Gå til innhold
Vegard.t.t

Reg. reim intervall gtv 916

Anbefalte innlegg

Går å lurer på om det hadde vært fornuftig å skifte reg.reimen igjen. Hvor mange kilometer kan man kjøre før man burde tenke på å skifte reima? ???

Motoren er en 2.0 ts 16v fra 95 og er gått 197 000km, 20 000 km siden rådelager, kamvibrator, og reg.reim skifte.

Syns å huske at gamlebilen min (vectra) kunne rulle ca 30 000 km mellom hvert skift (2.0l 16v det og).

Vegard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk importør anbefaler vel 60000 km eller tre år. Alt etter hva som kommer først. Husk også alle løpe/strammehjul  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler de et slikt langt intervall? Syns det va noe stort, men bare positivt om det faktisk holder så lenge på en gammel bil som blir brukt i kulda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler de et slikt langt intervall? Syns det va noe stort, men bare positivt om det faktisk holder så lenge på en gammel bil som blir brukt i kulda...

Volvo har jo 120.000km intervall.

Finns sikkert andre som har mer også.

30.000km på Opeln syns jeg hørtes jævla drøyt ut.

Er vel bare 155 Q4 jeg har hørt som må skifte så ofte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel heller ansett som ganske kort intervall,men ingenting er tryggere enn å skifte titt på desse motorene.Hvis folk byttet reim og ruller,samt sjekket oljen sin oftere ville nok mange sluppet billig unna i forhold til det som ofte har sjedd med desse motorene(deriblant min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre det har skjedd noe det siste året så anbefalte AIN 80.000 km/3 år (dette i samråd med fabrikk). 60.000 km/3 år har aldri vært regelen i Norge. At enkelte mindre firmaer anbefalte 60.000 km står naturlig nok for deres regning (og nettopp derfor).

Så for din bil så er km intervallet helt ok, antall år vil være det styrende. Er det mer enn 3 år så hadde jeg byttet omgående.

hilsen Øyvind

(har bekjente som kun har sett på km, ikke alder men følgende dyr opplevelse)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3år, jeg ville ikke kjørt mer enn 60 000km, selv om noen mener 80 000.

Reimen må også skjekkes regelmessig, men ikke etterstrammes.

Men kamvibrator, den var ny ;D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3år, jeg ville ikke kjørt mer enn 60 000km, selv om noen mener 80 000.

Reimen må også skjekkes regelmessig, men ikke etterstrammes.

Men kamvibrator, den var ny ;D:D

Jupp, en slik en som virkelig øker spenninga ved 5000 rpm ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamvibrator ja, og det er ikke noe man bruker i håret... 8)

men kjørelengden ligger på 20 000 km i året, så det passer jo bra med 3 år ;-)

Hvis de oppgir intervall på 80 000 eller 60 000 km vs. 3år betyr vel det at verkstedet er pålagt en slags garanti fra

fabrikken på rent havari innenfor intervallet?

Ang når bruddet skjer er jo avhengig av diverse faktorer, hvis den blir slakk, slites skeivt osv vil den jo ryke før,

men har kompiser som har kjørt laaangt over intervallet (da med riskokere og bratwûrster) uten brudd/havari.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig kvalitet blant tyskere også. På en stakkars Opel ser man at reimen er god for utskiftning etter 60 000, på en Ford ser man knapt slitasje etter 120 000. Tror de nå har 200 000 intervall på 2l tdci motorene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...