Gå til innhold
Alfista_QV

Nissan Cherry "Arna" Spotting

Anbefalte innlegg

Hehe, denne hadde gått billigbilligbillig ;) Folket der nede kjøper stort sett VAG pga deletilgang overalt og tro om god kvalitet, andre blir derfor mindre verdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble disse bilene idet hele tatt produsert i Italia?

Eller kom de bare ut av samlebåndet i Japan?? med Alfa logo?

Desse blei produsert i italia,kva tenkte dei på????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I prinsippet en Alfasudd med Cherry karosseri dette her. Litt av tankegangen var å lage en bil med italiensk kjøreglede og japansk kvalitet. Sikkert mer spenstig enn det meste fra Japan i sin klasse, men bilen er hverken som en Alfa å kjøre eller som en japansk bil kvalitetsmessig.

Det som gjør at den fortsatt kan ha noe verdi i markedet, er at den har blitt veldig sjelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japansk karosseri ruster godt, men kan vel ikke ruste mer enn en Alfasud. Motor/gir til disse finnes i mange alfistgarasjer rundt om kring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japansk karosseri ruster godt, men kan vel ikke ruste mer enn en Alfasud. Motor/gir til disse finnes i mange alfistgarasjer rundt om kring.

Boxer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går merkelig nok fortsatt en Arne her i Norge i daglig drift.

Helt utrolig med tanke på vårt klima.

Fakta? Den har jeg aldri sett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig,all den tid det kun er 2,1millioner biler i norge ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble spottet når jeg var på Hadeland ifjor.

Triste saker....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfa Romeo fikk karroseriplatene fra Japan og ble med enkle mods sveiset sammen i Italia og årsaken til dette er at man skulle få plass Alfabokseren samt forstillinga fra Alfa 33/Sprint. Så motorommet i en Arna er ganske så forskjellig kontra Cherryen fra Nissan. De som har jobbet mye med "sud" modellene fra Alfa vil kjenne seg godt igjenn under "huven" på en Arna.

Bakstillinga er fra Nissan men bremsene er fra Alfa, som bla er årsaken til at det er 4x98 boltsirkel på Arnaen.

Alfa Arna er somsakt blitt en veldig skjelden Alfa og skal du kjøpe en, så regn med fra 2500 euro og oppover (så du får ikke kastet dem etter deg lengere)

I UK ble Alfa Arna også solgt som Nissan Cherry Europe. Ellers så er det en del detaljer som skiller Arna kontra Cherry som f.eks annen grill, lykter, baklys og jeg mener også bakluka er litt forskjellig.

Tøff spotting, var dette fra Estonia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jo være historiens dårligste konsept. Av alt det stygge som har kommet fra Japan (og DET er jaggu meg MYE!!!) Så er Cherry blandt de styggeste. Her har vi en fatalt stygg bil laget av bedritent japseblekk, med bedritent stygt japansk hardplastinteriør, bedritne kjøreegenskaper, og med dårligere driftssikkerhet enn en Cherry!!! Hadde skjønt det bedre om de hadde puttet japansk driftssikkerhet i et italiensk karosseri, men dette?? Å HJÆLPE MÆ!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jo være historiens dårligste konsept. Av alt det stygge som har kommet fra Japan (og DET er jaggu meg MYE!!!) Så er Cherry blandt de styggeste. Her har vi en fatalt stygg bil laget av bedritent japseblekk, med bedritent stygt japansk hardplastinteriør, bedritne kjøreegenskaper, og med dårligere driftssikkerhet enn en Cherry!!! Hadde skjønt det bedre om de hadde puttet japansk driftssikkerhet i et italiensk karosseri, men dette?? Å HJÆLPE MÆ!

om forstillingen er 33 eller sud så henger den trolig godt på...

Jeg vil uansett ha en... stort mer udda enn dette blir det ikke. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt ta en jeg også,innen rimelighetens grense selvfølgelig.

Rimelighetens grense ble vel passert i det denne bilen ble laget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...