Gå til innhold
jonnyboy

jonnyboy sin 156 GTA

Anbefalte innlegg

Tenkte å dele noen bilder med dere av min 156 GTA, 2002 mod, jeg er eier nr 2 og den har gått 87,000km

Har igrunnen ingen spesiele planer med den, men kan godt tenke meg å sende ecu`n til squadra tuning,

ellers så må jeg vel skifte litt på understellet etter hvert, og har jeg tenkt på koni FSD + eibach, det oppsettet har fått mye skryt på alfaowner.com.

IMG_0378.jpg

IMG_0375.jpg

IMG_0170.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritlekker!!! ;D

Vil gjerne høre tilbakemelding når du evt. bytter dempere - har tenkt i samme baner selv, men tror jeg beholder originalfjærene for å slippe senking... Vi har ikke helt samme veistandarden her oppe som det dere har... :P

Hvordan synes du GTA´en er sammenliknet med 159´en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for hyggelige tilbakemeldinger, jeg er strålende fornøyd.

Peer, GTA får fram smilet, og du blir fort 19år igjen, setter du deg inn i 159 etterpå lener du deg tilbake å nyter livet, og bryr deg ikke om noe ligger klistret opp i støtfangern og vil forbi:-)  sammenlinknet med 159, så er det jo ikke noe tvil om at 159 er en 7år nyere bil, den føles mye støre, og er mer behaglig å cruise avgårde på motorveien, bedre seter vil jeg også si at det er, ligger bra på veien gjør den også.

Men GTA er iforhold langt kvikere, og mye mer underholdene å kjøre og du kaster deg igjenom byen som du har stjålet både bil og bensin. Jeg vet hvilken jeg kommer til å ta hjem til Jul, så får kona ta flyet:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg - jeg vurderte å være litt fornuftig denne gangen og gå for en 159 Ti 1,9, men jeg nekter fortsatt å bli voksen -  så da så! ;)

MY08 159 er imponerende på alle måter, men den blir litt søvndyssende sammenliknet med GTA´en... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med grombil!

Men jeg har jo smugtitta litt på den fra før ;)

Godt å ikke bli voksen, syns jeg 8)

Gjør du noe med bilen før sommeren så gi meg et hint om hvordan det fungerer. Må ha noe nytt i understell + bremser....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal jeg Sondre, men det blit ikke før til våren, tidligst, må slite ut noen foringer først:-)

Ulempen med en slik bil er jo at du hele tiden vill oppgradere noe, jeg sa til meg selv (og kona) at denne skal holdes original, men nå surfer jeg rundt etter det enne og det andre, voksen blir man vist aldri...

Hva er erfaringen med csc bakpotte? hadde du det på din tidligere gta Peer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde CSC, ja. Slet litt med å få den på plass - CSC er vel ikke akkurat kjent for perfekt passform - men da den endelig var montert, var jeg veldig godt fornøyd både med utseende og lyd. Tror jeg går for det samme denne gangen.

Har mailet litt med Alfastumper de siste dagene - de anbefaler IKKE Koni FSD til GTA, da de synes det blir for mykt for en så sporty bil. Litt forvirrende dette - i UK får FSD varme anbefalinger fra de fleste... ???

post-57-14779327016329_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått på plass csc bakpotte, må litt mer justering til før det er perfekt.

Lyden er bra, og mye mer behagelig en supersprint som jeg hadde på min første GTA. Er det slik at lyden endre seg noe etter litt innkjøring? hva snakker vi av km da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder, bilder!!! ;)

Hadde en gang en GT 2.0 JTS som fikk påmontert Novitec bakpotte like før jeg overtok den. De første 3-4000 km syntes jeg det var litt vel mye lyd, men det dempet seg etter nevnte antall km.

Har forøvrig bestilt Harvey-Bailey Bilstein dempere til min bil, og har tenkt å beholde originalfjærene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder skal bli:-)

har også betstilt "Powerflex replacement body to bar bushes" + "Front anti roll bar links" fra ebspares, så da blir det ikke noe mere klunke lyd. Superservice fra epspares må jeg si.

Peer, jeg fant ikke noe serlig på nettet om de bilstein demperne, hvor har du kjøpt dette? så at eb skrev litt om de, men fant de ikke til salgs der. Jeg har selv begynt å tvile litt på Koni, så kanskje dette er noe for meg også, men må nok skifte bremsene først..

Jeg har også fått på orginale xenon lamper, så nå ser jeg igjen i høst mørket, 156 er jo ikke akkurat kjent for å lyse bra....

IMG_1249.jpg

IMG_1250.jpg

IMG_1251.jpg

IMG_1253.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er gutta som selger HB Bilstein: http://www.monzasport.co.uk/racing.htm. Harvey Bailey har tilpasset Bilstein B8 spesielt for GTA/2.4 Jtmd etter forespørsel fra Monza, så de er såvidt jeg vet de eneste som selger dem. Disse i kombinasjon med Eibach tror jeg er det beste du får dersom du ikke vil gå hele veien med coil-overs.

Byttet du bare lyktene, eller har du også fått satt inn auto. høyderegulering? Pris? Har lyst til å gjøre det samme med min, men så var det dette med kost/nytte da.... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott vogn!! Deprimerende å sitte her i kalde snøfulle steinrøysa å se det da riktignok  ;)>:(

Er drittlei selv... Prøvde kjøre bilen opp bakken så jeg kunne komt meg bort i en garasje med bilen... men ikke faen om jeg kommer opp på sommerdekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel få på sommerhjulene... De bildene der fikk meg til å hate snøen akkurat nå...

vinterhjulene blir nok på litt til, skal en tur nordover i slutten av feb, og da blir jeg vel møtt av snø og kaldt vær.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...