Gå til innhold
Addey

Skifte av regreim 2.0 TS

Anbefalte innlegg

Det er på tide å bytte regreim, og jeg har samtidig tenkt til å bytte variator og vannpumpe. Imidlertid er det litt stramt økonomisk, så jeg tenkte å shoppe delene selv, på EBSpares eller lignende. Imidlertid er det greit å vite at jeg da har alt jeg trenger... Er følgende liste komplett?

Regreim

Regreimstrammer

Løpehjul ("idler" på engelsk? eller er det noe annet?)

Balansereim

Balansereimstrammer

Variator

Vannpumpe

Trenger jeg å kjøpe pakninger? Ser at ebspares har Cam cover gasket, og også Inlet cam seal og Exhaust cam seal. Er dette noe som byttes samtidig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme selv.

Vil anbefale deg å kjøpe variator removal tool og låseverktøy til kamaksel, slik at du unngår feilstilling på disse.

Pakningnene ville jeg også bytta, men det er kanskje bare meg...

-Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke si noe om alle pakningene, men cam cover seal er vel pakningen til dekselet som beskytter reima, kan aldri tenke meg at du trenger å bytte den så lenge du ikke river den i stykker når du demonterer.

Skal du bytte reima selv, eller benytte verksted? I sistnevnte tilfelle kan det vel sikkert undersøkes på forhånd om du vil spare noe på delene, eller om de i det hele tatt er interessert i å bytte reima hvis du kommer med egne deler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ital Bilservice skal gjøre jobben, har sjekket at det er greit for dem. Fikk denne gangen også snakke med en av mekanikerne, og han sa at det var greit å bytte cam cover seal også, men behøvde ikke de to andre. Sparer ca. 4 lapper på å kjøpe delene selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips er å også sjekke delepriser på ebay.co.uk. Sjekket pris på variator og den var mye rimeligere der enn fra eb spares. De fleste sender til Norge bare man spør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kom alt dette på snaue 3000 inklusive porto (kommer på moms i tillegg) og alt kommer garantert sammen, så synes det var helt greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...