Gå til innhold
DSO

Min Alfa 156 1,8 TS SW

Anbefalte innlegg

Skulle da ha meg en ny bil og var egentligt bare ute etter en heilt grei bil frem og tilbake til jobb.

Så var ute og prøvde et par pizzabiler og slikt, fant vel ut at det ikke var det helt store :)

Men tenkte iallefall ikke på noe Alfa :) men fant da en med et "uhell" på finn.no

Så etter litt småpjatt på telefonen så var flybilleten til oslo bestilt.

Så har da hatt den i litt over en uke og det må da være den beste bilen eg har kjørt med på ei stund :)

Eneste problem er at den har begynt å lekke olje og det har kommt noen rare lyder framme til høyre. En slags knirking når man kjører over en hump og lignenede :S

Er det muligthet at eg kan "kreve" at selgeren blir med å deler rekninga?

Eller er det bare å bite i det og få det fiksa for min egen rekning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det er med det juridiske. Men lekker bilen olje under motoren eller andre steder? Hvis det er bunnen så er det nok bunnbluggen som har skjært seg. Dette kan forbedres med gjengeteip. Eventuelt bytte bunnpanne om det er for ille. Knirket du hører kommer nok fra øvre bærebro og er lett å bytte selv. Ligger noen how-to guider på nettet. Delene kan kjøpes fra bla. ebspares.co.uk og alfastumper.dk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan e beste måte å sjekke om det er øvre bærebro? eller nedre ?

Hadde våre fint å funnet ut av det fort så eg slipper å bestille 1 av alt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...