Gå til innhold
Gjest JEJ

Nye Alfa Romeo Giulietta

Anbefalte innlegg

Åååhhhhh!

Var det godt for dere også?

På Italiaspeed har de bilder av hekken og interiøret også:

http://italiaspeed.com/

(Top story i øyeblikket - fant ingen direktelink)

Jeg må si at det nye designuttrykket virkelig begynner å falle på plass nå. I 2011 kommer det ny 159-klasse basert på samme lest, og den har jeg allerede begynt å glede meg til. Et litt lengre panser er nok det som skal til for å gjøre den nye fronten akurat så mye mer aggressiv og sexy enn den er her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lover godt,og med skikkelige bensinmotorer blir det bare moro!!!!!!!!170hk bensin kontra 170hk diesel vil vel i dette tilfellet favorisere bensinen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å prøve denne, tror dette blir en het kandidat når firmabørsa (clubman) skal byttes ut om halvannet år :)

Noen som tør å tippe prisen på en Giulietta 1,4TB 170hp TI?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lover godt,og med skikkelige bensinmotorer blir det bare moro!!!!!!!!170hk bensin kontra 170hk diesel vil vel i dette tilfellet favorisere bensinen.

Støtter deg fullt ut her.

Nå syns jeg personlig at det ikke er noen grunn til å velge diesel, men her er det jo åpenbart for traktor tilhengerne også ;D

Forbruket på Tbi motorene er jo meget bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo ein veldig viktig bil for Alfa,ellers går det vel med dei som med saab.Men dette trur eg på,rett namn og flott bil med rette motorer burde bårga for ein slags suksess om enn ikkje på 156 nivå så iallefall nok til att Alfa får lov å utvikle seg og leva vidare.

Liker rett og slett denne bilen,og blir startprisen under 300000,-skulle det vera sjangse for å få seldt nokon biler even her på berget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne noe annet enn at startprisen på innstegsmodellen (1.6 jtd, 105 hk) blir sub 300 K. Der MÅ den ligge om FGA skal nå sine ambisjoner om 100 K Giulietta p.a., og RSA skal få oppfylt sitt ønske om å la Alfa i større grad bli en folkebil (gud forby...).

Tipper 1.6 jtd for et utslipp på ca. 100 gram co2, noe som betyr at bidraget til avgiftsdespotiet ikke skal være så alt for ille (105 hk blir jo belastet mindre fom. neste år). Vekta tipper jeg heller ikke blir særlig drøy, da Alfa har uttalt at fabrikkens biler skal ha et ledende forhold mellom spekk og hk (har vel lært ett og annet...).

Utseendet rocker, enkelt og greit. Håper severdigheten gjenskapes når bilen er på veien (interessant nok ser jo MiTo MYE bedre ut i virkeligheten enn på bilder, og hvis tilsvarende gjør seg gjeldende her, så snakker vi episk!).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lillebror MiTo er et stykke over 100 g/km co2 selv med 1.3 JTD:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_MiTo#Fuel_consumption_.28EC_1999.2F100.29_and_CO2_emissions

100 er nok temmelig optimistisk, ja nærmest visjonært. Bravo PurO2 med samme applikasjon (1.6 jtd, 105 hk) ligger på 119 gram. Gitt at Giulietta er lettere (i så fall; Bravo!!) og nyere, så burde det gå an å barbere av noen gram her og der. Tipper dette vil være eco-versjonen av Giulietta, og da bør utslippet ligge ned mot 110. Vektreduksjonen gir også en fordel mht. avgifter. Bravo Pur02 90 hk har til sammenligning en avgift på 55 K etter nyttår (hmm, dette er jo nesten spiselig)...

På bakgrunn av dette tror jeg Giulietta kan havne på en temmelig fordelaktig pris. Kanskje RSA vil det annerledes?

