Gå til innhold
MasterJohnda

Riper på 156

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp fått beskjeden om at bilen kom gjennom service uten noen feil..og feira like godt med å skrape bilen borti en søyle i parkeringskjelleren på jobb  :'( Heldigvis er det ingen bulk, det er ikke trykt inn. Og det er kun på fangeren, rett bak venstre bakhjul. Det kom en liten ripe akkurat i overgangen mellom skjerm og fanger også, men det er pent lite. UTROLIG irriterende. Så nå må jeg få fiksa dette, helst i går.

Kan noen tipse meg om noen som kan gjøre dette?? Er noen litt dype riper. Skal prøve å legge inn et bilde.

post-3002-14779327152733_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Site off-line ja ;)

Hvordan er kanalskjøtene på bilene, og kanalene helt nederst foran ved hjulene? Og bakre hjulbuer? Koster sikkert ikke så mye å få sandblåst og lakket dette samtidig evt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det ser bra ut. Hadde nok ikke gjort noe med et strøk lakk der også, men vi får se. Akkurat nå vil jeg bare ha bort de skjemmende ripene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker vel max 10 min fra Oslo-grensen til Vitamin Beta / Multibil. Kanskje Vitamin Beta yter ekstraservice og svipper deg til bussen evt. togstasjonen i Sandvika ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Sandvika er ikke langt unna. Men hvis jeg skal sette bilen der og komme meg til jobb på Helsfyr er det en amerikareise...menmen, jeg tar meg kanskje bare fri da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym fine abrassive 03B fikser dette. Poler over med Autoglym super resin polish.

Autoglym er fine saker ja, men når en er helt inne på plæstikken tror jeg nok til og med 03B må gi tapt.... Ta en tur til Vitamin mannen, så fikser de nok dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange av ripene blir nok å være der etter en runde med både 03B`en og SRP, men å dempe de er nok fullt mulig å gjøre med disse produktene. Ville dog funnet en annen polish, da SRP fyller ripene med produkt, ergo, kommer tilbake igjen etter kort tid.

Kjenn med neggelen å finn ut om de kjennes, eller ikke. Kjenner du de, er de nok for vanskelig å detaile bort, hvis ikke,så skal de fleste være mulig å fjerne. Ville dog ikke prøvd med roterende maskin, men med 2 hoders DA, da roterende ofte kan skape for mye varme på plast, og ødelegge lakken enda mer hvis man ikke har erfaring med sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste som kommer til å fjerne det der helt bort er lakkering. Lakkrens O.L hjelper lite i så dype sår i lakken.. EVT kan du dra til ett lakeringsverksted å spørre etter litt farge og en lakkpensel.. Så rengjør du, tar deg ett par drammer, å setter igang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja - hvorfor ikke gjøre et komplementært kunsstykke når du alt er brisen; legg på et beskyttende lag over hele bilen med kaustisk soda og ørlite vann. Dermed fjerner du ikke bare lakkripene, men du fjerner all lakk på kassebilen ... og vips er ripene borte. Og nissen kan gå imøte nok en herlig forfyllet jul  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...