Gå til innhold
Behag

2004 156 2,0 JTS Selespeed TI

Anbefalte innlegg

Da er den til salgs...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20186126

Bilbehovet har endret seg for hovedbruker og man er på utkikk etter noe mindre (jada, deter bare en politisk korrekt måte å si at man trenger en konebil).

Testet en 1,2 Fiat 500 i dag, hele familyen fikk plass, kidsa synes den var schtilig, men fikk ikke helt godfølelsen  :-\

Noen forslag til annet smått&godt? Ikke for gammel (2006 eller yngre), ikke for dau, ikke diesel (blir mest småkjøring) og ikke for dyr (max 200').

Skulle gjerne hatt noe italiensk, men er ikke fanatiker  ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grande Punto er en konebil som absolutt kan anbefales. 1.4 literen med 77 hk er en driftsikker F.I.R.E motor som fungerer helt greit i det daglige (tåler også et reg. reim brudd), dog ingen racer. Mye bil for pengene.  Litt mere "bil" enn 500 i mine øyne, selv om jeg likte meg i setene på 500 Abarth. Eneste jeg har å utsette på bilen er konstruksjonen av bakre dørhåndtak, men de slipper man jo hvis man kjøper en 3-dørs ;)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19119961

Men seriøst så bør man også vurdere følgende Diesel-varianter, som går adskillig bedre pga dreiemoment (begge er å anse som kupp).

75 hk med den prisbelønte 1.3 MultiJet motoren (Arve V har en slik, min gamle, og kan sikkert rådspørres om sine erfaringer)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19000184

3-dørs Sport utgave med 130 hk 1.9 liter, denne er jo klart tøffest!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19093544

Finnes også i en halvkvikk Starjet bensinutgave med 95 hk, ingen til salgs for øyeblikket.

Bravo er også en fin bil, men kanskje for stor hvis man ønsker seg en mindre bil? Og da ender man definitvt på Diesel, for T-Jet'en blir for dyr.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19972407

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19053188

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19729272

(90 hk'eren er en detunet 120 hk)

147 er selvsagt også en bil å regne med, her i hvv 120 hk bensin og 150 hk Diesel utgave (er vel ingen tvil om at jeg ville valgt den siste) . Men ja driftskostnadene vil nok bli noe høyere enn med en Fiat.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19437596

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20178373

PS: Du bør kanskje fikse litt på annonsen din, for det står at bilen befinner seg i utlandet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiat Panda 100 HP! ;D ;D ;D

Møter alle kravene dine, og skal være veldig morsom å kjøre. Auto Ital har tatt inn et par av disse til 180 000,-. Løp og kjøp!

post-57-14779327166361_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med siste taler i at Panda 100hp er en artig bil, men med barn på tur kan den bli litt snau, og kollisjonssikkerheten er langt dårligere enn Grande Punto.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for uhorvelig bra innspill!

3-dørs Grande Punto var jo bare råtøff.

Det samme er Panda 100HP!

Takk gutar, dere har åpnet mine øyne, det finnes håp om å fortsatt kjøre italiensk  :D

Så var det bare den lille detaljen å la mafiabørsa vandre videre til verdige hender...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75 hk med den prisbelønte 1.3 MultiJet motoren (Arve V har en slik, min gamle, og kan sikkert rådspørres om sine erfaringer)

Anbefales! Denne har også reg. KJEDE og smørvice intervaller på 30 kkm, noe som også bidrar til ett hyggelig bilbudsjett. Prøv en og du blir overrrasket!  ;)

Arve V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående disse smøre intervallene på 30 kkm så det sto det litt interessant i siste nr. av bladet Bil. Turbo ekspertene som var intervjuet opplyste at turboene røk mye tidligere enn før pga. disse forlengede intervallene. De anbefalte å bytte olje dobbelt så ofte som det sto i håndboka, dvs. hver 15 kkm (og det er også fulgt på GP'en før du overtok den). De mente også at en delsyntetisk olje ofte var bedre enn helsyntetisk for turboen pga tykkere olje.

Men beklager avsporingen hr (vel) Behag, og lykke til med salget av Mafia-bilen øverst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående disse smøre intervallene på 30 kkm så det sto det litt interessant i siste nr. av bladet Bil. Turbo ekspertene som var intervjuet opplyste at turboene røk mye tidligere enn før pga. disse forlengede intervallene. De anbefalte å bytte olje dobbelt så ofte som det sto i håndboka, dvs. hver 15 kkm (og det er også fulgt på GP'en før du overtok den). De mente også at en delsyntetisk olje ofte var bedre enn helsyntetisk for turboen pga tykkere olje.

Men beklager avsporingen hr (vel) Behag, og lykke til med salget av Mafia-bilen øverst :)

Og den politikken fortsettes, bare at nå er vi nede i 10kkm intervaller..... AGIP delsyntestisk  ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75 dieselhester? Skeptisk. Er dette samme maskinen de har stappet inn i 500?

Grande Punto er jo enda større og er vel neppe noen rakett?

Har forresten også fått "råd" om å ikke kjøpe diesel, siden det kommer til å bli en del småkjøring...

tlodberg: du jobber i en herværende, utenlandskeid dagligvarekjede, ikke sant?  ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme motor, men de har tatt ut 5 hk mer og ganske mye mer dreiemoment i GP. Vekten på de to bilene er vel ikke så enormt forskjellig, ca 100-150 kg forskjell? Med en liten omprogrammering fra Ultimo yter samme bil 92 seige hk og 230-240 Nm om jeg husker rett.

GP multijet som ble solgt her i landet fikk forøvrig ikke partikkelfilter før slutten av 2008, med biler uten partikkelfilter er ikke småkjøring noe problem, og chiping er også forholdsvis "ufarlig" sålenge det er gjort skikkelig.

(Det stemmer at jeg har et oppdrag der ja ;) Lurer på om ikke jeg har sett mafiosobilen din i en viss garasje der, pen bil! Har også sett flere andre Alfaer på området, ja overraskende mange ifht antall biler i landet + en fin sort Bravo av nye typen :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte en kar i går: Hei, det er Jens Jensen fra Bilforlaget (eller noe sånt). Er det du som selger en 2004 Alfa Romeo?

Jeg anla min strengeste stemme og sa: Ja. Vil du kjøpe den?

Så la han på, uten å si et ord.  ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...