Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Bård-Arne Andersen

Værsting....

Anbefalte innlegg

Det er ikke deg jeg mener, men en bil, eller rettere sagt savnet etter en. En riktig Alfa værsting.

Når jeg var liten gutt, var det viktig å ha en av de største guttene i gata å kikke opp til, da viste man liksom hvordan man ville bli. Han som sykla fortest, hoppet lengts, var raskest, og sist men ikke minst, gikk i de kuleste klærne. Vel nå har jeg blitt voksen, ihvertfall på utsiden og ser vel fremdeles opp til det kuleste, raskeste og råeste utseende. Men denne gangen handler det om min interesse for bil, og først og fremst Alfa. Men....... hvor er den, den kuleste, raskeste og råeste??? Har Alfa glemt sine gamle kunster??

Var det ikke snakk om en ved navn Brera? Jeg har lest om den, og på bilde sett den, SÅNN skal det gjøres ja. Under 5 sek til 100 km/t, og Ferrari kasse.... til og med transaksel...... men men, hvor er den.

Det er jo noe sånt vi skulle hadt å kikka opp til. Da kunne vi slått oss på bryste å sagt "hvis dere ikke passer dere nå, så henter vi Brera"

Begynner Alfa å kun bli selgemestmuligtilhvemsomhelst merke?? Jeg savner enn skikkelig råtass, som ikke bare ser sånn ut, men som virkelig er det å ?? eller hva synes dere ?? må vi bredde, senke trimme og style disse bilene selv for å få en "sportsbil" eller er de gode nok som de er?? Fortjener ikke vi en virkelig VÆRSTING, med Alfa merke på ???

Med en skikkelig god Alfa hilsen

Bård-Arne Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke deg jeg mener, men en bil, eller rettere sagt savnet etter en. En riktig Alfa værsting.

Når jeg var liten gutt, var det viktig å ha en av de største guttene i gata å kikke opp til, da viste man liksom hvordan man ville bli. Han som sykla fortest, hoppet lengts, var raskest, og sist men ikke minst, gikk i de kuleste klærne. Vel nå har jeg blitt voksen, ihvertfall på utsiden og ser vel fremdeles opp til det kuleste, raskeste og råeste utseende. Men denne gangen handler det om min interesse for bil, og først og fremst Alfa. Men....... hvor er den, den kuleste, raskeste og råeste??? Har Alfa glemt sine gamle kunster??

Var det ikke snakk om en ved navn Brera? Jeg har lest om den, og på bilde sett den, SÅNN skal det gjøres ja. Under 5 sek til 100 km/t, og Ferrari kasse.... til og med transaksel...... men men, hvor er den.

Det er jo noe sånt vi skulle hadt å kikka opp til. Da kunne vi slått oss på bryste å sagt "hvis dere ikke passer dere nå, så henter vi Brera"

Begynner Alfa å kun bli selgemestmuligtilhvemsomhelst merke?? Jeg savner enn skikkelig råtass, som ikke bare ser sånn ut, men som virkelig er det å ?? eller hva synes dere ?? må vi bredde, senke trimme og style disse bilene selv for å få en "sportsbil" eller er de gode nok som de er?? Fortjener ikke vi en virkelig VÆRSTING, med Alfa merke på ???

Med en skikkelig god Alfa hilsen

Bård-Arne Andersen

hei Bård Arne!

helt enig.

dagen modeller fra alfa er vakre biler med design som er deilig og avvikende fra de fleste andre. men der stopper det. mekanisk og teknisk er det i mine øyne litt stusselig....selvsagt må alfa lage biler som selger i volum hvor man kan tjene penger, men vi mangler liksom noe.....

