Gå til innhold
Gøy 2.4 jtd

Safe kode til Boose anlegg/nav. ?

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen inne på verksted og de har koblet fra batteriet. Nå spør annlegget etter en sikkerhets kode når jeg slår det på...

Noen som vet hvor jeg kan finne "safe" koden min ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he ok :-)

Fant foresten koden nettop, stod printet på baksiden av et fiat/blaupungt  visitkort lignende lapp.

Det var jo logisk siden jeg har en Alfa med bose anlegg.... :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koden er jo ikke der bare for morro.... Det er jo en del av tyverisikkerheten. Om det er så enkelt som bare å endre koden, er jo ikke den sikkerheten mye verd. Jeg vil anta at den må sendes til produsent/autorisert radioverksted, og bevis for eierskap må ligge ved for å få endret kode.

Denne koden er som masterkode/-nøkkel for bilen, et verdidokument og MÅ følge bil ved eierskifte. Mulig importør også kan hjelpe i tilfeller koder er borte  ::)

- tror jeg...

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på madammens nyinnkjøpte Renault, der fikk vi ny kode av lokal forhandler.

Greia med den var at motoren måtte være igang med radioen påslått i 12 min, og da skulle det ploppe opp en beskjed om å taste inn kode.

Det morsomme var jo at disse 12 minuttene gjelder for hver gang batteriet har vært frakoblet over litt tid, ergo 2 ganger = 24 minutter osv.

Heldigvis for oss var dette første gang, ellers kan det jo bli lange kjøreturer mens man venter....

Ja, det var enklere før.... ;)

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...