Gå til innhold
Patriq Backlund

Feste sete

Anbefalte innlegg

Er det ingen av Corsa-gutta' som har noen formening om hva som skal til før at sete skall sitta orntli' ?

Joda, står skrevet i reglementet, men er flere metoder som er godkjent brukt, gjennomgående bolt med brikke er en av dem:

"Med unntak av bilcross kan stolen monteres på gulvet. Det må da benyttes setebraketter som skrues til korosseriet med minst 4 monteringspunkter pr. sete. For hvert monteringspunkt skal det benyttes minimum 8 mm bolter og forsterkningsplater med areal på minimum 40 cm² som vist på tegning 253-52. Stolen skal festes til brakettene via 4 monteringspunkter, 2 foran og 2 bak. Alternativt kan stolen monteres på 2 firkantrør på min. 25 x 25 mm fra innvendig dørkanal og over til geartunnel. Firkantrørene skal sveises fast på plater med min. 40 cm² og 2 mm tykkelse før disse blir festet til kanal og tunnel. Alle bolter som brukes ved innmontering av stol skal være min. 8mm tykke."

Mere her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Nå står det jo ikke at det skal være gjennomgående der..

Det står bare størrelse på bolt. Lengre ned står at brannslukningsutstyr skal ha gjennomgående bolt.

Uansett skal jeg ikke feste en FIA-godkjent stol Den er gått ut på dato. Men jeg ønsker at den skal sitte forsvarlig fast.

Lurte derfor på mutternagel, og om det var godt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Nå står det jo ikke at det skal være gjennomgående der..

Det står bare størrelse på bolt. Lengre ned står at brannslukningsutstyr skal ha gjennomgående bolt.

Uansett skal jeg ikke feste en FIA-godkjent stol Den er gått ut på dato. Men jeg ønsker at den skal sitte forsvarlig fast.

Lurte derfor på mutternagel, og om det var godt nok.

? det var en ny tolkning i såtilfelle, liksom ikke så mye vits i å legge forsterkningsplaten mellom stol og karrosseri  :o ta en titt på tegningen det refereres til så skjønner du det. den står på side 5 i linken, ca midt på.

Ville aldrig brukt en mutternagle til å feste en stol med. men du kan sveise muttern fast til forsterknings platen, og forsterknings platen fast i karosseriet, dersom du ønsker å gjøre det lettere / forterer å demontere / montere stolen senere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, tegningene for seler tenker du på?

Jeg har ikke noe problem å skjønne hvorfor man skulle bruke forsterkningsplate.

Trur nok jeg tar gjennomgående bolter. Det er jo nesten like enkelt som mutternagel. Bare det at man nok må være 2 st til å montere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...