den kommer i produksjon, men hva vet vel jeg:

Piaggio confirmed it will be importing the production version of its Vespa 946 (a.k.a. the “Quarantasei“) to North America, representing the next generation of scooters from the iconic Italian brand. The 946 was presented alongside the Aprilia Caponord 1200 and Moto Guzzi California 1400 at Piaggio’s North American dealer meeting last week in Miami. No dates were announced for the Vespa 946 but odds are it will arrive on these shores in late 2012 as a 2013 models alongside the Caponord and new California.

The Vespa 946 was first unveiled at the 2011 EICMA show as the Quarantasei concept model. “Quarantasei” is Italian for 46, which represents the year 1946 when Vespa first began producing scooters, but the design represents more about Vespa’s future than it does the past.

The 946 maintains Vespa’s signature design elements while adding futuristic style elements from its metallic paint, hanging seat and swooping lines.

he technology is also next-generation, with a new Single cylinder three-valve engine. The air-cooled and fuel-injected engine was designed to offer good fuel economy and fewer air and sound emissions.

Piaggio plans to produce the 946 with a choice of a 125cc or 150cc engines. The 125cc engine claims a maximum output of 11.7 hp at 8250 rpm and 7.6 ft-lb. at 7000 rpm. The 150cc version claims 13.0 hp at 8000 rpm and 9.3 ft-lb. at 6500 rpm.

http://blog.motorcycle.com/2012/03/19/manufacturers/piaggio/vespa-946-production-model-confirmed-for-north-america/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vespista  :) ... det ordet smaker godt - det er meg. Og kanskje dukker det opp en vindskjerm og en frontbærer snart - og da er det duket for telttur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...