Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Joker

GTV 83

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å kjøpe meg litt forskjelig til bilen min, også tenkte jeg at det kansje var noen som hadde noen erfaringer og råd å komme med.

Jeg har tenkt på bur i bilen, men vil helst ha et "halv bur" altså et som hovedsaklig befinner seg bak fram setene. Er det produsert noe sånt for bilen min. ???

Også lurte jeg på om det er noen som har peiling på hvor store felger + dekk som er optimalt. Med tanke på veigrepet, men det må også være igjen litt komfår.;D

Lurte på om det er noen som selger teflon foringer + om noen eventuelt har noen erfaringer med disse. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon vet jeg ikke men det finnes Urethan foringer til den.

Og i øvre caster stag framme brukes vel 105 kule i steden for de gummi putene for og holde bedre kontroll på caster under aks og brems.

Lykke til med prosjektet.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann...

Jeg hadde en -84 mod gtv i fjor som planen var å lage gateracer av, og bur får du hos Pedersen racing www.pedersen-racing.no tror det kosta ca 1700.-

Når det gjelder felger å dekk er ikke nødvendigvis størst det samme som best veigrep. Jeg hadde både 16 " og 15 " på min, og synes 15 var å foretrekke.

mvah

Bård-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann...

Jeg hadde en -84 mod gtv i fjor som planen var å lage gateracer av, og bur får du hos Pedersen racing www.pedersen-racing.no tror det kosta ca 1700.-

Når det gjelder felger å dekk er ikke nødvendigvis størst det samme som best veigrep. Jeg hadde både 16 " og 15 " på min, og synes 15 var å foretrekke.

mvah

Bård-Arne

Skal selvfølgelig være www.pedersens-racing.no

Bård-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best vei grep og aks får du med orginale 15" eller motorsport felger da det er de letteste felgene. Større felger veier mye og ødeleger for både veiholding (høy ufjæret vekt) og aks( stor roterende massepå stor dia.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte å kjøpe meg litt forskjelig til bilen min, også tenkte jeg at det kansje var noen som hadde noen erfaringer og råd å komme med.

Jeg har tenkt på bur i bilen, men vil helst ha et "halv bur" altså et som hovedsaklig befinner seg bak fram setene. Er det produsert noe sånt for bilen min. ???

Også lurte jeg på om det er noen som har peiling på hvor store felger + dekk som er optimalt. Med tanke på veigrepet, men det må også være igjen litt komfår.;D

Lurte på om det er noen som selger teflon foringer + om noen eventuelt har noen erfaringer med disse. :)

hei!

Bur vet jeg ikke noe om..

Foringer fra Powerflex har jeg liggende, fordelen med Powerflex er at de er svært enkle å montere, de gir opptil 10 ganger levetid i forhold til gummi, samt at kjøreegenskapene blir dramatisk forbedret uten at støy fra hjuloppheng øker.

Felger er som baken, selv synes jeg 15 " er puslete, i 2002 er det 17" som gjelder også på en alfa synes jeg. eneste som er litt dumt med 17" er at da avslører vi hvor små bremser en alfa faktisk har :( ........

send en mail eller ring så, skal du få ett bra tilbud på foringer....

hilsen

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt en GTV 2,0 og har nå min andre GTV6. På de to første bilene hadde jeg 7*15 toms felger med dekksimensjonen 205/50-15. Hvis du har noen felger som bygger litt ut mener jeg at dette er det riktige for bilen..(både utseendemessig og tidsriktig) -Ser bra ut, fungerer bra, og sist men ikke minst, dekkene er ikke så dyre! For med senket GTV på banetreff går det nemlig bra med dekk.. Snakker av erfaring her!

På den siste GTV6'n jeg har nå har jeg 8*16 felg foran med 205/45-16 dekk og 9*16 felg bak med 225/45-16! Dette fyller helt ut og ser meget bra ut!

Hilsen

Motorola.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...