Gå til innhold
2-5

Utskiftning av synk ringer gearkasse GTV6

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan anbefale et verksted som er flinke til å ta en jobb med å skifte alle synk. ringene i gearkassen min?

Jeg bor i Stavanger, så helst ikke lengre borte enn Oslo....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carozzeria Alfa i Drobak er vel de som har mest peil paa 116-serie...

Bakdelen er at de fleste som sysler med slikt vil helst at du tar ut gearkassa selv, og da er det faktisk ikke noe spesielt hokuspokus aa ta hele jobben selv.

Jeg fikk tak i deler hos EBSpares og Highwoodalfa og gjorde hele operasjonen paa et par dager i garasjen.

Nu er jeg ikke i Norge paa en stund, og har ikke somlet meg til aa legge ut en illustrert howto enda...

Vanligvis er det nok aa skifte ringene til 2. og 3. gir pluss sjalteringene og tetningene, men du kan jo skifte alle om du vil det.

De 2 sjalteringene og alle synchringene er like, og slitasjen ser du med en gang du aapner kassa.

Lykke til i alle fall!

/Johnny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carozzeria Alfa i Drobak er vel de som har mest peil paa 116-serie...

Bakdelen er at de fleste som sysler med slikt vil helst at du tar ut gearkassa selv, og da er det faktisk ikke noe spesielt hokuspokus aa ta hele jobben selv.

Jeg fikk tak i deler hos EBSpares og Highwoodalfa og gjorde hele operasjonen paa et par dager i garasjen.

Nu er jeg ikke i Norge paa en stund, og har ikke somlet meg til aa legge ut en illustrert howto enda...

Vanligvis er det nok aa skifte ringene til 2. og 3. gir pluss sjalteringene og tetningene, men du kan jo skifte alle om du vil det.

De 2 sjalteringene og alle synchringene er like, og slitasjen ser du med en gang du aapner kassa.

Lykke til i alle fall!

/Johnny

Mange Takk for gode råd. Jeg har ikke mulighet til få bilen opp i luften, så jeg satser på å la de som kan det, gjøre det.. Tror jeg satser på Carozzeria. jeg snakket med dem på telefonen og fikk et meget godt inntrykk. Samtidig får jeg tatt en sjekk av calipere, clutch og drivledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv finner jeg det latterlig å dra helt til drøbak for å få byttet noen synkringer,dette er vel en av verdens enkleste girkasser å få dette gjort på,så noen må vel kunne ta den jobben i nærheten av deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke høre med Rovik? Eventuelt godeste Jarle. Husker ikke etternavnet hans, men han har telefonnr. 93439902. Han bor på Ålgård og har god peiling på transakselalfa!

-Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...