Gå til innhold
vegarh

Vinterpuss - alt for sent ute...

Anbefalte innlegg

Når flexiregnskapet nærmer seg 3sifret de siste 3 månedene må noen lide, og i mitt tilfelle ble det Alfa'n. Min samvittighet er skitnere enn bilen, men jeg vil gjerne ha lagt på et lag eller to med voks, før vintersesongen. Lufttemperaturen, kontoen og arbeidslysten ligger alle på rundt 0-punktet, så jeg tenkte på et kjøp av avlatsbrev eller å hive litt penger på problemet.

I dag formiddag, på en av mine reiser, observerte jeg at det er en bilpleie ved/på Autoital, som heter GK eller RK, noen som har erfaringer med de? Ev er det noen som kan peke meg i retning av noen som kan gjøre en ålreit jobb på dette uten at det koster allverden?

Tenkte å "feige ut" og velge Konows, men de ligger litt kjelkete til i forhold til arbeidsplass...

Tips = takk

=v=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Er alltids kjekt med vinterpreppen på Alfa, for å beholde lakken fin, og minke sjansen for rust.

Hvis det er lenge siden bilen har vært lakkrenset og polert, så kan du like greit ta en runde med maskinen, med noen gode produkt der, for å fjerne swirls, oksidert lakk og rds.

Som beskyttelse anbefaler jeg syntetiske vokser, disse er syntetisk framstilt, kontra Carnubavoksene som gir våtere look, men holder på langt nær like lenge på bilen som syntetiske vokser.

Det er også kjekt med en sealer, dette er også en beskyttelse, den har ikke like mye dybde og varme i lakken som en god carnubavoks, men siden det er vinter,så er det ikke så kjempefarlig.

Hvis du gjør jobben selv;

Det jeg vil anbefale, en god vask i første omgang, ta bilen inn i en garasje, tørk denne, og sjekk over lakken om du ser swirls, aka vaskeroser.

Alfa har ikke veldig hard lakk, så disse kan du fjerne med en halvgroc lakkrens med litt cut i, og en polish med litt fyller i.

Så kjører du på med 2 lag chemical Guys jetseal, pen, god, billig, og holdbar sealer: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=60.

Det som også er genialt med denne er 20 minutters herdetid, mange sealere og vokser har mye, mye mer, så dette går kjapt.

Som voks anbefaler jeg Meguiars sin #21, fin syntetisk voks, med god holdbarhet, wetlook i lakken, og bra sheeting og beading.

http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=305&category_id=48&option=com_virtuemart&Itemid=1

La hvert lag stå å herde noen timer før du slenger på et nytt lag med #21.

I tillegg til disse,så anbefaler jeg litt Mikrofiber, washmitt, clay og powergel p21S (felgrens), så blir nok bilen så ren som den aldri har vært før, med god beskyttelse, gjennom hele vinteren! :)

Hvis du skal levere inn bilen til rengjøring,så koster det fort mellom 2000,- og 4000,-. Og for den summen får du MYE gromprodukter, og litt kvalitetstid med bilen. Bilpleie er en herlig terapi.

Ellers,så kan du komme til Tromsø,så tar jeg hele bilen din for 1500,- ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...