å kjøpe en kjøre morsom gta med trekk i riv ruskende feil ende, som blir frakjørt på bane av en bmw 330 er jo ikke morro, det hjelper liksom ikke å si at gta er en morsommere bil å kjøre??? når den bevislig går dårligere, da kan heller ikke en 330 være så nitrist bil når den distanserer en gta.....og glem M3, det er en bil i en total annen divisjon!!!

svaret er at vi må rendyrke de gamle bilene, sveise, overhale, bytte de riktige bitene og ofre tid og masse penger på de gamle riktige sportsvognene.

det er jo mye bedre å bruke 150 - 200 laken på en gtv turbo/3,0 75 turbo eller som meg en Evo og ha en bil som går grisegodt og betydelig bedre enn det meste med riktig oppsett, enn å kjøpe en gnager med 3,2 lites motor som blir frakjørt av en 330.....eller våre gamle biler for den del.....

Ha meg unnskyldt for mine vasse meninger 8) 8) 8) 8)

alfahilsen

fred roger

156 SW JTD

2 x 75

2 x Fiat'

ducati

mm........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

For min del savner jeg ikke en Alfa "værsting".. Vi kan være stolt av de nydelige bilene Alfa har laget opp gjennom tidene! At 105-serie biler med relativt små modifikasjoner kan holde følge med Ferrarier på Italiensk dag på Våler holder lenge for meg!

Selv om det hadde eksistert en slik Alfa "værsting", som du kaller det, tviler jeg sterkt på at jeg hadde hatt lyst på bilen engang.. Da er faktisk drømmen om Ferrari ganske sterkere! En drøm som jeg håper kommer i oppfyllelse en vakker dag. Hvis jeg en gang skulle få råd til å kjøpe meg en 328 GTB eller kanskje en Testarossa kommer jeg helt sikkert ikke til å bli mindre Alfa-fan av dette! Kjenner en kar som hadde en nydelig Testarossa stående hjemme i garasjen, men som kjørte en Bertone til Italiensk dag!

Poenget er at vi har noe å være stolte av!

Men!...-De nye bilene til Alfa gjør ikke ikke at hjertet mitt banker like fort. Har kjørt både ny type Spider, 156 og 147. Fine pene biler, men det er de ikke alene om.

Alfahilsen

Ola E.

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke si at jeg savner en værst Alfa. For meg er det ikke det som appelerer meg, det er følelsen av at Alfa stikker seg ut designmessig, teknisk og kjøremessig. For meg er Alfa noe overkomlig sportslig for folk flest. Fiat, Lancia, Abarth, Alfa, Maserati eller Ferrrari er alle bare enkeltstående ledd i min entusiastkjetting og har sin naturlige plass i hierarkiet. Jeg ser opp til de aller fleste Alfaer og de som tviholder på entusiasmen sin for merket.

Selvsagt drømmer jeg om en Ferrari Dino eller en GTO men men jeg drømmer ikke om serviceutgifter som koster en pen Bertone.

Det jeg ønsker meg til jul er en 156 coupe med V6´er og bakhjulstrekk!!!!!!, noe ala Peugeot 406 Coupe (ja det er en lekker bil!!) i formen men med Alfas hissighet og kjøreegenskaper.

Eller Alfa type Lotus Elise, kompromissløs midtmotorbil, liten, lett og med en 200 hk. BOXER-motor som hyler runde etter runde!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Værstinger har vel ikke hvært det som kjennetegner AR på mange ti år (Siden 2 verdens krig?). Hverken Bertonen(105) eller alfetta serien (116) var vell noen værstinger i sine klasser. Det som har kjennetegnet AR har vært kjøreglede kombinert med kjøre egenskaper og lydbilde. Det so jo gjør at AR spesiel er det at du har får lyst til å gjøre litt friskt, ikke det at du nødvendigvis kan kjøre fortere en naboen i "ordnung mus sein wagon".

Tyskeren har du mest glede av når du polerer den AR har du mest glede av når du kjører.

Slik er det vel fortsatt? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)OK glemte 33 stradale, men det florererer jo ikke akkurat av den. Den var jo en ren racer som kunne gate registreres (var det snaue 30 som ble bygd?)

