Gå til innhold
Guarneri del Gesù

2000 bakaksel med oppstrammet diffsperre til 105 serien.

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min 2000 bakaksling for å få ned utvekslingen på racer giuliaen. Bakakslingen ble sett over og lameller byttet for et par år siden. Sperra ble oppgradert til ca 50 prosent, noe som er optimalt for tracdays og sporty kjøring. Bilen har kun gått småturer og et par banetreff etter dette. Absolutt ikke noe spinning på innerhjulet med denne akslingen!

Med 2000 utveksling får du høy toppfart, og en bil som er behagelig å cruse på motorveien med. Med andre ord helt perfekt for en litt trimmet bertone som brukes hovedsakelig på veien, men som også får seg en tur på banen i ny og ned.

Selges komplett med nye hjullager for 8000 kr. Høy pris? Ja det kan godt være.. men prøv å finn en sperreaksling i bra stand nå til dags, og legg så til kostnaden for oppstramming av sperrevirkningen.

NB, bakakslingen er fortsatt montert på bilen min. Og jeg kommer ikke til å få mulighet til å demontere den før en ny aksling  evt er klar. Men det burde kunne la seg løse gankse fort hvis det er ønskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hadde virkelig vært noe for meg, om du hadde annonsert den for en måned siden. I mellomtiden har jeg brukt noe mer en prisforlangende på å overhale min egen aksel. Ta kontakt om du ikke har solgt den til påske.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Kan legge til at om man skal stramme opp sperrevirkningen på disse ZF LSD diff-bremsene så medfører det en delekostnad(4stk innerlameller) på i beste fall kr 2000,- eks mva.

Som regel må man også bytte noen av ytterlamellene, noe som fort medfører bortimot kr 1000,- i tillegg.

Utover dette må man regne timekostnader som sansynligvis gjelder de fleste om man ikke skrur på slikt selv.

Derfor mener jeg at dette er relativt billig sett i forhold til og kjøpe en aksel som trenger oversyn.

H.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, dette hørtes jo slettes ikke værst ut til bin bertone heller det der ;)  jeg også lurer da litt på hvor denne akselen måtte ligge... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslingen står fremdeles montert på Giuliaen raceren min! Har ikke så lyst til å demontere den fra bilen før ny 1300 aksling med alfaholics sperre står klar. Så det kan ta litt tid før den er klar til overlevering. Men vintern er jo lang..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, for min del er det igrunn helt greit at den ikke er klar med en gang, for jeg skulle hatt ferdig litt diverse før jeg eventuelt kjøpte den. skulle blant annet ha overhalt en 2 liter motor og en 1300 kasse. pluss noe rustutbedring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å bytte kronhjul og pingjon? så en kan gjøre om utvekslingen på disse?

Hvis tilfelle er jeg int.

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å bytte kronhjul og pingjon? så en kan gjøre om utvekslingen på disse?

Hvis tilfelle er jeg int.

Thomas

Det er fullt mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...