Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Rally

En fantasi ??

Anbefalte innlegg

Hmmmmm, jeg ser heri forumet at Alfa også har vært tilhenger av bokser motorer !!! Da begynner hjernen min å surre..... Min VW Transporter har jo en møkka dårlig bokser. VW tok ut 112 hk og det er ingen som trimmer disse motorene da de lekker vann som en tesil. Alutoppene korroderer.. Det settes in både Ford,Audi og Porsche motorer i disse "brødboksene". Så hva finnes av alfa boksere der ute og hva er evt. prisen på disse ?? Kanskje jeg gir Alfa kreditt ved å bytte ut VW logoen med Alfa..... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forstår deg riktig så lurer du på om det finnes

noen Alfa boxere som kan brukes i en VW?

Da har du nok kommet feil gutten!

Alle Alfamotorer spiser VW til frokost, disse kommer aldri

til å passe sammen ;D

Måkke snakke for stygt om VAG nå da husk bruksbilen din kan høre deg... ;D ;D ;D

Jeg hører pølse ræsern min knaker nede i kjellern her når jeg snakker stygt om den. hehehe

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmm, jeg ser heri forumet at Alfa også har vært tilhenger av bokser motorer !!! Da begynner hjernen min å surre..... Min VW Transporter har jo en møkka dårlig bokser. VW tok ut 112 hk og det er ingen som trimmer disse motorene da de lekker vann som en tesil. Alutoppene korroderer.. Det settes in både Ford,Audi og Porsche motorer i disse "brødboksene". Så hva finnes av alfa boksere der ute og hva er evt. prisen på disse ?? Kanskje jeg gir Alfa kreditt ved å bytte ut VW logoen med Alfa..... ;)

Citroën GSA har en lufkjølt boksermotor den også!(lillebroren til den elegante Citroën CX) Har man en GSA og ønsker mere "krutt" kan man faktisk montere en sudmotor i den... En kan faktisk montere en Subaru Ipreza turbo motor også(218hk)Da skal GSAen gå som f.....

Når det gjelder VW så finnes det masse muligheter med trimme/bytte motor(luftkjølt)Det finnes bla mye trim og modernisering fra USA....

Men har du en VW Transporter med hekkmotor er Audis 2.2 motor, det beste

du kan gjøre....(Den femsylindra motoren som bla fantes i Audi 100, på 115hk/136hk)Den gjør susen i Transporteren!!

Men nå er det ikke VAG det store her da!

Mvh.

Erik som savner en Alfa og leke med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjølvsagt kan du putte ein Alfa-boxer i transporteren. Men kanskje dei er litt for små i ein transporter????

DU må kjøpe ein adapter til girkassa di, sjå på www.ricola.co.uk for tips.

Viss du skal ha ein rå transporter, putt ein Subaru WRX motor.

Snop!

Mvh Ketil Vevle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ar største bokser er en 1,7 liter, den gir en del hester men alt for lite dreiemomen for en stor bil som Transporteren.

Dersom du gidder å burke tid å krefter på og bygge om den bilen til annen motor ville jeg skaffet meg en Moderne 1,9 TDI motor og puttet i. Da kan du skaffe deg alle de deler du trenger til motorfeste etc fra en skrotet TD på huggeren. (Du kan bruke den gearkassen du alerede har)

Forøvrig hadde Otinger et turbo sett til 112 hesteren som ga 180 hk. Vann lekasjen fikeses forøvrig greit hos spesialister med en slags spesial sparkel, den hoder bra. Forøvrig er det for dårlig / gammel kjøle væske som er grunn til korrosjonen. (bytt kjølevæske hvert 3 år.) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe godt ikka alle vet alt det rare jeg har i garasjen... :-X

Foreløpig bare Alfa deler i Alfa`n...

Men det andre leketøyet består av deler fra: Volvo, Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Merc, Toyota, VW, Fiat, Jaguar, Chevrolet, Div GM, Og mere ikke husker alt jeg gitt.

;D:D

Så stå på bygge bil er gøy og lærerikt :D

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig hadde Otinger et turbo sett til 112 hesteren som ga 180 hk.

Blablabla.....

Er ikke dette galt forum å diskutere VW på?

:-X

PØH! Kommer Volvo bremser på alfettaen i løpet av vinteren, RAPPET fra en LOTUS! Du er bare misunnelig ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe godt ikka alle vet alt det rare jeg har i garasjen... :-X

Foreløpig bare Alfa deler i Alfa`n...

Men det andre leketøyet består av deler fra: Volvo, Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Merc, Toyota, VW, Fiat, Jaguar, Chevrolet, Div GM, Og mere ikke husker alt jeg gitt.

;D:D

Så stå på bygge bil er gøy og lærerikt :D

Erik A

Jeg har sett en Bertone med Sierra Cosworth 500 motor i..... Sikkert verdens raskeste Bertone..

Men uff og uff....

:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig hadde Otinger et turbo sett til 112 hesteren som ga 180 hk.

Blablabla.....

Er ikke dette galt forum å diskutere VW på?

:-X

Jeg er enig at vi ikke skal diskutere VW her, jeg lurte bare på litt teknisk om disse ALFA bokserne jeg.... Vi diskuterte i hvertfall Alfa motor... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PØH! Kommer Volvo bremser på alfettaen i løpet av vinteren, RAPPET fra en LOTUS! Du er bare misunnelig ;D

*Den* Alfettaen er jeg ikke misunnelig på, ser jo ut som om

den har brent jo. Volvobremser på en Lotus, nå er jeg ikke

helt med. Mener du at begge benytter bremser fra Girling?

