Gå til innhold
Vwdaniel

Forvirrende varmeapperat på alfetta...

Anbefalte innlegg

Hei igjen  !      Skjønner meg ikke helt på varmeapperatet på alfettaen min, det lever sitt eget liv uavhengig av hva tempen i dasjen viser,  er jo sotte i en 75 maskin i denne...  kan eg ha fått to termostater da ?  en som sperrer for varmeapperat radiatoren ?      Ellers funker varmen ekstremt bra når den funker men plutselig er det kaldt.. uavhenig om det viser 100 grader eller 80 grader..  :)      kansje en lufting av systemet er tingen ?    Ser ut som det er greit med vann på den når jeg ser ned i radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på en lufting av systemet jeg. :)

Skal du bruke den i vinter? husk å vaske ofte i så fall! for få alfettaer igjen allerede..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fannt ut av problemet..  for lite vann på bilen grunnen radiator lekker..  lekker så lite at det ikke drypper men damper ut av den når det er varme og trykk i systemet,    så må bytte radiator..  ..  er jo nesten ingen produsenter som lager sine egne radiatorer..  noen som vet hva annet som kan passe i ?  vet ikke om det er den originale radiatoren som står i min heller men den har iallefall termostat til vften.

Blir det ebspares her også ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :)    Er ikke så fan at radiatorsement..  stakkers vannpumpe og termostat,      Er det en 75 radiator du har alfadude ?  er de make ?  og er du sikker på den er tett om den kommer fra den krasjede ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine greier.. men ikkje alltid lett å finne ut om den er tett uten trykktester ... kan kansje du har det også ?      Men vet du at den passer da `?      Kansje du har 2 stk friske motorfester til meg også om du først må sende ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS radiator passer ikke uten videre i den gamle alfettaen Daniel ;D

Vet ikke om din ble bygget om til TS radiator når den fikk motoren, men det ser du lett da ts radiator er av aluminium med plastikk tanker og uten påfyllings lokk.

Dersom radiatoren har påfyllingslokk og står litt på skrå så har du orginal radiator

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :D      Ikkje lett å hvere ny i alfahverden ^^ ,  kan i tillegg fortelle at til nå har jeg aldrig hatt en vannavkjølt gammel bil som ikke mister vann :P  Men da har jeg isåfall original alfetta raddis med påfyllingslokk på radiatoren uten noen ekspansjonstank..  må da hvere andre raddisser med samme målene  ? :D    Er rimelig trangt der fremme så burde hvere en smal sak..  ho  ho .. ho.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :D      Ikkje lett å hvere ny i alfahverden ^^ ,   kan i tillegg fortelle at til nå har jeg aldrig hatt en vannavkjølt gammel bil som ikke mister vann :P   Men da har jeg isåfall original alfetta raddis med påfyllingslokk på radiatoren uten noen ekspansjonstank..  må da hvere andre raddisser med samme målene  ? :D     Er rimelig trangt der fremme så burde hvere en smal sak..  ho  ho .. ho.

Ekspansjons tank bør du ha da radiatoren står lavere en vannkanalene i toppen, orginalt så står det en ekspansjons tank på siden av motor rummet (venstre tror jeg), litt sånn snodig sak som sitter overskrevs på ramme vangen ;)

Forøvrig er heller ikke serie II alfetta eller GTV radiatoren lik til den som står i serie 1 alfetta (mulig den til Alfetta Gt er lik )  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tidligste alfettaen er mye trangere i motorrommet enn 75 og seinere alfettaer, saa radiator er ikke i nerheten av aa passe.  Men et enkelt og godt tips til deg er omega kork. Funker garantert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her va det nok av alternativer hehe.    Tror igrunn alfakorken er grei :)

Kommer nok en tur til Os  :D  midt i flyttespetakkel men må da hvere mulig å flette det inn :)     

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...