Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Jørgen Salvatore

lekk girboks - gtv6?

Anbefalte innlegg

Siden jeg fikk mange gode svar på forrige spørsmål, prøver jeg igjen; Det ser faktisk ut som om jeg muligens har fått en lekkasje i girboksen (? - en firkantet boks ganske langt bak, stemmer dette?). Hvordan kan jeg sjekke oljenivået her? Og, kan jeg eventuelt fylle selv, dersom jeg låner ei grav (jeg er ikke akkurat noen mekaniker)?

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det aller første, Er det mye lekasje det er snakk om ??? De fleste girkasser på biler som har rukket å bli like gamle som din lekker litt. Som regel ikke så farlig.

Nivået i kassa kan du sjekke ved å skru opp, ja du må på bukk eller grav, påfyllingsskuen som sitter litt over midten på siden. For å si det sånn, du vil nok sikkert forstå hvilken det er. Skru den av, og stikk fingeren nedi hullet ,du skal da kjenne olja, hvis ikke ops.. Hvis du har kjøpt denne bilen for kort tid siden, og ikke vet når og hva som er påfylt, så tapp alt ut og fyll på nytt.

Ett godt tips er, siden du ikke er noen mekker i følge deg selv, kjøp en verksteds håndbok til bilen. Det finnes en plass på nettet som du kan bestille den. Husker ikke navnet, men tror det er automobilia eller noe sånt.

mvah

Bård-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...