Gå til innhold
Guarneri del Gesù

SOLGT! Nyoverhalt og trimmet 3,0 24V motor til transakslel selges.

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne motoren til min GTV6 racer. Planen var å få den i før sesongen for å få mer effekt og raskere bil. Nå er bilen solgt, og det ser ikke ut som om det blir noe ny corsabil med V6 i nær fremtid. Legger den derfor ut for salg her, hvis noen kunne tenke seg en slik motor.

Kjøpte motoren for 15000 kr. Motoren ble så demontert, topper planet hos Svein Kristiansen etter anbefaling av AHM motorsport. Nye lager ble montert, nye hastings stempelringer, og ventiler ble slipt. Selvsagt nye oljetetninger på ventiler osv. Motoren hadde ingen slitasje før åpning, og bør nå være helt som ny. Rosinen i pølsa er splitter nye racing kammer fra AHM motorsports, som skal heve effekten betraktelig, men samtidig være kjørbar i følge sjefen selv. Det er vel tvilsomt om dette er en motor som passer godt i en bruksbil. Tipper den gjør seg best i en racer, eller en sportslig satt opp GTV6 eller 75 gatebil.

Motoren står med GTV6 bunnpanne, og modifisert oljepumpe som passer bunnpanna.

Det som står igjen er evt innkjøp av throttlebodies (slik jeg hadde tenkt) eller ombygging av plenumskammer. Pluss litt småtteri. Datasprut må også benyttes pga kammene. Hans Rune Horne har gjort disse modifikasjonene før, og kan sikkert dele sine kunskaper med ny eier av denne motoren. Eksos downpipe er ferdiglaget, og følger med.

Motoren har sikkert kostet meg over 30 tusen..  :o Klar over at jeg aldri kommer til å gå igjen alle disse pengene. Setter derfor prisen til 20000 kr. Men det er lov å komme med et seriøst bud.

Kan også vurdere innbytte i 105 serie deler. Og faktisk en hel gammel alfa av noe slag. Åpen for forslag!  :)

Tlf 91733792

IMG_0243.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noe spesielt med en 1300 fra en zagato?

Ja, de har eget motorkode, og bl.a. andre kammer etter det jeg husker....

De skal gi 107 hester eller noe...

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke så mye om den zagato motoren, jeg fikk den bare med når jeg kjøpte bertonen min i sommer... men det skulle vist være noe kvassere kammer på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...