Gå til innhold
vegarh

Jeg trenger religiøs veiledning: GTV som vinterbil

Anbefalte innlegg

Hepp

Hvor mange "ave maria" og "fadervår" må sies for syndsforlatelse hvis man handler en fin GTV (916) for så å kjøre den på vinterføre?

=v=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Nå er ikke jeg veldig religiøs, men er vel ikke no stort problem med 916 vil jeg tro.....

Kjøp og kjør, ligger jo noen tb'er ute på finn ser jeg.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen tåler godt vinter'n den,men tåler du det? Har sett den fantastiske knappen for å åpne dørene? Men med ett godt lag med fett funger disse greit,men aldri lås bilen!

Selv har jeg kun brukt min to ganger i vinter,tror faktisk det blir med det!! Iallefall så lenge det finnes noe annet jeg kan kjøre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte min egen hele forrige vinter. Eneste store problem, som nevnes her også, dørlåsene. Knappen for å åpne døren er desverre ikke helt genial heller.

Min tb må sies å være veldig trygg og fin, går som regel rett frem. Men god fremkomlighet med framtung vektfordeling pga V6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryser og speker den hinsides all låsspray altså..?

Ad notam, den blir ev osloborger med egen garasje...

=v=

(føler seg råtten med nåværende bil på sotteseng og allerede i full gang med å tråle nettet etter ny - hva er vanlig sørgeperiode i slike tilfeller forresten?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

U-hu: Nei, ikke konkret, må avgjøre hva som skjer med nåværende først :)

Den er jeg såpass knyttet til at hvis det nå går som jeg frykter (havarert hydraulikk-enhet på selespeed), så må det en overordentlig lykkepille til for at jeg skal komme over det - men som sagt, ikke selge vraket før dommen er falt (eller no sånt)

Hører rykter om en fabelaktig duo som driver en fantastisk liten bruktbutikk oppi Hovedstaden* stadig vekk, om det nå skulle komme til konkrete planer ;)

=v=

*Nidaros - jeg, selv som innbygger av elendigheta, erkjenner ikke Christiania som hovedstad i dette land!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte min i fjor vinter uten noen som helst problemer. Meget god fremkommelighet på vinterføre. Aldri hatt problemer med dørlåsene som andre nevner. God samvittighet da den er understellsbehandlet. Bilen er muligens til salgs om budet er rett. Beskrevet som en av norges peneste og raskeste GTV TB av de som har greie på det (CA mm). Send PM om du er interessert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min GTV916 i 2 vintre, og det er den BESTE vinterbilen jeg noensinne har hatt!!

Eneste ulemper er som nevnt dørløsene dersom du er så dum å vasker bilen i -10 grader og parkerer den utendørs (noe jeg gjorde), men har du garasje er ikke dette noe problem.

Grunnen til at jeg sier at det er den beste vinterbilen jeg har hatt er fordi kjøreegenskapene på glatt føre er så utrolig mye mer kontrollert og forutsigbart enn på 156 og 166 pga stivere oppsett.

Min var stivet og senket ca. 40mm så det hendte at jeg brøytet Ring-3 på vei til jobb, men jeg hadde ALDRI problemer med fremkommelighet på middels dårlige piggfrie vinterdekk.

Løp og kjøp! Vurderer nesten å kjøpe en GTV916 som vinterbil selv, blir deprimert av å kjøre diesel....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 916 mange vintre (og sommere). Jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke skulle kjøre den om vinteren. Bortsett fra dørlåsene da, men det har jeg senere lært at den har til felles med mange andre merker/modeller.

Starter alltid når du vrir på nøkkelen og kjøreegenskapene er like suverene på vinterføre som på sommerføre. Og den har plass til et skikkelig batteri og ikke bare slike pytte små som det er satt av plass til i mange andre.

Det er på glatte vinterveier jeg savner gamlebilen mest. Den gjør akkurat det du tror den vil gjøre.

Diesel! Knottgenerator er vel også et alternativ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTV`en min funke overraskende greit i kaldværet. Sto urørt ute 14 dager , i snitt minus 18 grader. Starta som et skudd, og sentrallåsene funka helt greit. Men så er jeg rimelig nøye med å IKKE vaske bilen senhøstes, slik at den skal være tørrest mulig. Låsolje er og behørig implementert før vintersesongen setter inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...