Gå til innhold
2-5

Nytt medlem med ny bil...

Anbefalte innlegg

Hei, mitt navn er Cato Jansen og jeg er ny på disse sidene. Jeg har nettop blitt den (fremdeles) lykkelige eier av en GTV6, 85 modell som ble kjørt hjem fra Trondheim tidligere denne uken. Vi i bor nå isammen i Stavanger.

Bilen fungerte prikkfritt i 128 mil. Nå når den verste lykkerusen har lagt seg så er det et par småting som jeg må ta fatt i, og som jeg hadde håpet at noen av dere kunne hjelpe meg med.

Hun starter helt fint med en tomgang på ca 1000rpm. Når hun begynner å bli varm stiger turtallet opp til 15-1600 og blir der konstant. Når full driftstemp er oppnådd begynner hun å jage: fram 1600 til null og opp igjen. Med en gang jeg legger på last fungerer alt helt fint, helt til vi skal tilbake til tomgang. Da begynner jagingen igjen.

Noen som har noen gode råd om hvor jeg skal begynne å søke etter feil? :)

Mvh

Cato

post-4754-14779326942581_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen Cato, og gratulerer med ny bil. Angående tomgangen er det bare å kjøre på verksted. Den berømte bruktbilselgeren i Bartebyen ga deg vel garanti.  ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Cato!

Bra at bilen fungerte bra på veien hjem! Når jeg fikk bilen var tomgangen justert på gass-spjeldet og det er feil! Jeg justerte tomgangen på plenumet, der den skal justeres. Dersom du skrur inn justeringen på plenumet vil du sannsynligvis unngå "jagingen" på tomgang. Problemet er at du får litt for lav tomgang ved kald motor.

Slik var det også på den forrige GTV6`en jeg hadde også. Litt finjustering eller en sjekk av slanger og diverse føler kan være lurt.

Her er i hvertfall en nyttig side for denslags:

http://www.hiperformancestore.com/Ljetronic.htm

Slit`an Cato!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med original GTV6!!

Jeg ville også først sjekket alle slanger, disse kan være morkne og sprekk i på en eldre bil.

Sannsynligvis ikke, vi snakker original GTV6 her altså! Tipper det er en melding fra GTV6 til ny eier at det snart er slutt på sesongen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med original GTV6!!

Jeg ville også først sjekket alle slanger, disse kan være morkne og sprekk i på en eldre bil.

Sannsynligvis ikke, vi snakker original GTV6 her altså! Tipper det er en melding fra GTV6 til ny eier at det snart er slutt på sesongen.

Gratulerer med fin bil! Bor selv i Stavanger og gleder meg til å se denne... ...Til VÅREN! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer!

Synd å se at probleme dukker opp når bilen bytter eier(e),en bil som for meg fungerte utmerket (*),Her var det bare å vri om nøkkelen,og den murret nydelig på tomgang ved 900 rpm,uten den minste ulyd eller annen lyte,ikke brukte bilen olje heller noe som er ytterst uvanlig......

Vel du får ta godt vare på denne bilen,da den er i sjelden god stand. Det som er av skavanker er vel verd å ordne,kosearbeid i vinter? vel nyt den først vel og lenge,kosearbeidet kan vente en vinter eller sju.

Kan du ikke være så vennlig å bytte sideblinklysene med orginale? (plager meg fælt enda,ute av syne ute av sinn har jeg lest,men disse gir meg mareritt)

Og bytt ut cd-spilleren med en med grønn belysning.....

Og bestill nye bremseklosser av merke ferodo så bilen får alfa bremser.....

En hver ny eier må forbedre bilen slik at den stadig blir bedre....

Måtte den leve vel og lenge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk, slanger skal bli sjekket !

Sjekk at alle slanger er hele så den ikke drar falskluft noe sted fra gasspjell til luftmengdemåleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan, regner ikke dette som problemer, tror ikke det er noe vere enn en må regne med.. Lover dere at hun skal bli passet godt på.

Velkommen Cato, og gratulerer med ny bil. Angående tomgangen er det bare å kjøre på verksted. Den berømte bruktbilselgeren i Bartebyen ga deg vel garanti. ;D ;D

Gratulerer!

Synd å se at probleme dukker opp når bilen bytter eier(e),en bil som for meg fungerte utmerket (*),Her var det bare å vri om nøkkelen,og den murret nydelig på tomgang ved 900 rpm,uten den minste ulyd eller annen lyte,ikke brukte bilen olje heller noe som er ytterst uvanlig......

Vel du får ta godt vare på denne bilen,da den er i sjelden god stand. Det som er av skavanker er vel verd å ordne,kosearbeid i vinter? vel nyt den først vel og lenge,kosearbeidet kan vente en vinter eller sju.

Kan du ikke være så vennlig å bytte sideblinklysene med orginale? (plager meg fælt enda,ute av syne ute av sinn har jeg lest,men disse gir meg mareritt)

Og bytt ut cd-spilleren med en med grønn belysning.....

Og bestill nye bremseklosser av merke ferodo så bilen får alfa bremser.....

En hver ny eier må forbedre bilen slik at den stadig blir bedre....

Måtte den leve vel og lenge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk. Håper vi tok oss bra ut begge to ?

Gratulere!

har sett deg og bilen for noen dager siden, er langt mellom gtv6er i stavanger for tiden! Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og gratulerer med nydelig bil  ;D

Har alltid hatt den som en av drømmebilene mine.

Hadde samme problemet med min 164 3.0 super en gang.

Den gikk fint når den ble presset i motbakker på høyt gear, men jaget og gikk som en gammel h......  :'( uten belastning.

Jaget også opp til 1600-1800 rpm på tomgang.

Det som var årsaken den gang var noe så enkelt som dårlig/korrodert kontakt til vanntempsensoren til motorstyringen(ga alt for lav temp). Vanntemp'en viste helt o.k.

Er jo ikke sikkert det er det samme på din, men kan være vært å sjekke!

Lykke til!!!   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at alle slanger er hele så den ikke drar falskluft noe sted fra gasspjell til luftmengdemåleren.

Hei, alt ok nå. Sviver som en drøm. De felgene som du har på bildet ditt er flotte. Hvilken type og dimensjon er det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...