Jepp. duger bremsene på Lotus Esprit så duger de på Alfettaen og. Selv om de og har vært brukt på Volvo. :D;D

Nei misunnelig blir du nokk aldrig på Alfettaen, du er alt for glad i pussekluten til det ;D Men jeg gledr meg til å se grønnfargen i tryne ditt når alfettaen bruker den røde lille gnageren din som rundings bøye :-[

;):D;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*

Jepp. duger bremsene på Lotus Esprit så duger de på Alfettaen og. Selv om de og har vært brukt på Volvo. :D;D

Nei misunnelig blir du nokk aldrig på Alfettaen, du er alt for glad i pussekluten til det ;D Men jeg gledr meg til å se grønnfargen i tryne ditt når alfettaen bruker den røde lille gnageren din som rundings bøye :-[

;):D;D

He he he he.....jeg må le, Rune, du mobber MEG for ikke å få ferdig prosjekter, og her har du en som virkelig ser ut som en rundingsbøye. Etter en STOR brann. Når jeg er ferdig med min Bertone, så tar vi en felles tur på bane treff, så kan jo jeg rygge rundt, på ett hjul, så kan det være at det blir en feer fight.

Har du hørt historien om kaninen og skilpadda som løp om kapp.... hvem tror du at du er ?????????

Kom mai du skjønne milde.......

mvah

Bård-Arne Andersen

(som har ett stort lager av Alfettadeler sammen med Rune)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alt det kule kommer på veien blir det mye heftig og se på banetreffa til sommert ;D

Selv rydda jeg garasjen til fatter hvor mine biler står i helga en dag til nå er er det klart for og ta ut motoren i Alfa og gi den et seriøst ettersyn.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he he.....jeg må le, Rune, du mobber MEG for ikke å få ferdig prosjekter, og her har du en som virkelig ser ut som en rundingsbøye. Etter en STOR brann. Når jeg er ferdig med min Bertone, så tar vi en felles tur på bane treff, så kan jo jeg rygge rundt, på ett hjul, så kan det være at det blir en feer fight.

Har du hørt historien om kaninen og skilpadda som løp om kapp.... hvem tror du at du er ?????????

Kom mai du skjønne milde.......

mvah

Bård-Arne Andersen

(som har ett stort lager av Alfettadeler sammen med Rune)

???Husker sist gang vi kjørte om kapp jeg!!!!!!!!!!!! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård Arne var sikkert litt redd for helsen din der du

sikkert tattet rundt i en svamp av en 75 med et

stabstag festet med slangeklemmer.

Makan Rune, man kan ikke behandle eksteriøret

på Alfaene på den måten du holder på med! ;D

Du skjønner det Stian, at Rune stilte jo med en så rusten 75, at halve kjærra lå igjen i veibanen ved oppstart. Og tatt i betraktning at han hadde 2,5 km forsprang på meg, så må jeg si meg godt fornøyd med å bare bli slått med en billengde.

RUNE, når varmere vær er i sikte, så kan jeg som bekjent av vår kjære statsminister fåreslå att en STØRRE del av neste års statsbudsjett blir satt av til polish og voks til 75ien. De kan jo ha en sjans til å klare det hvis de tar de neste 146 års oljeintekter med. Fremtidige pensjoner ryker, skoler blir ikke lenger gratis, bensinen vil koste 97 kr litern. Men alt det er jeg villig til å ofre bare de får pussa opp saltlake ditt. Nå hva sier du Rune. Ordet er ditt............

mvah

Bård-Arne Andersen

(fremdeles venner med Rune)(tror jeg da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård Arne var sikkert litt redd for helsen din der du

sikkert tattet rundt i en svamp av en 75 med et

stabstag festet med slangeklemmer.

Makan Rune, man kan ikke behandle eksteriøret

på Alfaene på den måten du holder på med! ;D

Du skjønner det Stian, at Rune stilte jo med en så rusten 75, at halve kjærra lå igjen i veibanen ved oppstart. Og tatt i betraktning at han hadde 2,5 km forsprang på meg, så må jeg si meg godt fornøyd med å bare bli slått med en billengde.

RUNE, når varmere vær er i sikte, så kan jeg som bekjent av vår kjære statsminister fåreslå att en STØRRE del av neste års statsbudsjett blir satt av til polish og voks til 75ien. De kan jo ha en sjans til å klare det hvis de tar de neste 146 års oljeintekter med. Fremtidige pensjoner ryker, skoler blir ikke lenger gratis, bensinen vil koste 97 kr litern. Men alt det er jeg villig til å ofre bare de får pussa opp saltlake ditt. Nå hva sier du Rune. Ordet er ditt............

mvah

Bård-Arne Andersen

(fremdeles venner med Rune)(tror jeg da)

Rust??? Den var drøy Bård Arne ???

Her blir du slått i et ærlig race, og så er du ikke en gang man nokk til å innrømme det! NÅ ble det flaut å kjenne deg!!! :-[

:P

Den dagen noen lager en polish som får alfettaen til å gå fortere i svingene DA!!!

Hilsen

RR

Som heller bruker penger på ny kamm (til motoren) en større hjul.

Som heller bruker den lille tiden han har til nye modifikasjoner som kan få alfettaen til å gå fortere en å få den til å se ut som den kan gå fort.

Som trives med en bil som får gutta i plastik M3 til å spise spoler settet sitt når de blir frakjørt av en gammel alfetta som "ser ut som den har brent." ;)

Som ikke ser ned på alle gutta med blankpolerte 19" og 50 kg ekstra blank plastik på bilene sine, bare fordi de ikke har samme prioritering som meg selv. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok Rune , Du har rett i en ting. Rust er det ikke mye av. Måtte bare ta igjen litt med deg. Har jo fått på pukklen ang. prosjekter. Så pease pease.......OK

PS. Gå nå hjem å få pussa opp den matte ubarberte 75ien din du. Få under der fins det faktisk en fin bil.

mvah

Bård-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...