Montreal er en god GT men på ingen måte en versting, tilogmed litt dårlig til Alfa og være når det gjelder chasis. 8)

SZ/RZ hadde et kjempe chasis, men manglet en del hester for å bli en ordentlig værsting. (Drømmer om en alikavel da ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig må jeg vel si meg enig i at det ikke hadde skadet om Alfa, bare for å understreke sin styrke hadde kommet med et skikkelig retro råskinn med V12 er på 500 hester og 0-100 på 4 sekunder....

Likefullt synes jeg Alfa har gjort en kjempejobb de senere årene med å få merket på rett kjøl.

Ved lanseringen av GTV/Spider, 156, 166, 156 SW, 147, 156 GTA og nå en 1300 kilos gokart med 3.2 V& på 250 hk og 0-100 på 6 sekunder i 147 GTA mener jeg definitivt at merket både har mer spennende, nydelige og råere biler enn på mange, mange tiår..

For meg er disse mer enn drømmer nok...

At BMW masseproduserer en værsting i M3 som ser ut som en modifisert Toyota Avensis bekymrer meg lite.. BMW har aldri vært, og kommer aldri til å bli noe annet for meg enn en kjedelig, traust, dyr, tung, harry, autobahn gubbebil for direktører med lang reisevei til jobben...

La oss glede oss over at Alfa Romeo fortsatt er en rålekker, turtallsvillig, hissig italiener med et kunstverk av en motor, lynskarpe kjøreegenskaper, herlig lyd, sjel og som er oppnåelig for de fleste av oss...

Hilsen en som.snart.er.ferdig.med.å.betale.lånet.på.91Spider.og.som.snart.skal.i.butikken.å.kjøpe.meg.en.95Spider.som.også.kan.brukes.om.vinteren. Og.når.den.er.betalt.skal.kjøpe.en156GTA.SW.og.etter.det skal.kjøpe.en.brera.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig må jeg vel si meg enig i at det ikke hadde skadet om Alfa, bare for å understreke sin styrke hadde kommet med et skikkelig retro råskinn med V12 er på 500 hester og 0-100 på 4 sekunder....

Likefullt synes jeg Alfa har gjort en kjempejobb de senere årene med å få merket på rett kjøl.

Ved lanseringen av GTV/Spider, 156, 166, 156 SW, 147, 156 GTA og nå en 1300 kilos gokart med 3.2 V& på 250 hk og 0-100 på 6 sekunder i 147 GTA mener jeg definitivt at merket både har mer spennende, nydelige og råere biler enn på mange, mange tiår..

At BMW masseproduserer en værsting i M3 som ser ut som en modifisert Toyota Avensis bekymrer meg lite.. BMW har aldri vært, og kommer aldri til å bli noe annet for meg enn en kjedelig, traust, dyr, tung, harry, autobahn gubbebil for direktører med lang reisevei til jobben...

La oss glede oss over at Alfa Romeo fortsatt er en rålekker, turtallsvillig, hissig italiener med et kunstverk av en motor, lynskarpe kjøreegenskaper, herlig lyd, sjel og som er oppnåelig for de fleste av oss...

Hilsen en som.snart.er.ferdig.med.å.betale.lånet.på.91Spider.og.som.snart.skal.i.butikken.å.kjøpe.meg.en.95Spider.som.også.kan.brukes.om.vinteren. Og.når.den.er.betalt.skal.kjøpe.en156GTA.SW.og.etter.det skal.kjøpe.en.brera.....

Vi kan godt være stolte av vårt merke, men å påstå at BMW er "en kjedelig, traust, dyr, tung, harry, autobahn gubbebil for direktører med lang reisevei til jobben" synes jeg blir noe ensporet. Om designet ikke er som Alfa, så lager BMW nydelig motorer og veldig bra chassis. Og noen av dem er svært turtallsvillige også, 340 hk på 3.2 liter skulle jo tilsi det. Og chassis på en M3 er hyggelig både for Autobahn og Rudskogen...

Der Alfa slår BMW er kjøregleden på de mindre modellene. En 156 1.8 er nok ikke en like god bil som BMW 316 i de fleste folks øye, men den gir garantert et større glis rundt munnen.

