Gå til innhold
Frankie

Hvordan er 159 uten Xenon?

Anbefalte innlegg

Har prøvd 159 uten xenon, men det var midt på dagen og ikke noe problem. ;)

Xenon kan ettermonteres, og det selges ombyggingssett. Ulempen er at det ikke blir godkjent. Xenon krever både automatisk høydejustering og lyktevaskere. Noe som sikkert også kan ettermonteres, men da vil nok kostnaden langt overstige smaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare DE linser som gir bedre lys en vanlig å syntes de er god iforhold til det jeg er vant til fra andre biler av noen eldre utgave.

Savner ikke Xenon e ihvertfall, men så har jeg aldri hatt Xenon på en bil så jeg vet ikke hva jeg savner. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler egentlig at Xenon først virkelig kommer til sin rett ved vintervei og snøføre. Bedre dybde og bredde belysning. Det har jo samme effekten på "sommer" føre og, men da merkes ikke forskjellen like godt. Det er min erfaring med og uten Xenon.. Kjører daglig biler både med og uten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som er en "gammel mann" trenger alt det lyset jeg kan få, så xenon er et must. Har xenon nærlys på GT, halogen fjernlys. Skulle gjerne hatt bi-xenon som på Mitoen vår.

Det var uansett stor overgang fra vår 2000 mod. 156 sw med kun halogen, til Gt med xenon nærlys (og det er gjerne nærlysene som brukes mest).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en lystest i motor for noen år tilbake kom enkelte biler med standardpærer bedre ut enn biler med xenonlys. Så også her har det tydeligvis vært stor utvikling. Er forøvrig dyrt å bytte disse nymotens pærene (som også blender), og levetiden stemmer sjelden med det som er oppgitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd. Det er helt greit og middelmådig uten Xenon. Med Xenon er det meget bra lys på 159. Appropo test så var den en stor vintertest iav lys  enten svenske AMS eller Täknikens V. og 159 kom på delt førsteplass, dette da med xenon. En senere test med vanlige halogenlys var midt på treet.

159 med xenon er vesentlig bedre enn 156 og 166 med halogen.

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukker opp igjen en gammel tråd.

Er det noen på forumet som har ettermontert xenon på 159?

Eller har byttet til bedre pærer? for eksempel Philips X-treme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert "Höen xenonmatch 55W" i både en brera og en 147, veldig tilfredsstillende resultat. De lyser bedre, er mye hvitere/blåere(xenon) og det beste av alt, det er helt lovlig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endelig fått xenon nå som jeg har gått til anskaffelse av GT, og synes lyset er av en annen verden enn det jeg hadde før :) Det må dog nevnes at jeg sammenligner lyset fra GT`n med 156 og 166....der begge hadde svakere nærlys enn tryllestaven til eldste sønn ;)

Men 156`n og 166`n hadde noe annet som GT`n ikke har, og det er mye viktigere enn xenon........ V6 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har xenon på min 156, og det er veldig bra ja:)

Men ingen der ute som har ettermontert xenon altså?

Vet det ikke er godkjent, men med et bra kit og justering ved tung last, er det vel neppe trafikkfarlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...