Gå til innhold
Jarle jr

33 på tre sylindre?

Anbefalte innlegg

Ja-ja, ukens sprell fra 33´n er at den kun går på tre sylindre når den begynner å bli varm ??? Motoren går greit når den er kald, dog med litt fusking på lavt turtall, men det er vel ikke annet å vente av spagetti elektronikken ved 2 varmegrader og pissregn. Men når motoren begynner å bli varm faller den ene sylinderen gradvis vekk. Noen som har noe forslag på hvor jeg skal begynne å feilsøke, eller har vært borti lignende symtomer? Har ikke hatt tid til å kjøre den skikkelig varm enda, men får prøve å ta en tur i morgen og se hvordan den oppfører seg da. Motor går forøvrig pent på tomgang ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt motorvask i det siste?

Ellers er det slik at dårlige tennkabler pleier å si fra når det er fuktig vær...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har vært borte i sylindere som har falt bort tidligere så har det iallefall i 2 av tilfellene skyldtes ujusterte gassere (her er det vel muligheter for synkronisering av spjeld?). Motorene jeg hadde feilen på var veldig forskjellige. 1 Nordmotor og 1 stk 2 sylindra firetakt 125cc med overliggende kam.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt motorvask i det siste?

Ellers er det slik at dårlige tennkabler pleier å si fra når det er fuktig vær...

Kjørte bilen god og varm nå, og symtomene forsvant, får ta en titt på fordelerlokk og kabler i morgen. Blir litt oppgitt, har ikke gått en uke uten at det har dukka opp feil på denne bilen, men nå har jeg snart skifta og gått over det meste, så da blir det vel bra til slutt ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...