Skulle gjerne sett at Alfa laget GT Junior versjoner av 147 og 156. De kunne hatt GTA chassis og en trimmet 2 liter JTS motor på 200 hk. Det kunne blitt en virkelig festlig Alfa.

Dersom man er såpass ensporet at man uansett må ha en Alfa, ville jeg kjøpt en 147 og fått den oppjustert av Novitec med kompressor og justerbart understell. De hadde en test av en slik i tyske Sport Auto, den var raskere enn Lamborghini Murcielago i slalåmtesten, og kjørte 10 km/t raskere enn traktoren gjennon en av svingene på Nurnburgring. Denne kunne nok GTA bare sett snutten av... ;D ;D ;D ;D ;D

Men inntil Alfa får trekk i riktig ende (eller begge ender) synes jeg man skal :-X om biler som kjører ringer rundt hvilken som helst ny standard Alfaer.

Mvh Dan Tore

Alfa 33 Q4 Sport Wagon

PS: Veier ikke 147 GTA mer enn 1300 kg? En 2-liter Selespeed veier jo 1250 kg! Tipper GTA veier 100 kg mer, som sitter i snuten....

Alfa Romeo oppgir følgende data på 147 GTA: 0-100: 6.3 sek, 246 km/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan godt være stolte av vårt merke, men å påstå at BMW er "en kjedelig, traust, dyr, tung, harry, autobahn gubbebil for direktører med lang reisevei til jobben" synes jeg blir noe ensporet. Om designet ikke er som Alfa, så lager BMW nydelig motorer og veldig bra chassis. Og noen av dem er svært turtallsvillige også, 340 hk på 3.2 liter skulle jo tilsi det. Og chassis på en M3 er hyggelig både for Autobahn og Rudskogen...

Der Alfa slår BMW er kjøregleden på de mindre modellene. En 156 1.8 er nok ikke en like god bil som BMW 316 i de fleste folks øye, men den gir garantert et større glis rundt munnen.

Skulle gjerne sett at Alfa laget GT Junior versjoner av 147 og 156. De kunne hatt GTA chassis og en trimmet 2 liter JTS motor på 200 hk. Det kunne blitt en virkelig festlig Alfa.

Dersom man er såpass ensporet at man uansett må ha en Alfa, ville jeg kjøpt en 147 og fått den oppjustert av Novitec med kompressor og justerbart understell. De hadde en test av en slik i tyske Sport Auto, den var raskere enn Lamborghini Murcielago i slalåmtesten, og kjørte 10 km/t raskere enn traktoren gjennon en av svingene på Nurnburgring. Denne kunne nok GTA bare sett snutten av... ;D ;D ;D ;D ;D

Men inntil Alfa får trekk i riktig ende (eller begge ender) synes jeg man skal :-X om biler som kjører ringer rundt hvilken som helst ny standard Alfaer.

Mvh Dan Tore

Alfa 33 Q4 Sport Wagon

PS: Veier ikke 147 GTA mer enn 1300 kg? En 2-liter Selespeed veier jo 1250 kg! Tipper GTA veier 100 kg mer, som sitter i snuten....

Alfa Romeo oppgir følgende data på 147 GTA: 0-100: 6.3 sek, 246 km/t.

Heisan,

Jeg følger deg helt her Dan Tore. Hvorfor ikke si som Ole Brum, ja takk til begge deler. Var på BMW 02 treff i helgen og møtte mange entusiaster. To av gutta hadde faktisk en Alfa der hjemme, og syntes at Alfa lagde fine biler. Det er vel litt der skoen trykker, kanskje er det også det Bård Arne sikter til. Alfa er ikke lenger noen trussel for BMW, det løpet er (bokstavelig talt) kjørt en gang i syttiårene. Jeg digger Alfa helt rått, men har ikke skyggelapper. Kanskje dette er tiden for underskrive kampanje fra alle Alfaklubber i verden til Arese. - Vi vil ha bakhjulstrekker med M3 killer motor. Jeg har hatt 27 Alfaer og husker alle med glede (og sorg). Jeg gleder meg til i kveld, skal ut og rense to doble med trakter. Hva skal de på, spør du kanskje? En Bertone, en gtv eller kanskje en Giulia. Nei det står en annen raring der ute, med originale Recaroseter og skinnratt. Hennes navn er 02 og familien kommer fra over Alpene. Snart henter jeg min andre skjønnhet til garasjen, hun heter Bertone. To elskerinner kan da ikke være helt feil?