Uansett, så er TB å foretrekke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfa Romeo Giulietta garanterer topp ytelser og har neste generasjons teknologi i form av nye tekniske løsninger, sterke ytelser og lavt utslipp. Fire turbo motorer vil være tilgjengelig ved lansering, alle tilfredsstiller de strenge Euro 5 kraven og har "Start & Stop"-system for å redusere forbruk og utslipp: To bensinmotorer (1.4TB - 120 HK og 1.4TB MultiAir - 170 hk) og to dieselmotorer ( 1.6 JTDM - 105 hk og 2.0 JTDM - 170 hk, begge tilhører den andre generasjonen av JTDM motorer). Dette toppes med den nye 1750 TBI - 235 hk motoren i en eksklusiv Quadrifoglio Verde utstyrsversjon.

Den hadde vært toppers. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser dritfet ut bakfra! Blir sikkert litt døllere de rimelige variantene men... Bak og fra siden så den jo skikkelig fet ut. Fronten liker jeg ikke, som på mito dessverre :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser dritfet ut bakfra! Blir sikkert litt døllere de rimelige variantene men... Bak og fra siden så den jo skikkelig fet ut. Fronten liker jeg ikke, som på mito dessverre :-\

Helt enig , fronten er fæl desverre , bak er den jo steintøff  8)

Synes det er syn de ikke viderefører fronten fra 159/brera formspråket

som jo er griselekkert......

Mitoen og dennes front ser jo ut som en forvokst koreansk bille  :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel,den skal jo konkkurere med BMW 1 serie,og i forhold til den er det jo ein estetisk nytelse.Denne bilen kjem til å bli ein suksess for Alfa og etter det eg har lest på mange forskjellig debattforum er det overraskene positive meldinger.Mange bilentussiasster er utrulig konservative og hadde det vore dei som hadde tegna biler hadde nok både amason og vw boble vore moderne.

Nei,her er ein ny Alfa som ser flott ut,er lett,flotte motorer(bensin)og rett namn.Dette blir kanon og heilt sikkert er vinnare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel,den skal jo konkkurere med BMW 1 serie,og i forhold til den er det jo ein estetisk nytelse.Denne bilen kjem til å bli ein suksess for Alfa og etter det eg har lest på mange forskjellig debattforum er det overraskene positive meldinger.Mange bilentussiasster er utrulig konservative og hadde det vore dei som hadde tegna biler hadde nok både amason og vw boble vore moderne.

Nei,her er ein ny Alfa som ser flott ut,er lett,flotte motorer(bensin)og rett namn.Dette blir kanon og heilt sikkert er vinnare.

Godt smaken er delt , jeg digger 1 serie som har vokst på meg , den selger jo bare bedre og

bedre her hjemme også...nokså utrolig etter så mange år i produksjonen , dessuten er den rwd  8)

Har ingen tro på denne Alfaen (som vel egentlig bare er en pynta Bravo !? ) men kanskje jeg tar feil , mito

har etter det jeg har forstått ikke akkurat tatt av salgsmessig....

Anyway , lykke til Alfa  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,smaken er delt og du er BMW fantast.Ikkje noko gale i det,likar BMW eg og men det er jo ikkje noko meir med dei enn att det er gode bilar.(skulle eg ikkje ha italiensk hadde eg gått for bmw)Alfa leverer noko heilt anna,som ikkje hverken Bmw eller audi kan klara når det kjem til følelser.

-Skal ikkje uttale meg om mitoen`s salg men veit att den iallefall selger godt både i england og tyskland.Alfa er ikkje nokon volum selger,bmw produserer vel 10-15gonger fleire bilar enn Alfa.

Dessuten,du ser vel ikkje på ein bil att den er rwd,eller?Ein bil i denne størrelsen gjer seg best som fwd,og når 1,75 multiairen kjem er det som 4hjulsdrift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitoen og dennes front ser jo ut som en forvokst koreansk bille  :(

Hvis en forvokst koreansk bille ser ut som en panda så er du inne på noe...  ;D

post-121-14779327191512_thumb.jpg

post-121-14779327192269_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...