Gå til innhold
Vegard.t.t

Råd/tips ang skistativ

Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer å kjøpe skistativ til min gtv 916, men det jeg er skeptisk til er om det vil skrape opp bagasjelokket mitt selv om bilen er rein ved montering?

Er skruklemmer med gummiføtter som festemekanisme... tror jeg.

Noen som har erfaringer med liknende skistativ uavhengig om det er gtv eller ikke?

http://www.roofrackshop.co.uk/Car-Products/Car-Boot-Trunk-Racks/00022c.aspx

post-3272-14779326823244_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt på folie under festene. Pass også på å ikke trekke til for hardt. Jeg ville nok heller ikke latt det sitte på hele tiden. Selv kjørte jeg med takstativ festet på lignende måte, og der ble det synlig merke etter gummiklossene. Nå skal det også sies at jeg ikke brukte folie under, monterte på fabrikkny bil,  dro til hardt og lot stativet sitte på 7 måneder.

Ut fra bildet ville jeg også sjekket at det var nok klaring mellom koffetlokk og skjerm slik at ikke festet gnisser mot skjermen(e).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type folie ville du brukt i det tilfellet? Er en glippe på kanskje en centimeter mellom lokket og skjermen... men stativet blir nok ikke stående på bilen i mer enn 1 uke av ganga i værste fall ;)

Ville du anbefalt å ta et slik i bruk? Mye å kaste ut 4 store lapper på et skistativ som setter stygge merker på koffertlokket..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en transparent folie beregnet for beskyttelse nede på karosseriet, panser, støtfangere osv. Tipper du får kjøpt på Torshov, Mekonomen el.lign. Eller du kan sikkert legge på en stripe med gaffateip når det ikke skal sitte lengre. En centimeter glippe burde vel være nok, Tviler på om det er så grove saker som skal ned der.

Personlig ville jeg gitt blaffen i både ski og stativ. Skigåing er veldig oppskrytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, skigåing er oppskrytt, men renning derimot..  :D

Får se hva det blir til, gtv`n er ikke akkurat laget for tråkling av snødekte veier på fjellet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...