Gå til innhold
Gjest thavn

Plass til tre barn i 159 SW?

Anbefalte innlegg

Jeg har tre barn på henholdsvis 9, 7 og 5 år. Han minste sitter fortsatt i barnesete, mens de andre har gått over til pute.

Er det plass til disse i baksetet på en 159 SW?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har testet ut barnestol + to puter baki Punto mk2. Tror ikke mk1 er så mye smalere. Grande Punto er imidlertid noe smalere (sikkert pga sikkerhetskrav) så der er det litt trangt, mer å regne som 2 1/2 seter bak . Men jeg tror man får til denne setekonfigurasjonen i de fleste biler med litt godvilje, 159SW intet unntak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det går det, men som i flere andre biler så er jo setene noe skålformet slik at det bør prøves. Bredden på bilen er som sådann ikke noe prob men bør prøves.

My08 og fremover har forøvrig skrekkelig dårlig sittepute for voksne men er helt greit for barn. Grunnen er at man nå har formet seteputen slik at den heller skrått fremover og derved får helt flatt gulv i bagasjerommet. For voksne gjør det at det føles som om man sitter på en 15 cm lang sittepute. For unger er det sikkert helt greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjørte 5 voksne fra Bergen til Ås tur/retur. Ikke noe stress, men setet i midten var ikke konge på en slik lang tur for en voksen person... Det var litt hardt og litt smalt (selvsagt). For et barn med pute er ikke noe slikt et problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får akkurat presset inn en babystol og to stk 9-18 kg barnestoler, men velger helst framsete til minstemann. I min instruksjonsbok (166) står det at midtposisjonen bak ikke skal brukes til barnesete, selv om det er 3-punktssele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Oppdatering på denne tråden. 159 SW har god plass for tre puter til barn. Ingen problemer overhodet. Faktisk mye bedre enn svært mange biler. Langt bedre enn både Audi A4 og A6. Jeg kjører også en E90 BMW, og der er det mye mer plundrete å få festet barnet i midten. Setet i midten er for smalt.

Så 159 er en utmerket familiebil. Det er litt liten benplass bak, men barn trenger ikke veldig mye plass uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer kjøp av 159 SW og har to gutter på henholdsvis fire og ett år. Ettåringen vil vi måtte bruke bakovervendt barnestol til en periode og jeg lurer på om noen har erfaring med bruk av denne type stol i 159 SW? Hvordan blir benplassen til den som sitter foran (i passasjersetet)? Har hatt bakovervendt barnestol i 147'en men med gulvstøtten som hører til må passasjersetet foran stilles helt fram og det er ikke komfortabelt for noen å sitte der.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at de var grei plass i min 2006 modell, fruen kunne skyve setet langt bak, men det varierer vel med type stol (husker ikke merket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AR147, tror du bør finne en bil og prøve dette ut i praksis.

Bredden er veldig god i 159, men benplassen er litt liten. Det kan derfor tenkes at forsetet må skyves ganske langt frem for å få festet et barnesete bakovervendt.

Bortsett fra det er 159 konge! Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Benplassen for passasjer foran er OK med bakovervendt sete, men optimalt er det ikke. Det kommer jo an på hvor langbeint passasjeren er og hvor lenge poden skal sitte mot kjøreretningen...

Sitteputer er ingen god løsning sikkerhetsmessig for barnet, og kan faktisk bli forbudt leste jeg nylig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...