Forøvrig på snakk om design: Chris Bangle som står ansvarlig for designet av mange av BMW´s biler idag, bla. 3er serien kommer fra Fiat. Hva med Fiat Coupe og Fiat Barchetta... Husk at det første man blir blind på, er øynene!!!

Mvh Christer 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uventet lugget jeg tydeligvis noen direktører i håret... ;)

For å si det sånn: To måneder før jeg fikk sertifikat var en arbeidskollega av meg så hyggelig, at jeg fikk "leige" M5 en hans en hel weekend.. Hva jeg mener er at mine uttalelser er vel gjennomtenkte. Siden min far har hatt en rekke Alfaer opp gjennom årene (som har rustet bort) men som i de siste ti årene har hatt BMW, har jeg også flittig kjørt 82 728i, 82 528i, 81 323i,93 325i, 87 518, 93 520i, 91 750i og 635csi uten at NOEN av dem, inkludert M5, gir de samme "frysningene" nedover ryggen som en Alfa Romeo.

Hva jeg kan til dels vedgå er at bilene er meget komfortable og av god kvalitet.

MEN.....

1. BILENE ER KJEDELIGE SAMMENLIGNET MED ALFA ROMEO!

Enhver alfist som mener det motsatte kan jeg ikke ta seriøst...

2.BMW ER TRAUST!

På linje med SAAB AERO, VOLVO V70R og MERCEDES E klasse

3. BMW ER DYR!

Svindyr. 1000000 for en M3....

4.BILENE ER TUNGE!

Ærlig talt...

5. BMW ER HARRY!

En 25 åring i Bmw M3 m. testarossa stylingkit??? Hva blir mer harry?? Joa, kansje gamle Opler og Taunuser......

6. BMW ER BYGD FOR AUTOBAHN!

og ikke for smale svingete veier

7.BMW ER GUBBEBIL FOR DIREKRØRER M/LANG REISEVEI TIL JOBBEN!!

På samme måte som Mercedes Benz er....

Dere for ha meg unnskyldt, men har man hatt 27 Alfaer så er man kansje ingen ungdom lenger heller......!!!

Hilsen en som heller kjører Seat, Peugeot og Fiat enn BMW, Audi og Mercedes...

Fiat Uno Turbo ie, Peugeot 205 GTI 1.9, Fiat Abarth og 405 Mi16 er alle mye, mye gøyere enn BMW...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uventet lugget jeg tydeligvis noen direktører i håret... ;)

For å si det sånn: To måneder før jeg fikk sertifikat var en arbeidskollega av meg så hyggelig, at jeg fikk "leige" M5 en hans en hel weekend.. Hva jeg mener er at mine uttalelser er vel gjennomtenkte. Siden min far har hatt en rekke Alfaer opp gjennom årene (som har rustet bort) men som i de siste ti årene har hatt BMW, har jeg også flittig kjørt 82 728i, 82 528i, 81 323i,93 325i, 87 518, 93 520i, 91 750i og 635csi uten at NOEN av dem, inkludert M5, gir de samme "frysningene" nedover ryggen som en Alfa Romeo.

Hva jeg kan til dels vedgå er at bilene er meget komfortable og av god kvalitet.

MEN.....

1. BILENE ER KJEDELIGE SAMMENLIGNET MED ALFA ROMEO!

Enhver alfist som mener det motsatte kan jeg ikke ta seriøst...

2.BMW ER TRAUST!

