Gå til innhold
alfa33

Transporthjelp? Skriv ditt ønske her.

Anbefalte innlegg

Noen som vet åssen man på lettest/billigeste måte kan frakte en bil (uten motor og gir) fra Fredrikstad til Bergen?

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet åssen man på lettest/billigeste måte kan frakte en bil (uten motor og gir) fra Fredrikstad til Bergen?

http://www.autotrans.no

Tog (visstnok ikke så dyrt?)

Fraktbåt (krever kontakter)

Ingen kontakter = dyrt :P

Den billigste løsningen tipper jeg er og hekte på bilhengeren en helg og hente bilen selv. Evt. så kan du jo sjekke venners venner og se om du finner en sjaffis som har mulighet til og løfte den opp på planet for deg. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er reglene for dette med henger egentlig? Må man ha BE eller noe sånt i førerkortet. Hva er maksvekt osv...

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er reglene for dette med henger egentlig? Må man ha BE eller noe sånt i førerkortet. Hva er maksvekt osv...

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/HessengTrafikkskole/subdet15.htm

Ergo har du ikke 'E' i førerkortet ditt må du:

1. Ha en bil som kan trekke litt last.

2. Passe deg så du ligger under 3500 kg i totalvekt.

Reglene er litt småkompliserte, så selv snuten sliter med forklaringen til tider. Men etter og ha vært vitne til gal lasting av bilhenger så skjønner jeg hvorfor man har regler på dette, det er ikke alle som egner seg til og kjøre med tung henger der ute. Både for mye vekt bak og for mye vekt på kula kan bli katastrofalt. Har aldri hatt noe problem selv med og trekke bilhenger etter vanlige daue personbiler, har blitt stoppet i kontroll, men så lenge lasten er riktig lastet og sikret så har det ikke vært noen problemer. Tok riktignok 'E' for noen år siden da noen av oss fikk 'C' gratis, kostet ikke mange kronene og man slipper og bli paranoid. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V6 beist av en motor som skal til bergen står i OSLO.

noen som har flyttelass e.l som skal samme vei. hehe:)

mats: 452 51 756

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp ;D

til cruisebilen. en gtv6 til hverdags og en 2.0 for show og adrenalin.

hoho

jeg har sett én film av 2 literen din... men har du fler?

Jeg bare ELSKER lyden i den bilen ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp ;D

til cruisebilen. en gtv6 til hverdags og en 2.0 for show og adrenalin.

hoho

Hvor/hvilken GTV6 har du kjøpt? Ny motor? Fortell fortell! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

takk, 2literen høres bra ut ja, og bedre skal det bli ;D

skal lage noe nye filmer til sommeren tenkte vi.

kjøpt Dan N sin gamle. Skal sette den istand i vinter. Tror det blir bra.

mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det er dumt å mase i den tråden her... Men du har ikke muligheten for å legge ut den linken med filmen av bilen din på nytt Mats? Etter div problemer som jeg har hatt med Pc'en tidligere så har den blitt borte med tiden :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

Er det noen som skal fra Kristiansandsområdet til Oslo (evt. Trondheim) i eller før helga?

Jeg skal ihvertfall til Oslo fra Trondheim og håper å få med meg en motor til GTVen opp. (Men den er altså i Kristiansand nå...) Jeg kommer uansett til å kjøre så om det er noe annet som noen trenger å få fraktet så si ifra.

(Hadde det ikke vært lurt å ha en engen kategori for transport? Ikke at det kommer til å bli så vannvittig mye trafikk der - men veldig nyttig og sikkert mer oversiktlig enn denne tråden er i ferd med å bli.)

Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på vei over fjellet fra Bergen med full bil. Skal til Larvik og så tilbake igjen denne helgen. Vi snakker STOR kassebil ala Ducato eller hva den nå heter... Bare så dere er klar over det.... Har plass fra Larvik til Bergen, om noen lurte... Får nok ikke sjekket forumet noe mer før jeg drar, så ring: 91 600 900.

Hilsen Twinny- frakt AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en del deler til Spider som ligger i Arendal som skal til Stavanger.

(2 dører, støtdempere, seter osv, 4 vinter dekk)

Så hvis det er noen som skal fra Arendal til Stavanger i nærmeste framtid tar kontakt med meg på tlf: 91684212

Helst før vinteren kommer til Stavanger. Greit med vinter dekk ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEi

Er det noen som vil transporter en bil fra Østlandet til Bergen? eller deler av veien? selvfølgelig mot betaling.

Mvh Chris

901 42 498

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei...

Trenger å få transportert en bensintank til en 75 fra Arendal til Bergen... Så visst noen har plass og skal den veien så ta kontakt.

Espen

Tlf 91846981

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fra Berkåk til Drammen i morgen ettermiddag, jeg kjører riksvei 3 nedover.

Har ikke veldig mye plass siden jeg kjører integrale, men du kan jo send meg en mail hvis du mener jeg kan være til hjelp.

Knut Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle da hatt en motor nedover... motoren står i trondheim og har få muligheter for å bli flyttet så veldig langt. Men om noen tilfeldigvis skulle ha mulighet for å ta den med seg så kan dem da evt ringe meg eller sende melding på 911 58 751. Eller bare svare på tråden her. Motoren er en 2 liter alfa nord motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Nok en tur til via Sørlandet til Egersund trolig tiiiiidlig neste Tirsdag morra og retur i mot slutten av uka.

Så skal noe hit eller dit si fra på tlf 957 02 320

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fra Sandvika (ca.) til Rudskogen sent fredag ettermiddag 2/9. Kjører E18. Returnerer en eller annen gang sent utpå ettermiddagen lørdag 3/9. Hvis noen skal ha noe den ene eller andre veien, si i fra. Kjører 147.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en laaaaaaaang kjøretur forran meg på fredag og kan evt frakte ting som ikke er for stort. Jeg kan frakte ting mellom Tønsberg og rettning ringebu (1 time nord for lillehammer rettning otta) på morgenen og fra kristiansand og oppover mot tønsberg igjen senere på kvelden.

Om det ikke er større enn en bærepose så kan jeg evt også ta med meg noe sørover mellom Ringebu og kristiansand.

Rop ut om det skulle være noe

Ronny Åkerholm

Tlf: 911 58 751

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først Ringebu og så Kristiansand?! :o

jeg har seriøst langt å reise ja... sjekket på gule sider. 35 mil herfra til ringebu... nesten 57 fra ringebu til kristiansand. Også skal jeg jo hjem igjen også :-X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...