Gå til innhold
Belden

Alfa 33 med saltskrekk

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte denne perlen av en bil i mars i år og forstår at jeg ikke kan kjøre rundt i denne i vinter. Kunne ikke fått sovet godt om natten om jeg skulle skli ut i ei grøft,

eller oppdaget en mengde rust i hjulbuen.

Vet det ikke er mange av denne biltypen av samme tilstand i Norge, så derfor på vegne av alle entusiaster her i landet velger jeg å sjekke interessen litt her på forumet.

Som 19 åring og lærling har jeg ikke økonomi til 33`en + bruksbil, det er derfor jeg med ett vemodigt sinn lager en tråd om bilen i denne delen av forumet.

Bilen har fått nok omsorg og kjærlighet i følge min framtidige hustru, som jeg selv kan sie meg enig i. Grundig vask iallefall annenhver søndag med tilhørende støvsuging og motorshining har blitt ren rutine og nærmest hobby.

alfa.jpg

Alfaen har vært i eige av 3 nordmenn før den kom fra Sveits som flyttegods. Alle norske eiere er medlem her på forumet.

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=24176.0 Beldung (eier nr.3)

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=22496.0 Integrale (eier nr.2)

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=19003.0 Advocatus Diabolo (eier nr.1 i Norge)

Den har rullet 141 000km og har aldri vært en u-tone i mitt eige. Har vært på lange turer til sørlandet og Sverige i sommer og det har vært bare velstand. Peilet oljen med jamne mellomrom (AGIP).

Har fått montert på squadra chip på vogna, noe som gir et liite ekstra skyv på bunndrag, innvirkning på lommeboka og et lite tøft Squadra-Tuning klistremerke diskret plassert på innsiden

av panseret:)

14448_174374461956_548196956_3465474_6013768_n.jpg

De som har lest og sett bilder av bilen før er nok klar over det påkostede Recaro interiøret. Har fått masse skryt over sitte komforten og utseendet, men det er heller ikke bare setene som gir et godt førsteinntrykk.

Dørsidene i skinn og MOMO rattet er med på å øke kjøreopplevelsen av denne 1000kg tunge boxer-maskinen, som på papiret skal yte 147 hk. (Chip)

Eneste bildet jeg har av motor rom her og nå. ( Fornøyd kar )

6415_130551841074_734321074_3548860_5098260_n.jpg

Permen med kvitteringer har fulgt bilen siden Sveits og har etter tiden blitt godt utfylt:)

Den som har lyst å bli eier nr 4 her i forumet og med handen på brystet vil love å ta godt vare på den, kan gjerne komme med bud.

Vil først og fremst sjekke interessen 8)

Send PM eller mail:   [email protected]

Mvh Stian Belden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :) flott bil du har. er du helt sikker på at det ikke er flere eiere i norge? siden denne er RH (Rogaland) registrert..trodde Advocatos bor på østlandet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historie

Bilen er solgt ny i Brussel 1991 og importert som flyttegods til i Norge 1993. Den er godkjent i henhold til dispensasjonsbestemmelse i kjøretøyforskriften, dvs uten katalysator. Fullt servicehefte frem til 90.000 km (2002) og komplett servicedokumentasjon 2002-2008. Den har nå gått 118.000 km og jeg er tredje eier.

Hadde egentlig tenkt å ha bilen et års tid og så kaste den, men en gjennomgang tilsier at den er i overraskende god original stand. Servicehistorikken er noe av det mest imponerende jeg har sett. Kun originale deler og stort sett merkeverksted. Bare støtdempere, clutch, eksos, registerremmer og strammere siste par år beløper seg til mer enn verdien av bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært helt nøyen med historikken nei! Skal rettes på :)

Ang oljen har den ikke vært byttet siden jeg kjøpte den i mars. Oljen har en fin farge, men er nok snart på tide å bytte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og prøvde denne i dag, ble positivt overasket over hvor tight og fin den var å kjøre. Utenom minimal raping ved giring til tredjegear fant jeg ingen tekniske unoter på den :)

Nå ble det dessverre ingen handel pga vi ikke helt var enige om mellomlegg til min bil. Men kan trygt anbefale denne om noen har lyst på en festlig liten bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode ord Even. Girkassa har en liten skrapelyd 1, 3 og revers som jeg ikke hadde nevnt i annonsen. Dette er nok synk ringene som må byttes, men med rett girteknikk klarer man å unngå lydene.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke satt noen pris på den. Har fått bud på ca 30k fra et par.

Men da beholder jeg den selv:)

Ivesterer heller i en tectylbehandling og kjører på i vinter. Bil må man ha

Et mobilbilde fra gårdsdagens shining:

post-1557-14779327027768_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger den ikke for 30 000 nei. Da er den mer verdt for meg:)

Sett den bort til vaaren og kjop deg en 5000 kroners golf eller volvo da vel. Mye bedre og billigere enn aa kjore den fine 33'en i vinter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...