På linje med SAAB AERO, VOLVO V70R og MERCEDES E klasse

3. BMW ER DYR!

Svindyr. 1000000 for en M3....

4.BILENE ER TUNGE!

Ærlig talt...

5. BMW ER HARRY!

En 25 åring i Bmw M3 m. testarossa stylingkit??? Hva blir mer harry?? Joa, kansje gamle Opler og Taunuser......

6. BMW ER BYGD FOR AUTOBAHN!

og ikke for smale svingete veier

7.BMW ER GUBBEBIL FOR DIREKRØRER M/LANG REISEVEI TIL JOBBEN!!

På samme måte som Mercedes Benz er....

Dere for ha meg unnskyldt, men har man hatt 27 Alfaer så er man kansje ingen ungdom lenger heller......!!!

Hilsen en som heller kjører Seat, Peugeot og Fiat enn BMW, Audi og Mercedes...

Fiat Uno Turbo ie, Peugeot 205 GTI 1.9, Fiat Abarth og 405 Mi16 er alle mye, mye gøyere enn BMW...

Hei Odd Egil,

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Påstår du ved ditt fulle fem at Alfa er den beste bil i verden. Mot uvitenhet skal gudene kjempe forgjeves... PS! Har du feks. prøvd en Ferrari 355 ? Det har nemlig jeg.

Jeg har hatt Fiat Uno Turbo ie, Lancia Delta Integrale, Maserati Biturbo osv. Min far har idag en Mi16 og en 164 TS og 3 liter. Du nevner noen av disse bilene, men surrer du jo også til det for deg selv med at Alfister skal ikke like andre biler, hva er dette? Du er her like inkonsekvent som en politiker før valget. Uno turbo og Mi16 er morsomme billige biler, og mye bil for pengene. Jeg er en alfist på min hals, men først og fremst en bilentusiast. Selv Enzo Ferrari hadde gluggene åpne. Han kjørte Mini Cooper på jobb, ren uforskammet kjøreglede. Når det gjelder alder og gubbestempel, har jeg vært slik i alle år. Intoleranse og trangsynthet er noe jeg ikke setter pris på uansett hvilken leir det kommer fra. Jeg er idag 33 og kan mest sannsynligvis kjøre fletta av deg på banen fortsatt. Du er velkommen til å prøve any time.

Mine 27 alfaer som du sikter til, gjør meg nettopp berettiget til å ha en mening. Alfa romeo lager faktisk ikke bare bra ting selv om du tror det. Vet du hva en Alfa Romeo Arna er for noe? Gå på nettet og sjekk, så forstår du hva jeg mener. Dette er sell out så det holder. Det er kult at du digger Alfa Romeo, men synes ikke du, som faktisk kjører en bakhjulstrekker Alfa, at Alfa har sviktet sine idealer på bekosning av økonomi idag?

Og jeg har vondt for å tro... at du ikke syntest det var artig å kjøre en M5 ;). Ta vare på spideren din, for det er mest sannsynlig den siste skikkelige sportsbilen som kommer fra de kanter på lang tid.

;D Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Bra skrevet Christer! Enig med absolutt alt du skriver.

Når det gjelder BMW har jeg også prøvd noen. Lånte en 94 mod 325 i Cab med Automat i sommer. Denne gav meg på ingen måte noen sportslige assosiasjoner, men var en nydelig "glidare" med fin låt!

Har også lånt en 98 mod Spider 2,0 TS Lusso en hel uke, som jeg syns var ganske slakk.. Virket så j.... tung... !

Håper folk tror meg på at jeg faktisk ikke fikk det minste lyst på 325'n eller Spideren..

Av biler som jeg har prøvd og som jeg har ligget våken hele natta etterpå kan jeg nevne... BMW M3, Lancia Integrale Evo 3, Ferrari Testarossa, Ferrari 328, Ferrari Mondial 3,4 T, Maserati Biturbo ES, De Tomaso Pantera, Porsche 964 Carrera 4....

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei!

