Gå til innhold
JGE

Div til 164 TS 91mod ??

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

da har jeg vært på eu kontroll og trenger følgende deler:

bremseslanger bak og foringer til nedre bærearmer fremme ,

i  tillegg skulle jeg ha hadt alle eksos oppheng gummiene og begge svinglagrene på fjærbeinan fremme +

gummimansjetter til støtdemperene fremme, er det noen som har slikt å selge helst nytt til en fornuftig pris ??

har 1 mnd på å få dette ordnet på :)

Mvh Jan Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca:

1320-255568  Gummioppheng • 255-568            13,50 kr 

1215-10402  Bærearm •  foran nedre ve        1.628,75 kr 

1215-10403  Bærearm •      foran nedre hø    1.628,75 kr

1170-32921  Bremseslange  bak                      226,25 kr 

Ser ikke svinglagrene og støvmansjetter foran, eller er dette eksmplet komplette bærearmer, med begge foringer og opphengskule. Ett verksted, for de som bruker slikt, vil nok ta like mye i arbeidspenger for å bytte foring, som det koster for kompl arm, og da går det kjapt og bytte, samt at alt blir nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takker for infoen har du noen erfaringer med delene i fra meca?

jeg har brukt litt i fra mekonomen og må si jeg synes gummien i slike er bob bob !

finnes det  poly..... ett eller annet foringer, husker ikke helt va de heter  ;D

mekonomen har lagrene og mansjetter  men ikke foringer så da e vel meca ok :)

får se om det er noen her på forumet som kanskje har org deler liggende  ;D

hadde vært klart best vil jeg tru.

mvh Jan Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca har ok leverandører. Har ingen spesielle negative erfaringer med delene derfra, nei. Vi kjøper en god del på jobben.

Eb Spares har nok de delene du trenger også, og de har poly-foringer også (Powerflex eller Superflex)

www.facemotorsport.no har også Powerflex her i Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er en link til komplett sett med poly foringer til en fornuftig pris ;) de har også bare til front. har dette settet på min 3.o v6 og samboerens 2.0ts 164 og det er suverent mye bedre enn orginalt + er vanvittig lett å skifte.

http://cgi.ebay.co.uk/POWERFLEX-SUSPENSION-BUSHES-KIT-ALFA-ROMEO-164-INC-V6_W0QQitemZ230247641966QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item359bd4336e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er fjerbenslagra du tenker på så er det stort sett bare og ta det i fra hverandre og gjøre rent og fette opp på nytt. de sitter under den nedre fjerskålen. barre pass på for kulene drøsser når du deller det :). Bare ett tipps det har i hvertfall funket på de 164ene jeg har hatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei ja det er dem jeg tenker på  de lugger litt ved sving, hadde dette på en alfa 33 som jeg hadde for en godel år siden

de måtte skiftes da ddet var endel rust på kulebanen,

men de koster over 1000,- kr stk så det kan være greit å sjekke om det hjelper å vaske og fette de opp på nytt,

blir å prøve dette før jeg kjøper nye  :D Takk for tipset !!

Mvh Jan Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei ja det er dem jeg tenker på de lugger litt ved sving, hadde dette på en alfa 33 som jeg hadde for en godel år siden

de måtte skiftes da ddet var endel rust på kulebanen,

men de koster over 1000,- kr stk så det kan være greit å sjekke om det hjelper å vaske og fette de opp på nytt,

blir å prøve dette før jeg kjøper nye :D Takk for tipset !!

Mvh Jan Gunnar

Har to sett med nye skf vkda 35223 fjørbeinslager liggendes.

Fikk dem med da jeg kjøpte min 164, men de passet ikke på min modell (trengte 35222 der).

De koster over 1000 pr stk som du nevner, men du kan få begge to for 1000 av meg + frakt, hvis du er interessert.

Mvh

Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du sjekke om de paser min bil har regnr:RF88820 91mod ??

Mvh Jan Gunnar

Ser ikke ut til at de passer din 91 modell. Du skal ha nok vkda 35222 som meg.

164 TS med og uten turbo, fra og med mai 92 skal bruke 35223, de før 35222.

Du kan se det under panseret, på toppen av fjærbeinet, hvilket lager du har.

Kjipt igrunnen, for oss, for 223 lageret er bedre enn 222.

Lurer på om det går an og modde litt her?

Noen som har prøvd og tilpasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

På fjærbein fremme er det lager på topp. hvis man har de nye, hvis ikke så er det gummi, det er ikke noe problem å konvertere. (kan jo hende noen har disse brukt til deg, de pleier å holde veldig bra)

Det er også lager under fjærskålene og her er det ingen forskjell, disse får man kjøpt løse (300-400 kr), det får man også med gummiforingene til bærearmene ( fremre og bakre). Romnes har alle delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...