Jeg mener IKKE at Alfa Romeo er den beste bilen i verden ::)

og jeg har ikke kjørt Ferrari eller Lamborginhi for den saks skyld.

(Madammen er sikkert heller ikke den beste i verden, men for MEG er hun det.) Derimot har eg, som deg, kjørt nok biler til å ha en mening, noe som bla gjenspeiler seg i at BMW ikke for meg er et alternativ.

Hva jeg mener er at når jeg skal velge bil, velger jeg etter hjertet. Jeg har en lidenskap til Alfa Romeo som jeg har fått inn med morsmelken.

OG, den lidenskapen kan tolkes dithen at jeg, istedet for å drømme om andre merker, heller drømmer om å ha garasjen full av Alfa`er. Nye som gamle.

Du kan gjerne si jeg er en fanatiker!

Og, jo, bakhjulstrekk er morsommere...!!

MEN, til tross for at det nå er forhjulsdrift og Alfa er eid av Fiat, mener jeg merket har klart å unngå å bli like kommersielt som mange andre gamle storheter, og likevel OVERLEVD!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei!

Jeg mener IKKE at Alfa Romeo er den beste bilen i verden ::)

og jeg har ikke kjørt Ferrari eller Lamborginhi for den saks skyld.

(Madammen er sikkert heller ikke den beste i verden, men for MEG er hun det.) Derimot har eg, som deg, kjørt nok biler til å ha en mening, noe som bla gjenspeiler seg i at BMW ikke for meg er et alternativ.

Hva jeg mener er at når jeg skal velge bil, velger jeg etter hjertet. Jeg har en lidenskap til Alfa Romeo som jeg har fått inn med morsmelken.

OG, den lidenskapen kan tolkes dithen at jeg, istedet for å drømme om andre merker, heller drømmer om å ha garasjen full av Alfa`er. Nye som gamle.

Du kan gjerne si jeg er en fanatiker!

Og, jo, bakhjulstrekk er morsommere...!!

MEN, til tross for at det nå er forhjulsdrift og Alfa er eid av Fiat, mener jeg merket har klart å unngå å bli like kommersielt som mange andre gamle storheter, og likevel OVERLEVD!

hei du igjen ;) ;) ;)

du ser, vi er alle engasjerte!! enusiaster, med kitt forskjellig innfallsvinkel...

din siste linje

-------------------

----------------------

det er her vi er uenige ::)

jeg mener at alfa har blitt "hyper" kommerse i og med at fiat økonomene har tvunget på alfa ett forhjulsdrevet system.

alfa og motorsport i alfa ånden har ingen historie i fwd.....

fwd er "djevlens" verk konstruert og satt i funksjon av økonomene ;D

tenk deg en alfa fra dagens modeller med ett moderne bakhjuloppheng og rwd...mmmmmmmm deilig drøm....

men samtidig mener jag at alfa ikke er alene om å lage sportslige og bra biler, men det er en eller annen aura over produktene som ikke mange andre har...

mvh

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at Alfa hadde solgt flere biler om de fortsatt hadde hatt bakhjulsdrift?

Jeg, tror, m/ strek under tror (lærer så lenge man lever ;D!!) at merket hadde vært konkurs om ikke det ble så kommers som det er idag.

Bedre med forhjulsdrevet Alfa enn ingen Alfa!

mvh

En som ikke tror Yamaha blir akseptert i Harley klubben! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at Alfa hadde solgt flere biler om de fortsatt hadde hatt bakhjulsdrift?

Jeg, tror, m/ strek under tror (lærer så lenge man lever ;D!!) at merket hadde vært konkurs om ikke det ble så kommers som det er idag.

Bedre med forhjulsdrevet Alfa enn ingen Alfa!

mvh

En som ikke tror Yamaha blir akseptert i Harley klubben! ;D

Så Alfa hadde gått konkurs med bakhjulstrekk?...

-Blæh!

Hilsen

Motorola,

-som heller kjører Yamaha R1 enn Harley Fatboy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...